Ezekre a SEO trendekre kell odafigyelni 2024-ben

Ezek lesznek 2024 legfontosabb SEO trendjei

<p style="text-align:justify">A SEO-ban az egyetlen maradandó dolog a változás. A keresőoptimalizálás világa egészen máshogyan néz ki, mint 10 vagy akár 5 évvel ezelőtt. Habár a változások nem mindig az év elejétől kezdődnek, általában az esztendők végén szokás elgondolkodni rajta, hogy vajon mit hoz a jövő.</p> <p>Lássuk tehát 2024 legfontosabb SEO trendjeit!</p>

Mobil-első SEO

Az okostelefonok manapság már mindenütt ott vannak, így nem csoda, hogy egyre többen böngészik az internetet mobileszközeikről – és sokan kizárólag azokról.

A 2024-es SEO sikerek érdekében különösen fontos, hogy webhelyed készen álljon a mobilhasználók igényeire. Továbbá, ha webhelyed nem felel meg a Google technikai elvárásainak, akkor magas rangsorolásra sem számíthatsz, és temérdek lehetséges ügyfélről maradhatsz le.

 

Az E-E-A-T még fontosabbá válik

A Google E-E-A-T keretrendszere, ami idén egy új E betűvel (experience – tapasztalat) bővült, minden eddiginél fontosabb tényező lesz majd a keresőoptimalizálás világában.

Az E-E-A-T keretrendszer célja ellenőrizni, hogy egy webhely hiteles, megbízható forrás-e az adott szakterületen. Éppen ezért különös figyelmet kell fordítanod arra, hogy tartalmaidat tapasztalt, elismert szakemberek készítsék el.

Ellenőrizd tartalmaid pontosságát, használj friss, megbízható adatokat és jelölj meg elismert forrásokat, hogy megfelelj az E-E-A-T elvárásainak.

 

A Google AI-tartalmak ellen folytatott küzdelme

A digitális marketing világát a mesterséges intelligencia uralta 2023-ban. Egyre több szervezet használja a rendelkezésre álló AI eszközöket a marketing különböző területein, beleértve a tartalmak létrehozását is.

A Google azonban többször is kihangsúlyozta az elmúlt időben, hogy azokat a tartalmakat részesíti előnyben, amelyeket emberek készítettek más emberek számára, nem pedig azokat, amelyeket egy AI írt.

 

Mesterséges intelligenciával működő válaszok

Ironikus módon a Google 2023-ban kezdte el tesztelni az új SGE („search generative experience”) találatokat, amelyek lényegében a rendelkezésre álló online tartalmak alapján összeállított AI válaszok a felhasználók kérdéseire.

A funkció még kísérleti fázisában jár, és feltételezhetően még nagyon sokat kell várni rá, hogy a magyar nyelvű kereséseket is támogassa, de 2024-ben már érdemes lesz elkezdeni előre optimalizálni az új keresőélményre.

 

Optimalizálás a kattintásmentes keresésekre

A kattintásmentes keresések koncepciója nem újdonság. A Google valójában már évek óta kínál azonnali rövid válaszokat a felhasználók kérdéseire kiemelt felsorolások, bekezdések és egyéb speciális találatok formájában. Ezeket nem szabad összetéveszteni az imént említett AI találatokkal, amelyeket a Google hoz létre az ismert adatok alapján.

Ha ezekre a találatokra szeretnél optimalizálni, akkor rövid, lényegre törő válaszokat kell kínálnod a felhasználók kérdéseire.

 

Alapos kutatásra épülő, minőségi tartalmak

Ha szeretnéd elkülöníteni magadat versenytársaidtól célközönséged szemében, akkor kiváló minőségű tartalmakat kell készítened nekik. Ez 2024 egyik legfontosabb SEO trendje. A sekély, vagy AI által létrehozott tartalmak, amelyek nem kínálnak semmilyen eredeti értéket képtelenek lesznek jól rangsorolni.

Ezzel szemben az alapos kutatásra épülő, valóban hasznos tartalmak, amelyek megválaszolják az emberek kérdéseit jó eséllyel a top találatok közé kerülhetnek majd.

 

Videó SEO és vizuális keresés

A videók továbbra is rendkívül népszerű tartalmak, és sokan preferálják is őket a cikkekkel és más szöveges tartalmakkal szemben. A videók azonban ugyan úgy keresőoptimalizálást igényelnek, hiszen rengeteg kerül fel belőlük a különböző platformokra minden egyes nap.

A YouTube videók keresőoptimalizálása mindig fontos, de más platformok is lehetőséget adnak némi SEO-ra, amiket érdemes kihasználni.

 

Gyors, hatékony webhelyek

A felhasználói élmény mindig is a SEO egyik legfontosabb tényezője volt, és ez 2024-ben sem lesz másképp. A Google igyekszik olyan webhelyeket felsorolni a kereső felhasználóknak, amelyek gyorsak, reszponzívan működnek és biztonságos böngészést kínálnak a látogatóknak.

Ez a keresőoptimalizálás technikai oldala, amivel épp olyan fontos foglalkozni, mint a kulcsszókkal és a visszahivatkozásokkal.

 

Szemantikus keresés és természetes nyelvfeldolgozás

A SEO ma már nem arról szól, hogy megpróbálsz megfelelni egy keresőmotor algoritmusának. A sikerek érdekében figyelembe kell venned a kereső felhasználók szándékát, viselkedését és kereséseik kontextusát – ahogyan a Google is teszi.

A Google és más fejlett keresőmotorok manapság képesek akkor is kitalálni, hogy valakinek mire van szüksége, ha az illető nem használ konkrét kifejezéseket keresésében. A természetes nyelvfeldolgozó algoritmusok „értelmezik” a beírt kereséseket, és olyan találatokat szednek össze, amelyek a legjobban megfelelnek a kereső felhasználó szándékának.

Ezt a keresőszándékot kell neked is megállapítanod, illetve megcéloznod tartalmaidban.

Gyakori kérdések