Minden, amit a Google Analyticsről egy kezdő marketingesnek vagy webmesternek tudnia kell

Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek

Ahogy egy vállalkozás egyre terjeszkedik a digitális világban, úgy egyre fontosabbá válik a különböző adatok nyomon követése. Hiába ölsz órákat egy kampányba, vagy egy jól megdesignolt webhelybe, ha nem tudod, hogyan teljesítenek, nem igaz?

 

Nem lenne jó tudni, hogy hányan nézik meg a webhelyedet, vagy hogy mennyi ideig olvasgatják az emberek a cikkeidet? Persze, hogy jó lenne – itt lép a képbe a Google Analytics.

 

A Google Analytics egy átfogó, részletes (esetenként talán túl részletes) képet mutat webhelyed teljesítményéről. Ezen információk birtokában sokkal megfontoltabb marketingdöntéseket hozhatsz.

 

A probléma csak az, hogy sokan azt sem tudják, hogy hogyan kezdjenek hozzá a Google Analytics használatához, ugyanis egy meglehetősen összetett eszközről van szó, ami első ránézésre kissé elrettentő lehet.

 

Cikkünk célja, hogy végigvezessen az első lépéseken a Google Analytics használatával kapcsolatban, és bemutasson néhány alapvető funkciót és tudnivalót, hogy akár már ma elkezdhesd nyomon követni webhelyed teljesítményét, és tökéletesíteni marketingstratégiádat. Kezdjük is!

Minden, amit a Google Analyticsről egy kezdő marketingesnek vagy webmesternek tudnia kell

1. Az első lépések

 

A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!

 

A Google Analytics követőkód elhelyezése

Ahhoz, hogy a Google Analytics képes legyen nyomon követni webhelyed adatait, el kell helyezned egy úgynevezett követőkódot webhelyed forráskódjában. Ha nem te foglalkozol webhelyed technikai szerkesztésével, akkor kérd meg a webmestert, vagy webprogramozót, akivel dolgozol, hogy végezze el ezt neked.

 

Miután regisztráltál, lépj be friss fiókodba, és nyisd meg az Adminisztráció felületet, amit egy kis fogaskerék ikon jelez a bal alsó sarokban. Érdemes megjegyezni, hogy ez itt van, mert nagyon sokszor lesz majd szükséged rá!

 

Az Adminisztráció felület három részből áll: Fiók, Tulajdon, Nézet. Neked most a Tulajdon részre lesz szükséged. Válaszd ki tulajdonodat (ami a webhelyed), és kattints a Követési adatokra, majd válaszd a Követőkód lehetőséget.

 

Ekkor megjelenik az előbb említett követőkód, ami valahogy így fog kinézni:

 

 

 

Másold ki, amit a szövegdobozban látsz, és illeszd be webhelyed

szakaszába. Nagyon fontos, hogy a követőkód webhelyed összes oldalán szerepeljen, tehát ha van egy globális sablonod, akkor érdemes abba elhelyezni, hogy minden új oldalba is automatikusan bekerüljön.

 

Ha ez megvan, akkor térj vissza a Google Analytics Követőkód menüjéhez (ahonnan az előbb kimásoltad a kódot) és küldj tesztforgalmat webhelyedre a Tesztforgalom küldése gombbal. Ez segít ellenőrizni, hogy megfelelően helyezted-e el a kódot webhelyeden.

 

További felhasználók hozzáadása a Google Analytics fiókhoz

A Google Analytics lehetővé teszi, hogy akár egy egész csapat is kezelhesse a fiókokat, a tulajdonokat, és a nézeteket az eszközön belül. Külön előny, hogy az egyes felhasználóknak más és más jogosultságokat oszthatsz ki, tehát megszabhatod, hogy kik mit szerkeszthetnek, vagy tekinthetnek meg az Analyticsben.

 

Térj vissza az Adminisztráció felületre, és a Fiók oszlopban válaszd a Felhasználókezelés opciót – itt adhatsz hozzá új felhasználókat a fiókhoz, távolíthatod el a meglévőket, és állíthatod be a jogaikat.

 

2. A Google Analytics jelentései

 

Megjegyzés: Ha részletesebb, további példákkal illusztrált útmutatót szeretnél a Google Analytics legfontosabb jelentéseihez, akkor itt megtalálod!

 

A Google Analytics számos úgynevezett jelentést kínál, amelyekben különféle információkról értesülhetsz webhelyeddel kapcsolatban. A jelentéseket öt csoportba sorolja a Google:

  • Valós idő
  • Közönség
  • Ügyfélszerzés
  • Viselkedés
  • Konverziók

 

A főbb jelentéscsoportokon belül további alcsoportok, és jelentések találhatók.

 

Dátumtartományok és összehasonlítások

Érdemes megemlíteni mindjárt a dolgok elején, hogy a Google Analyticsben szinte minden jelentésnél megadhatsz egy egyéni dátumtartományt. A jobb felső sarokban kattints a dátumokra, és add meg, hogy az adott jelentésben mikortól meddig szeretnéd megtekinteni az adatokat.

 

Választhatsz az előre megadott tartományok közül (előző 7 nap, előző 30 nap, stb.), vagy megadhatsz két teljesen tetszőleges napot is, bármilyen távolságra egymástól.

 

Ugyan itt van lehetőséged összehasonlítani egy időszak adatait egy korábbi időszakéval – ez különösen akkor lesz hasznos, ha már több hónapja, vagy több éve fut az Analytics a webhelyeden.

 

Fontos megjegyezni, hogy az Analytics csak addig visszamenőleg képes megjeleníteni webhelyed adatait, amikor a követőkódot elhelyezted – az ennél korábbi adatok nem lesznek elérhetők.

 

Valós idő

A Valós idő jelentések neve meglehetősen beszédes: gyakorlatilag valós időben mutatják meg webhelyed jelenlegi adatait, például hogy hányan nézegetik éppen tartalmaidat, és mely oldalak a legaktívabbak.

 

A Valós idő jelentéscsoport megnyitásával a következő jelentések jelennek meg:

  • Áttekintés: Ezzel szinte minden jelentéscsoportban találkozol majd – egy áttekintés az adott jelentéscsoport legfontosabb adatairól.
  • Helyek: Ezekről a helyekről böngészik éppen webhelyedet a látogatók.
  • Forgalmi források: Megmutatja, hogy jelenlegi látogatóid milyen csatornákon keresztül jutottak el webhelyedre (organikus keresés, közösségi média, stb.)
  • Tartalom: Láthatod, hogy mely oldalakat böngészik éppen a látogatók, és mennyien.
  • Események: Milyen műveleteket végeznek éppen webhelyed látogatói.
  • Konverziók: Milyen konverziók történnek éppen a webhelyeden – a konverziókról később bővebben is szót ejtünk!

 

Közönség

A Közönség jelentések – nem meglepő módon – közönséged adatait ábrázolják. Megnézheted, hogy honnan érkezik a forgalom webhelyedre, melyek a legnépszerűbb oldalaid, elemezheted látogatóid demográfiai adatait (kor, nem), és még rengeteg mást is.

 

Így néz ki a Közönség jelentések áttekintése:

A jelentéscsoportban több alcsoport és jelentés is szerepel – ezeken most nem megyünk végig, de érdemes mindegyiket felfedezni. Céljaidtól függően hasznos lehet például a Közönség > Érdeklődési körök > Áttekintés jelentés, amiben láthatod, hogy webhelyed látogatói milyen témák iránt érdeklődnek (ez a rész még magyar beállítások esetén is angolul jelenhet meg).

 

Egy mindenki számára fontos jelentés a Mobil alcsoportban található meg (Áttekintés & Eszközök). Itt láthatod, hogy a látogatók milyen eszközökről böngészik webhelyedet.

 

Ezen adatok birtokában sokkal célzottabb tartalmakat vagy reklámokat készíthetsz közönségednek!

 

Ügyfélszerzés

Az Ügyfélszerzés adatok azt mutatják meg, hogy honnan érkezik forgalmad.

 

Fontos itt többek között a Minden forgalom > Csatornák jelentés, amiben csatornacsoportokra lebontva láthatod, hogy hogyan jutnak el a látogatók webhelyedre.

 

Ha rákattintasz egy-egy csoportra, akkor láthatod, hogy konkrétan mely csatornákon keresztül érkeznek az emberek. A Social például a közösségi médiát jelenti – megnézheted, hogy hányan jöttek a Facebookról, a Pinterestről, és így tovább.

 

A közösségi média egyébként külön jelentéscsoportot kapott az Ügyfélszerzésen belül. Itt részletes információkat szerezhetsz arról, hogy a különböző közösségi hálózatokról érkező látogatók mit csinálnak a webhelyeden.

 

Viselkedés

Ezek a jelentések valamivel összetettebbek, mint az előzőek. A felhasználók viselkedéséről tudhatsz meg többet belőlük, ami nagyon hasznos, persze csak ha tudod, hogyan alkalmazd őket kampányaidban.

 

Először is vess egy pillantást az Áttekintésre. Itt alapvető adatok jelennek meg arról, hogy látogatóid hogyan viselkednek webhelyeden. Érdemes persze ennél jóval mélyebbre ásni magadat a viselkedésjelentések között, mert rengeteg hasznos információra bukkanhatsz.

 

Ott van például a Viselkedési folyamat. Ez az ábra azt mutatja, hogy a felhasználók mely oldalakról mely oldalakra kattintanak webhelyeden belül, illetve hogy mely oldalakon hány látogató hagyja el webhelyedet.

 

A Webhelytartalom > Minden oldal egy másik fontos jelentés. Itt jelennek meg webhelyed különböző oldalai, és azok főbb adatai, például hogy hány látogató nézte meg őket, hányan fordultak vissza róluk, átlagosan mennyi időt töltenek rajtuk az emberek, és így tovább.

 

Ha például írtál egy új cikket blogodra, akkor itt figyelemmel követheted, hogy hogyan teljesít. Érdemes beírni az URL egy részét a táblázat jobb felső sarkában látható keresőmezőbe (amit egy kis nagyító ikon jelöl), hogy gyorsan megtaláld az akár több ezer oldal között.

 

Végezetül felhívnánk a figyelmed a Webhelysebesség > Oldalidők jelentésre, ahol láthatod, hogy webhelyed különböző oldalai mennyire gyorsak. Ha egy oldal lassabb a többinél, akkor megéri vetni rá egy pillantást, optimalizálni rajta a képeket, eltávolítani néhány felesleges elemet, és kódrészletet, stb.

 

Konverziók

A konverziójelentések a Google Analytics legfontosabbjai közé tartoznak, hiszen itt ellenőrizhetd, hogy mely konverzióid teljesülnek, és milyen körülmények között. Ezek az adatok segítenek abban, hogy hatékonyabban optimalizálhass a konverziókra webhelyeden.

 

A konverziókövetés beállítása

Ahhoz, hogy a Google Analytics képes legyen nyomon követni konverzióidat, be kell állítanod neki, hogy pontosan mit is tekintsen konverziónak. Ezt úgynevezett célok megadásával teheted meg.

 

Célnak tűzheted ki például, amikor valaki feliratkozik hírleveledre, vagy vásárol egy terméket webáruházadból, vagy gyakorlatilag bármilyen egyéb konverziót is beállíthatsz. Valahányszor egy ilyen cél teljesül, az Analytics azt konverzióként számolja majd.

 

Térj vissza az Adminisztráció felülethez, válaszd ki a tulajdonodat, majd azon belül a nézetet.

 

A Nézet oszlopban van egy zászlóval jelölt Célok opció. Kattints rá, és megjelenik a felület, ahol új célokat állíthatsz be, illetve kezelheted, vagy törölheted azokat.

 

Kattints az +Új cél gombra, hogy létrehozd első célodat, vagy legalább felfedezd egy kicsit a célkészítő felületet.

 

Az első lépés megadni egy nevet a célodnak, majd kiválasztani, hogy milyen típusú célt szeretnél létrehozni. Az Analytics egy-egy egyszerű példával segít eldönteni, hogy milyenre is lehet szükséged az alapján, hogy mit szeretnél nyomon követni.

 

Miután ez megvan, kattints a Folytatásra, ahol megjelennek majd a választott céltípus beállításai. Add meg ezeket saját igényeid szerint, majd ellenőrizd a célt, mielőtt mentenéd azt. Az ellenőrzés csak akkor hasznos, ha van már néhány napnyi, vagy néhány hétnyi adatod, amit a Google Analytics visszamenőleg elemezni tud.

 

Ha úgy véled, a célod megfelelő, mentsd el azt. A célok listájában bármikor kikapcsolhatod, szerkesztheted, vagy törölheted majd.

 

3. Egyéni jelentések és irányítópultok

 

A Google Analyticsben lehetőséged van saját jelentéseket létrehozni, amelyek egy képernyőn tartalmazzák az összes fontosabb adatot, amire általában szükséged van.

 

Ezt a haladó funkciót a baloldali menüben, a Testreszabás felületen találod. Ha csak most először találkoztál csak a Google Analytics alapvető jelentéseivel (amiket eddig tárgyaltunk), akkor egy jó ideig elég lesz azok között ingáznod (ezzel is szokva egy kicsit, hogy mit hol találsz).

 

Később, ha már eléggé jól ismered a felületet, és zavar, hogy mindenért különböző jelentéscsoportokat kell megnyitnod, akkor érdemes létrehozni néhány saját jelentést, vagy éppen egy saját irányítópultot, amin aztán egyéni modulokat helyezhetsz el.

 

A példa kedvéért nézzük meg, hogy hogyan is készül egy egyéni irányítópult. Erre eleinte nem feltétlenül lesz szükséged, de ha ismered a létrehozás menetét, akkor elkezdhetsz kísérletezni saját konfigurációiddal, amik megfelelnek egyéni igényeidnek.

 

Egyéni irányítópult létrehozása

A Testreszabás menüben kattints az Irányítópultokra. Itt megjelenik az egyéni irányítópultok listája, ami természetesen egyelőre üres. Ideje létrehozni egy újat! A megjelenő ablakban kiválaszthatod, hogy üres, vagy egy előre elkészített irányítópultot szeretnél-e létrehozni, vagy importálnál egyet a galériából.

 

 

 

Később szétnézhetsz az előre elkészített lehetőségek között, de most kezdjünk egy üres nézettel. Add meg a nevet, és mehetsz is tovább. Ekkor megjelenik a modulkészítő. Itt adhatod meg, hogy milyen információkat szeretnél látni irányítópultodon.

 

Tegyük fel, hogy arra vagy kíváncsi, hogy néhány céloldalon (landing oldalon) hány konverziót sikerül elérned az új mobilforgalomból (nem a visszatérő látogatókból). Tehát tudni szeretnéd, hogy hány új mobilos látogató konvertál a különböző landing oldalakon.

 

Ehhez a következő beállításokra lesz szükséged:

 

Nézzük, hogy mi mit is jelent:

  • Először a modul típusát kell megadni, ami jelen esetben egy Táblázat.
  • Az oszlopok megjelenítésében azt állíthatod be, hogy mely adatokat szeretnéd megjeleníteni – mi most a céloldalakra vagyunk kíváncsiak, azon belül pedig a konverziós arányokra.
  • Ezek az adatok tovább szűrhetők, különféle szempontok alapján. A választott szűrőbeállításoknak köszönhetően csak a mobilos ÉS csak az új felhasználók jelennek majd meg.

 

Nehéz már követni? Semmi gond, mint említettük, ezek haladó funkciók, de igazán nem kell sokat ismerkedned az Analyticsszel, hogy használni kezdhesd őket. Egy frissen beállított Analytics esetén nem is biztos, hogy a fenti jelentés bármit is mutat majd.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
88%
4.
87%
6.
87%
7.
79%
8.
79%
9.
79%
10.
79%

Kapcsolódó cikkek:

#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
Az interneten megannyi információ terjeng különböző témákkal kapcsolatban – nincs ez másképpen a keresőoptimalizálással sem. Habár számos blog foglalkozik a SEO-val, néha nehéz...
2019-09-02
Így optimalizáld YouTube videóidat
A videómarketing az évtized egyik legfelkapottabb trendjének bizonyult, amit többek között az okostelefonok elterjedése és a különböző platformok videófunkcióinak bővülése tett...
2019-08-30
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
Fizetni a tartalomért sokak számára egy elképzelhetetlen gondolat lehet, pedig egyáltalán nem új stratégiáról van szó. A nyomtatott média korában számos újság alkalmazott előfizetési...
2019-08-28
#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
SEOINFO
2019-09-02
Az #AskGoogleWebmasters műsorvezetője nem más, mint a Google egyik munkatársa, John Mueller, aki gyakran hallatja hangját a keresőóriás szócsőjeként, hiszen rendszeresen megjelenik a...
Így optimalizáld YouTube videóidat
SEOINFO
2019-08-30
Természetesen a megannyi feltöltött videó közül minőségi produkciókkal kell kiemelkedni, azonban önmagában ez még mindig nem elég ahhoz, hogy videómarketinged sikeres is legyen. Egy...
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
SEOINFO
2019-08-28
A dolgok azonban változóban vannak. Egyre több kiadó veszi át a fizetőfalakat (vagy „fizetési falak”), hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. Sokaknak bevált már a módszer...
Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-08-26
Egy igazán jó SEO stratégia kellően rugalmas, hogy alkalmazkodni tudjon a legfrissebb trendekhez, algoritmusfrissítésekhez, és felhasználói szokásokhoz. Azonban a látható SEO eredményekre...
Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
SEOINFO
2019-08-16
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit...
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
SEOINFO
2019-08-14
Habár a válasz meglehetősen egyszerű és egyértelmű, némi magyarázatot igényelhet, már csak azért is, hogy képben légy a dolgok miértjével. Lássuk tehát a mobil-első indexelés és a...
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
SEOINFO
2019-08-12
A technikai SEO megszelídítéséhez némi tudásra, elszántságra, és kitartásra van szükség – no meg egy ilyen útmutatóra, amit mi is összeírtunk most neked!   1....
Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?
SEOINFO
2019-08-07
Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi...
Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
SEOINFO
2019-08-06
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez...
5 gyakori tévhit a Google PageRankről, amiket egy csettintésre megcáfolunk
SEOINFO
2019-08-05
A PageRank volt az a mutató, amellyel a Google-nak sikerült kiemelkednie a többi kezdetleges keresőmotor közül. Sikerét annak köszönhette, hogy a PageRank az alapján értékelte az...
Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol
SEOINFO
2019-08-02
A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken: „Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak...
Így szerezhetsz szerkesztői jogot saját Tudáspaneledhez
SEOINFO
2019-07-31
Mivel a Tudáspanel egy meglehetősen feltűnő, kiemelt pozíciót képvisel a találati oldalakon, a SEO szakemberek már rég óta igyekeznek „bejutni” ide, és sokan mindent megtesznek...
Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?
SEOINFO
2019-07-29
Mik azok a partnerhivatkozások? Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg...
4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
SEOINFO
2019-07-26
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék...
Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből
SEOINFO
2019-07-24
A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak...
6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod
SEOINFO
2019-07-22
Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb...
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...