1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának
Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást természetesen céged/márkád neve szabja majd meg, és ez korlátozhatja azt is, hogy mennyit segíthet az optimalizálásban. Az oldal neve általában a cég neve lesz, illetve megjelenhet benne egy indokoltan elhelyezett kulcsszó is, ami az általad kínált szolgáltatásokra utal.
Fontos megjegyezni, hogy az általános nevek (pl. „Sport” vagy „Utazás” többet árthatnak a SEO-nak, mint amennyit segíthetnének. Ennek két oka van. Egyrészt amikor a felhasználók rákeresnek ezekre a kulcsszavakra, akkor temérdek másik oldal is megjelenik majd nekik, hasonló nevekkel. Másrészt, a Facebook büntetést szab ki azokra az oldalakra, amelyek túl általános neveket adnak maguknak (például megvonhatja tőlük a posztolás jogát is).
Lehet tehát kulcsszavakat használni Facebook oldalad nevében, de nem érdemes túlzásba vinni és halmozni ezeket (ez nem tesz jót az optimalizálásnak, és a felhasználók számára is gyanúsak lehetnek a nevek). Ne feledd, hogy a név első szava a legfontosabb a Google szemében!
2. Kérj egyedi Facebook URL-t céged oldalának
A Facebookon lehetőséged van egyedi URL-t igényelni oldalad számára. Ez emlékezetesebbé teszi a felhasználók számára oldalad címét, és egy jól elhelyezett kulcsszóval még a SEO-ban is segíthet.
3. Használj kulcsszavakat Facebook oldalad egyéb részein is
A kulcsszavaknak még mindig fontos szerepük van a keresőoptimalizálásban, és megfelelő elhelyezésükkel sokat dobhatsz Facebook oldalad SEO-ján. Ha releváns kulcsszavakat használsz profilodon, akkor fellelhetőbbé teszed magadat azon felhasználók számára, akik ezekkel kapcsolatos tartalmakra keresnek rá. A már emlegetett oldalnéven és egyedi URL-en kívül a „Névjegy” mező a profilon.
Ha egy közönséges weboldalhoz hasonlítanánk Facebook profilodat, akkor a profil neve lenne a meta title címke, a névjegy pedig a meta leírás (az URL pedig egyértelműen az URL). Kerüld a kulcsszóhalmozást és igyekezz minél rövidebbre fogni a névjegyedet, hogy minél kevesebb szöveget kelljen levágnia a Google-nak a találati oldalon. Hosszabb leírást a „Leírás” mezőben adhatsz meg profilodra.
4. Optimalizáld bejegyzéseidet is
Bármit is posztolsz oldaladra (vagy osztasz meg egy másik oldalról), írhatsz hozzá egy saját szöveget. Az ide írt szöveg szolgál majd a bejegyzés meta leírásaként, amikor az megjelenik egy keresőmotor találatai között. Habár a meta leírás nem segít közvetlenül a SEO-ban, ha a felhasználók látják, hogy olyasmiről szól a bejegyzés, amire rákerestek, akkor jobb eséllyel kattintanak majd rá. Mivel a bejegyzés szövegének csupán első néhány karaktere jelenik meg a meta leírásban, ezért érdemes minden fontosabb kulcsszót a szöveg elején elhelyezni.
5. Hivatkozz oldaladra minél több releváns helyen
Mint azt bizonyára tudod, a Google azokat az oldalakat tartja értékesnek és minőséginek, amire más, tekintélyes oldalak is hivatkoznak. Ez a szabály vonatkozik a Facebook oldalakra is, ezért igyekezz minél több hiteles forrásból hivatkozni arra – például más közösségi platformokról, webhelyedről, vagy éppen blogodról is.
6. Töltsd ki céged elérhetőségeit a profilon
A céges információk lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy helyileg is könnyedén rátaláljanak cégedre, de ezek az adatok fontos szerepet töltenek be a helyi keresések alkalmával is. Fontos, hogy minden telefonszám, cím, cégkategória, nyitva tartási óra, és lehetőleg néhány termék és szolgáltatás is szerepeljen profilod névjegyében.