A világ 22 vezető SEO szakértője 2025-ben

A világ 22 vezető SEO szakértője 2025-ben

Ha ezen az oldalon keresgetsz, nyilvánvaló tudod, mire jó egy SEO szakértő. Ha szeretnéd láthatóbbá tenni webhelyedet lehetséges ügyfeleid számára, akkor SEO-ra, azaz keresőoptimalizálásra lesz szükséged. Ezt a feladatot általában megéri egy profi SEO szakértőre bízni, aki segíthet úgy optimalizálni webhelyedet, hogy az megfeleljen mind a keresőmotorok (pl. a Google), mind pedig a kereső felhasználók igényeinek.

Ki a legjobb SEO szakértő Magyarországon és nemzetközi szinten? Mit csinál egy SEO szakértő, és mitől lesz igazán kiemelkedő szakember? Definíciók, meghatározás

Hogy mit csinálnak a SEO szakértők? Webhelyeket elemeznek, kulcsszók után kutatnak, tartalmakat készítenek és optimalizálnak, és számos olyan technikát alkalmaznak, amelyek segítségével webhelyed a top keresési találatok közé kerülhet be. Ha tehát a legtöbbet szeretnéd kihozni webhelyedből, akkor egy SEO szakértő segítségére lesz szükséged.

 

Miért éri meg felbérelni egy SEO szakértőt?

Íme csupán néhány ok, amiért megéri egy seo szakértő segítségét kérni:

 

Fokozott webhelyforgalom:

A seo szakértők segíthetnek több organikus, azaz nem reklámokon keresztül érkező forgalmat szerezni webhelyed számára. Ez több lehetséges ügyfelet, értékesítést és bevételt jelent majd.

 

Jobb rangsorolás:

A rangsorolás azt jelenti, hogy milyen magas pozícióban jelenik meg webhelyed a Google vagy más keresőmotorok találatai között. A top pozíciókban rangsoroló találatok lényegesen több figyelmet kapnak a kereső felhasználóktól, és így többen is kattintanak rájuk.

 

Fokozott márkaismertség:

Ahogy egyre több releváns keresésre jelensz meg magasabb pozíciókban, úgy egyre több felhasználó ismeri majd meg márkád nevét. Még ha nem is kattintanak rá minden alkalommal a találataidra, akkor is rögzül bennük, hogy márkád az adott szakterület egy megbízható, elismert képviselője.

 

Versenyelőny:

A top találati pozíciókért ádáz küzdelem zajlik a webhelyek között. A legmagasabban rangsoroló webhelyek mind igénybe vesznek valamilyen SEO szakértői segítséget, ezért, ha szeretnél megjelenni közöttük, akkor neked is szükséged lesz erre. 

 

Hogyan válassz SEO szakértőt?

Ha egy SEO szakértőt szeretnél szerződtetni, akkor több szempontot is figyelembe kell venned a választáshoz:

 

Tapasztalat:

Válassz magadnak olyan SEO szakértőt, aki kellő szakmai tapasztalattal rendelkezik a te iparágadon belül, és dolgozott már korábban a tiédhez hasonló webhelyeken. Egy SEO szakértő akkor tud igazán sokat segíteni, ha ő is sokat látott már. Így ne állj le magukat SEO szakértőnek nevező, csak 10-12 éve a keresőoptimalizálással foglalkozó fiatalokkal. Ha el is érik, hogy bizonyos kulcsszavakra a találati lista elejére viszik oldalad, nem biztos, hogy ennyi elég. Egy jó SEO szakértő célja nej csak ennyi, sokkal inkább az, hogy üzleti céljaidnak szolgálatába állítsa a keresőoptimalizálást. Ehhez azonban évtizedes tapasztalat, sok bukás és újra talpra állás szükséges. 

 

SEO eredmények, referenciák:

Kérd meg a SEO szakértőt, hogy mutasson esettanulmányokat korábbi munkáiról. Így kiderítheted, hogy milyen eredményeket képes elérni ügyfelei számára.

 

Átlátszóság:

Fontos, hogy a kiszemelt SEO átlátszó legyen az árazással és a munkafolyamatokkal kapcsolatban. El kell tudnia magyarázni, hogy mit miért fog csinálni és hogy miként lesznek mérhetők munkája sikerei.  

 

Kommunikáció:

Egy jó SEO szakértő hatékonyan és érthetően kommunikál, és rendszeresen beszámol munkájáról.

 

Mindenekelőtt érdemes megkérdezni a Google-t, hogy kit ajánlanak a SEO-ra. Hiszen aki a Googleben jól jön a keresőoptimalizálással kapcsolatos kifejezéskre, az ért a szakmájához.

 

Keress fel más cégeket iparágadon belül (persze nem közvetlen versenytársaidra kell gondolni), és kérdezd meg, hogy kivel dolgoznak együtt a SEO-n és ajánlanák-e az adott szakembert vagy ügynökséget.

 

Egy másik jó ötlet körülnézni az interneten és elolvasni a különböző SEO szakértők értékeléseit korábbi ügyfeleiktől.

 

Kik a világ vezető SEO szakértői 2025-ben?

 

1. Máté Balázs, magyar SEO szakértő

Máté Balázs a magyar SEO szakértők nagy öregje. Már az 1990-es években készített honlapot, a kezdetektől foglalkozik a keresőoptimalizálással. Mind a mai napig kutatja a SEO technikákat, oktat egyetem, publikál. A marketing Professzorok ügynökség vezető tanácsadója, sok SEO szakértő nálla kezdte pályafutását. 

 

2. Mehboob Shar

Mehboob Shar földművesként kezdte pályafutását, ma pedig egy sikeres tech- és marketingügynökség vezetője. Története nagyszerű példa arra, hogy milyen ereje is lehet a SEO-nak, ha megfelelően alkalmazzák.Shar egymaga alapította meg az Icreativez Technologiest, ami ma több, mint 165 alkalmazottat tart számon. A cég jelenleg 18 ország ügyfeleinek szolgáltat online marketinget. Shart továbbá a Google is kiemelte, mint ajánlott SEO influencert.Shar azon kevés vezető SEO szakértők egyike, aki cégvezető pozíciója ellenére személyesen is dolgozik ügyfelei webhelyein, illetve felügyeli az azokon zajló munkálatokat.

 

3. Neil Patel

Neil Patel a világ egyik vezető SEO szakértője és a New York Times bestselling szerzője. A The Wall Street Journal top webes influencernek nevezte, a Forbes pedig a 10 legjobb marketinges között tartja számon. Az Entrepreneur Magazine szerint ő alapította a 100 legkiválóbb cég egyikét.Még Obama elnök elismerését is elnyerte („a 100 legjobb 30 évnél fiatalabb vállalkozó”), ahogyan az Egyesült Nemzetekét is („a 100 legjobb 35 évnél fiatalabb vállalkozó”).

 

4. Matt Cutts

Matt Cutts a Google SEO csapatának néhai tagja, ezért, ha valaki, akkor ő tudja, hogy mi fán terem a keresőoptimalizálás. Cutts egy amerikai szoftvermérnök, aki még az amerikai állam digitális szolgáltatásaiért felelős szolgálatának (USDS) adminisztrátoraként is dolgozott.

 

5. Mandeep Singh Chahal

Mandeep Singh India egyik vezető SEO szakértője, és a SEO Discovery alapítója, amely számos céges növekedésében nyújtott már segítséget világszerte.Mandeep több, mint két évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkezik, és egy elismert szakértőnek számít a digitális marketing iparágában. Cégvezetőként személyesen is részt vesz ügyfelei stratégiáinak megtervezésében. Munkásságának köszönhetően a Forbes Agency Council és Expert Panel tagjává választották.

 

6. Joost De Valk

Joost de Valk egy sokak által ismert SEO holland szakértő, különösen a Yoast.com olvasói között, amelyet ő alapított. De Valk karrierje 2004-ben kezdődött, amikor tanácsadóként és bloggerként dolgozott, mielőtt előállt a világ egyik legsikeresebb WordPress SEO pluginjával – ez lett a Yoast. 7. Danny SullivanDanny Sullivan egy amerikai SEO szakértő, újságíró és vállalkozó. Egykor a Third Door Mediánál dolgozott vezető tartalomfelelősként, majd később a Search Engine Land nevű online hírportál társalapítója lett. A Search Engine Land többek között SEO-val, SEM-mel, tartalommarketinggel és kapcsolódó témákkal foglalkozik.

 

8. Stephan Spencer

Stephan Spencer a Netconcepts alapítója, és az O'Reilly Media többször publikált szerzője. Spencer SEO szakértői munkássága mellett podcast házigazda is.

 

9. Eric Enge

Eric Enge, a Stone Temple Consulting alapítója, keresőoptimalizálási tanácsadó, SEO szakértő, üzletember, szerző és szónok.

 

10. Barry Schwartz

Barry Schwartz nevét a Search Engine Land és a Search Engine Roundtable olvasói is ismerhetik. Ez a két hírportál SEO, SEM és kapcsolódó témákkal foglalkozik, és Schwartz szakértői cikkeivel gyakran találkozhatunk mindkét felületen.

 

11. Shinoy Rajendraprasad

Shinoy Rajendraprasad egy feltörekvő keresőoptimalizálási szakértő, aki a SEO mellett növekedési marketinggel és kampánykezeléssel is foglalkozik.

 

12. Aleyda Solis

Aleyda Solis egy közismert nemzetközi SEO tanácsadó, szónok és szerző. Solis az Orainti SEO tanácsadói iroda alapítója, amely világszerte számos ügyfélnek segít fokozott láthatóságot elérni az organikus keresés csatamezőin. Rendszeresen ad elő olyan hatalmas nemzetközi marketing konferenciákon, mint az SMX, a MozCon vagy a brightonSEO.Tanácsadói munkássága mellett Solis számos digitális marketinggel és SEO-val foglalkozó könyv és cikk szerzője is egyben. Rendszeresen ír a keresőoptimalizálásról és a mobil marketingről a Search Engine Landnek és a Forbes-nak is. 

 

13. Vanessa Fox

Vanessa Fox egy amerikai vállalkozó, író és szónok, aki elsősorban SEO munkásságáról vált híressé. Fox a Keylime Toolbox szoftvercég alapítója és vezérigazgatója. A Keylime Toolbox analitikai szolgáltatásokat kínál cégek számára, megkönnyítve ezzel a teljesítményük mérését és nyomon követését.Vanessa Fox a korai 2000-es évek óta foglalkozik keresőoptimalizálással, és a Google egyik első alkalmazottja volt, ahol a Webmaster Central program fejlesztéséhez is hozzájárult. Később a Zillow első termékmarketing-igazgatója lett, az után pedig megalapította saját SEO tanácsadói vállalatát, a Nine By Blue-t.Fox két SEO könyvet is kiadott „Marketing in the Age of Google” és „domain Names Rewired” címmel. E mellett rendszeresen szólal meg szakmai konferenciákon, és az Entrepreneur magazin is a világ egyik top SEO szakértőjeként ismerte el.

 

14. Marie Haynes

Marie Haynes egy SEO szakértő és tanácsadó, a Marie Haynes Consulting Inc. digitális marketing ügynökség alapítója.Haynes 2008-ben kezdett el a SEO-val foglalkozni és azóta az iparág egyik elismert személyiségévé vált. Specialitásai közé tartoznak a Google algoritmusfrissítései, büntetései és az ezekből adódó problémák megoldásai. Haynes komoly szakmai tapasztalattal rendelkezik az összetett SEO hibák feltárásában és elhárításában, és számos cégnek segített már feltápászkodni a Google büntetéseit követően.Tanácsadói munkája mellett Haynes íróként és szónokként is aktív, és rendszeresen osztja meg tapasztalatait és szaktudását a SEO és marketing világából webhelyén, podcastjében és különféle ipari eseményeken is. Cikkeivel a Search Engine Land és a Moz blogján is találkozhatunk. Könyve, az „Unnatural Links: The Complete Guide to Recovery” kifejezetten a nem természetes linkekből adódó problémákkal és azok kijavításával foglalkozik.

 

15. Fili Wiese

Fili Wiese egy közismert SEO tanácsadó és szónok, aki már több, mint két évtizede foglalkozik keresőoptimalizálással. Számos világmárkával dolgozott már együtt és még a Google keresőminőségi csapatát is erősítette egy ideig.Wiese kiemelt szakterületei a technikai SEO, a nemzetközi SEO és a büntetések utáni helyreállás. Ő alapította a SearchBrothers SEO tanácsadói céget és rendszeresen szólal meg nemzetközi szakmai konferenciákon. 

 

16. Kevin Indig

Kevin Indig egy népszerű SEO szakértő, szerző és szónok. Jelenleg a G2, egy B2B szoftver értékelő és összehasonlító webhely SEO-ért és tartalomért felelős alelnöke. Korábban az Atlassian nevű szoftvercégnél dolgozott, mint SEO vezető, illetve a Dailymotion SEO igazgatója volt.Indig számos SEO-val foglalkozó cikket írt már olyan publikációknak, mint a Search Engine Land, a Search Engine Journal és a Moz. E mellett megszólalt olyan konferenciákon, mint az SMX, a brightonSEO és a SearchLove, illetve több podcastben is szerepelt.Indig továbbá a San Franciscói SEO Meetup társalapítója és a SEO közösség aktív tagja. Népszerűsége többek között abból ered, hogy még az összetettebb koncepciókat is képes érthetően és tömören elmagyarázni.

 

17. Cindy Krum

Cindy Krum egy mobilmarketingre és mobil SEO-ra specializálódott digitális marketing szakértő, szerző és szónok. Ő a MobileMoxie nevű mobilmarketing ügynökség alapítója és vezérigazgatója.Krum több, mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a digitális marketingben, és friss vállalkozásoktól kezdve egészen Fortune 500 cégekig számos ügyféllel dolgozott már együtt. Rendszeresen szólal meg digitális marketing konferenciákon és számos könyvet írt már a mobilmarketingről is (pl. „Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are” és „Going Mobile: Developing Apps for Your Library Using Basic HTML Programming”).Krum mindemellett a mobil SEO elismert szakértője is, aki sajátos módszereket fejlesztett ki a mobilos keresőtalálatok elemzésére és optimalizálására. A mobilmarketinggel kapcsolatos cikkei megjelentek többek között a Forbes-ban, a The Wall Street Journalban és a Search Engine Landben.

 

18. Ian LurieIan

Lurie egy online marketinges és vállalkozó, a Portent digitális marketing ügynökség alapítója. Lurie nem csupán a SEO-val, hanem a PPC hirdetésekkel, a tartalommarketinggel és a közösségi média marketinggel is foglalkozik. Számos tartalmat írt már ezekről a témákról és rendszeresen ad elő digitális marketing konferenciákon.Egy marketinges könyv kiadása mellett rendszeresen ír olyan elismert ipari felületekre, mint a Moz és Search Engine Land.

 

19. Jason Barnard

Jason Barnard egy digitális marketinges, szónok, szerző és tanácsadó, aki kifejezetten márka keresőoptimalizálásra szakosodott. Barnard a Kalicube digitális marketing tanácsadó ügynökség alapítója és vezérigazgatója.Jaron Barnardot többek között a Google Tudásgráf (a Tudáspanel mögött álló információs rendszer) szakértőjeként ismerik. Számos nagyobb ügyféllel dolgozott már együtt, hogy segítsen megszilárdítani jelenlétüket a Google keresőtalálatai között.Barnard e mellett egy gyakran szereplő szónok, aki több alkalommal is tartott nyitóbeszédet különböző digitális marketing konferenciákon a világ körül. Search News You Can Use című podcastjében a legújabb SEO fejleményekről beszél és osztja meg tudását a hallgatókkal. E mellett számos könyv és cikk szerzője is. Munkái között szerepel például a „The Brand SERP Bible”, amelyet sokan egy meghatározó útmutatónak tartanak a márka SEO témakörében.

 

20. Eli Schwartz

Eli Schwartz egy növekedési és marketing tanácsadó, aki kifejezetten a globális SEO-ra és a tartalommarketingre specializálódott. Olyan nagyobb ügyfelekkel dolgozott már együtt, mint az eBay, a Shutterstock és a SurveyMonkey.A globális SEO szakértőjeként Schwartz pontosan tudja, hogy hogyan kell úgy optimalizálni egy webhely tartalmát, hogy az több nyelven és területen is jól teljesítsen. Nem csoda tehát, hogy japán, kínai, spanyol és német ügyfelek is kérték már a segítségét ebben.Schwartz, mint szónok is gyakran jelenik meg és tart nyitóbeszédeket nemzetközi konferenciákon. Könyve, a Product-Led SEO egy népszerű útmutató azon cégek számára, akik SEO-val szeretnének sikereket aratni az online marketingben.

 

21. Annie Cushing

Annie Cushing egy adatelemzési szakértő és digitális marketing tanácsadó, akinek a Google Analytics és a Google Tag Manager a szakterülete. Ő alapította az Annielytics nevű céget, amely analitikai tanácsadást biztosít olyan cégek számára, amelyek szeretnék a legtöbbet kihozni összegyűjtött adataikból.Cushing jól ismeri a Google Analytics rendszerét – ez az az eszköz, amellyel a cégek saját webhelyük forgalmát követhetik nyomon és elemezhetik. Annie számos olyan eszközt és forrást készített már, amelyek segítségével a cégek hatékonyabban használhatják a Google Analyticset (pl. egyéni jelentések és vezérlőpultok).Cushing továbbá egy tapasztalt szónok és tréner, aki több workshopot is tartott már a Google Analyticsszel és az adatelemzéssel kapcsolatban a világ különböző márkáinak. Rendszeresen ír többek között a Moznak és a Search Engine Journalnek is.

 

22. Brian Dean

Brian Dean a Backlinko blog és YouTube csatorna alapítója, akit az Entrepreneur.com „SEO zseninek”, az Inc Magazine pedig „ragyogó vállalkozónak” titulált. A Backlinko a Forbes „követendő blogok” listájára is felkerült. Dean rendkívül részletes és terjedelmes SEO cikkeiről és a „felhőkarcoló tartalom” koncepció megalkotásáról híres.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések