A keresőoptimalizálás definíciója

keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás definíciója

A keresőoptimalizálás (SEO) az online marketing egyik fő területe. A keresőoptimalizálás elsődleges célja az, hogy a weboldalak és más internetes tartalmak minél magasabb pozíciókban jelenhessenek meg a keresőmotorok találati oldalain.
Leegyszerűsítve, a keresőoptimalizálás lehetővé teszi, hogy minél többen találjanak rá webhelyedre (és ezzel márkádra) a Google-on keresztül.
Igen, léteznek más keresőmotorok is (ott van például a Bing, a Yahoo, és így tovább), azonban mivel a Google a keresőpiac több, mint 90%-át birtokolja, a továbbiakban első sorban erre koncentrálunk majd.

Miért van szükség keresőoptimalizálásra?

Az emberek manapság szinte automatikusan a Google-hoz fordulnak, ha információra van szükségük valamiről, vagy épp vásárolni készülnek valamit az interneten. Valószínűleg ideális ügyfeleid is napi szinten keresnek rá olyan dolgokra, amelyekkel kapcsolatban te is tudnál segíteni nekik (termékeiden, szolgáltatásaidon vagy épp informatív online anyagaidon keresztül).
Minden ilyen keresés lehetőségeket kínál arra, hogy kapcsolatot teremts ezekkel az érdeklődőkkel, megválaszold a kérdéseiket, és egy megbízható forrássá válj számukra. A keresőoptimalizálás pontosan ebben segít az alábbiakkal:
  • Fokozott webhelyforgalom: Egy jól keresőoptimalizált webhelyre könnyebben rátalálnak az emberek, így több forgalomra is számíthat.
  • Több ügyfél: A keresőoptimalizálás kulcsszavak stratégiai használatával segít több valóban érdeklődő látogatót szerezni, akiket könnyebb lesz ügyfelekké konvertálni.
  • Pozitív márkahírnév: Ahogy egyre több kulcsszóra jelensz meg magas pozíciókban a Google találatai között, az emberek is látják majd, hogy megbízhatnak benned.
  • Jobb megtérülések: A konverzióknak köszönhetően a webhelyedbe fektetett összegek hamar megtérülnek majd.
Tehát nem számít, hogy fokozott márkaismertséget, jobb fellelhetőséget, több érdeklődőt, értékesítést vagy hűséges, visszatérő ügyfelet szeretnél szerezni, a SEO ugyanis mindegyikben segíthet.

A keresőoptimalizálás fajtái

A Google és más keresőmotorok számos szempontot vesznek figyelembe a tartalmak rangsorolásakor, azaz, hogy milyen sorrendben jelenítsék meg azokat a találati oldalakon a felhasználók kereséseire. A SEO-nak éppen ezért több ágazata van, amelyek különböző szempontok optimalizálására koncentrálnak.
A keresőoptimalizálás fő fajtái:
  • On-page keresőoptimalizálás: A weboldalak tartalmának és felépítésének optimalizálása. Ide tartozik a tartalom minősége, a kulcsszók használata, a meta mezők kitöltése, és így tovább.
  • Off-page keresőoptimalizálás: Minden olyan optimalizálási módszer, ami nem közvetlenül a webhelyen történik. Ez első sorban a linképítést jelenti, ami a webhely tekintélyét hivatott megerősíteni a felhasználók és keresőmotorok szemeiben.
  • Technikai keresőoptimalizálás: A technikai SEO célja egy gyorsabb, stabilabb, biztonságosabb webhely megteremtése a felhasználók számára, amit a keresőmotorok is könnyebben képesek feltérképezni és indexelni.
Az on-page, off-page és technikai keresőoptimalizálásra minden webhelyen szükség van. Léteznek továbbá olyan SEO alkategóriák is, amelyek szorosan kapcsolódnak a fent említettekhez:
  • Helyi keresőoptimalizálás: A helyi keresőoptimalizálás célja minél több releváns keresésre megjelenni a Google helyi találatai között. Főleg (de nem kizárólag) olyan cégek számára fontos, amelyek egy konkrét területre koncentrálnak termékeikkel és/vagy szolgáltatásaikkal.
  • Képek optimalizálása: Különféle on-page, off-page és technikai keresőoptimalizálási módszerek, amelyek segítségével egy webhely a Google képkereső találatai között is megjelenhet.
  • Videók optimalizálása: A videókat hasonló célból szokás optimalizálni, mint a képeket, azonban más technikákra van szükség hozzá. Gyakran a YouTube videók keresőoptimalizálását jelenti.

A keresőmotorok működése

A keresőoptimalizálás kapcsán jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis hogyan állapítja meg a Google, hogy mely oldalakat helyezi (rangsorolja) a legelőkelőbb pozíciókba a találatok között, és hogy hogyan lesz ebből forgalma webhelyednek. Íme a legfontosabb tudnivalók a keresőmotorok működéséről:
A Google „robotjai” folyamatosan böngészik az internetet, és eközben weboldalak milliárdjait térképezik fel, majd adják hozzá a keresőmotor indexéhez – ezt nevezzük indexelésnek. Az index egy hatalmas adatbázis, amiben a Google a korábban feltérképezett oldalak adatait tárolja. Valahányszor rákeresel valamire a Google-on, a keresőmotor valójában ebből az adatbázisból sorolja fel a találatokat, nem közvetlenül az internetről.
Ez egyrészt sokkal gyorsabb keresést biztosít, másrészt lehetőséget nyújt a Google számára, hogy kielemezze, kategorizálja, és rangsorolja ezeket az indexelt tartalmakat. A rangsorolásért egy rendkívül összetett algoritmus felel, amely különböző szempontokat vesz figyelembe a rangsoroláshoz – többek között a tartalom minőségét, hogy mennyire kapcsolódik a felhasználó kereséséhez, és így tovább.
A Google ez után figyelemmel kíséri a felhasználók viselkedését, például, hogy mely találatra kattintanak rá, és mennyi időt töltenek az adott oldal böngészésével. A felhasználók viselkedéséből gyakran meg lehet állapítani, hogy elégedettek voltak-e az adott tartalommal az adott keresésre, vagy sem. Az algoritmus a későbbiekben ezeket a tényezőket is figyelembe veszi majd a tartalmak rangsorolásakor.
A keresőoptimalizálási szakemberek feladata átlátni ezt a folyamatot, és úgy optimalizálni az online tartalmakat, hogy megfeleljenek a felhasználók, és ezzel a Google igényeinek is. Ehhez általában minőségi, szakmailag pontos és hasznos tartalmakra, illetve kiváló felhasználói élmény kialakítására van szükség.

A rangsorolás fő szempontjai

Szóval mi kell ahhoz, hogy valaki előkelő pozíciókban jelenhessen meg, azaz jól rangsorolhasson a Google találatai között? Mitől lesz igazán jó egy webhely a Google szemeiben? Mitől lesz kiváló a felhasználói élmény?
A Google rangsorolási szempontjai természetesen titkosak, de ez nem tartotta vissza a keresőoptimalizálási szakembereket attól, hogy megpróbáljanak minél többet kideríteni róluk.
Az évtizedek során a kísérletek, kutatások eredményei és a Google hivatalos bejelentései alapján sikerült összeszedni a legtöbb fontosabb szempontot, amelyekre minden webhelyen érdemes odafigyelni:
  • A minőségi tartalmak rendszeres publikálása
  • A meta title címkében elhelyezett kulcsszók
  • A tartalomra mutató releváns visszahivatkozások
  • Szaktudás
  • Felhasználói aktivitás
  • A webhelyen elhelyezett belső hivatkozások
  • A webhely mobilbarát, vagy mobil-első jellege
  • A webhely és oldalak sebessége
  • A webhely biztonsága
  • Az URL-ben elhelyezett kulcsszók
  • A H1 címkében elhelyezett kulcsszók

Ritkábban emlegetett, ámbár szintén fontos tényezők továbbá a nem linkelt említések, a közösségi jelek (habár ezeket a Google nem használja), a domain kora, a kifelé mutató linkek és a webhely szerkezete is.
Fontos azt is észben tartani, hogy két különböző cég számára egészen mást jelenthetnek a „legfontosabb” rangsorolási szempontok. Persze vannak alapvető szükségletek, mint például a megfelelő kulcsszóhasználat vagy a külső hivatkozások megszerzése. Azonban míg egy webáruháznak nincs nagy szüksége helyi optimalizálásra, addig egy fodrászüzlet számára elengedhetetlen a közeli ügyfelek megcélzása.
Nehéz tehát összeállítani egy olyan listát, amelyet minden cégnek érdemes lenne követnie, ha keresőoptimalizálásról van szó. Az igazán sikeres SEO érdekében egyedi stratégiára és kivitelezésre van szükség.

A keresőoptimalizálás menete

Szóval hogyan zajlik maga a keresőoptimalizálás? Hogyan alakíthatod ki úgy webhelyedet, hogy megfeleljen a felhasználói igényeknek, és ezen keresztül magasabb rangsorolásokat érhessen el a Google (és jó eséllyel más keresőmotorok) találatai között?
Ehhez több on-page, off-page és technikai keresőoptimalizálási feladatot kell elvégezned, szóval haladjunk ebben a sorrendben.

On-page keresőoptimalizálás

Az on-page keresőoptimalizálás, mint az fentebb elhangzott, a webhelyen, pontosabban annak weboldalain kivitelezett SEO technikákra utal. Mivel a kulcsszók fontos szerepet játszanak az on-page SEO-ban, érdemes rögtön ezekkel kezdeni az optimalizálási folyamatot.

1. Kulcsszókutatás

A sikeres keresőoptimalizálás egyik eredménye, hogy magasabb pozíciókban és gyakrabban jelenhetsz meg a számodra fontos kulcsszókra. A kulcsszók azok az iparágaddal és márkáddal kapcsolatos kifejezések, amelyekre ideális ügyfeleid is rá szoktak keresni a Google-on.
A Google többek között a tartalmakban található kulcsszók alapján igyekszik megállapítani, hogy miről szólnak ezek az oldalak, és hogy milyen felhasználói keresésekre jelenítse meg azokat találatokként. A kulcsszók tehát segítenek fellelhetőbbé tenni tartalmaidat ideális ügyfeleid számára.
Ideális esetben webhelyed minden fontosabb oldalát más és más kifejezésekre optimalizálod majd, azaz mindegyik oldal más kifejezéseket céloz meg.

A kulcsszókutatás főbb lépései a következők:
  1. Írd össze alap kulcsszóidat: Először is gyűjtsd össze azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyekre ideális ügyfeleid rá szoktak keresni a Google-on. Gondolkodj el rajta, hogy mi érdekli őket, mik az aggályaik, miktől félnek, mik a céljaik, a vágyaik és hogy milyen nyelvezetet használnak kereséseikhez (ami gyakran különbözik az általad használt szaknyelvtől).
  2. Használd őket egy kulcsszókutató eszközben: Számos kulcsszókutató (pl. Google Ads Kulcsszótervező) eszköz közül válogathatsz az interneten, amelyek hasznos információkat kínálnak majd megadott kulcsszóidról (és gyakran további ötleteket is javasolnak majd azok alapján). Az alábbiakra érdemes odafigyelni:
    1. Search volume (keresési arány): Mennyire keresett az adott kifejezés (általában egy hónapra utal)
    2. Competition (verseny): Mennyire nehéz jól rangsorolni az adott kifejezésre
  3. Válogasd ki a legjobb kulcsszókat: Nem minden összeszedett kulcsszó lesz hasznos számodra, de az imént megszerzett információk alapján könnyebb dolgod lesz kiválogatni azokat, amelyekkel megéri foglalkoznod. Érdemes lesz csoportokra bontani őket témájuk szerint egy táblázatban. Ez után jöhet a sorba rendezés – kerüljenek előbbre azok a kifejezések, amelyek eléggé keresettek, hogy sok lehetséges ügyfelet érhess el velük, de nem túl nehéz rangsorolni rájuk.
Fordíts külön figyelmet az úgynevezett long-tail kulcsszókra is. Ezek azok a három vagy több szóból álló kifejezések, amelyekre kevesebben keresnek ugyan rá, de nagyon határozott keresőszándék áll mögöttük. Ilyen például a „fájdalommentes foghúzás Eger” kifejezés, amire kevesebben keresnek ugyan rá, de sokkal könnyebb pácienseket szerezni vele, mint a „fogorvos” kulcsszóval, amire rettentően nehéz jól rangsorolni.

2. Készíts minőségi tartalmakat ezekhez a kulcsszókhoz

Habár kulcsszóidat főbb navigációs oldalaidon (főoldal, kapcsolat, kategóriaoldalak, „Rólunk” stb.) is használnod kell, többségük hosszabb blogbejegyzéseidbe kerül majd. A kulcsszóhasználat azonban önmagában nem elég ahhoz, hogy egy tartalom jó minőségűnek számítson. Szóval mitől lesz jó egy tartalom?
  • Passzol a kulcsszó mögött álló keresőszándékhoz: Fontos, hogy tartalmad azokat az információkat kínálja, amelyekre a felhasználók kíváncsiak, amikor rákeresnek a megcélzott kulcsszóra. Érdemes mindenekelőtt rákeresni erre a kulcsszóra a Google-ban, és megnézni, hogy milyen tartalmak jelennek meg az első pozíciókban.
  • Jó felhasználói élményt kínál: A jó tartalom hasznos és felhasználóbarát – nincs tele reklámokkal és idegesítő felugró ablakokkal. Szükség szerint képekkel, ábrákkal és videókkal is szemlélteti a tartalom mondanivalóját, illetve mobileszközökön is megtekinthető akadálymentesen.
  • Könnyedén olvasható: Ha egy tartalom feleslegesen gyakran ismételgeti ugyan azt a kifejezést (ez az úgynevezett „kulcsszóhalmozás”), akkor azt sem a felhasználók, sem a Google nem nézik majd jó szemmel. Ne feledd, hogy első sorban olvasóidnak készíted tartalmaidat, nem pedig egy keresőmotor algoritmusának.
  • Alapos: A Google általában a mélyebb, részletesebb tartalmakat preferálja, amik több felhasználói kérdésre is választ adhatnak egy adott témával kapcsolatban. Ez persze nem minden esetben kivitelezhető (nem mindenről lehet több A4-es oldalnyi tartalmat írni), törekedj a 1500-2500 szavas terjedelemre, és győződj meg róla, hogy minden információ friss és pontos legyen.
  • Rendezett: Használj címsorokat, bekezdéseket, felsorolásokat és egyéb eszközöket tartalmaid logikus, átlátható rendezésére.

3. Használd a kulcsszókat

A kiválogatott kulcsszókat nem csupán az oldal fő, szöveges tartalmában kell elhelyezned, hanem számos egyéb mezőben is. Ez segít majd a Google-nak (és a felhasználóknak) megállapítani, hogy miről is szól tartalmad, és mire rangsorolja azt. A legfontosabb mezők a kulcsszók elhelyezésére:
  • Meta title (meta cím) címke
  • H1 (oldalcím) címke
  • Lehetőleg legalább két H2 (alcím) címke
  • A képek „alt” attribútumában
  • A képek fájlnevében
  • Az oldal URL címében
  • Az oldal meta leírásában

4. Írj egy jól optimalizált címet

Webhelyed minden oldalán két cím szerepel majd. A meta title, azaz a meta cím az, amelyik a keresőtalálatok között is megjelenik majd a felhasználóknak egy kék, kattintható link formájában. Nagyon fontos, hogy ebben a címben szerepeljen az oldal fő kulcsszója.
A másik cím a H1 címke tartalma, ami magán az oldalon jelenik meg. Ez a két cím lehet azonos, és különbözhetnek is egymástól, de lehetőleg nem annyira, hogy összezavarják a felhasználókat.
A címek optimalizálásához tartsd észben a következőket:
  • Használd a kulcsszódat: A kulcsszónak valamilyen formában mindkét címben szerepelnie kell. Ügyelj rá, hogy a kifejezés természetesen illeszkedjen a címekbe.
  • Csak egy H1 címkét használj minden oldalon: Minden oldalon egyetlen egy egyedi H1 címke szerepeljen. A tartalmat ez alatt több H2, H3 és egyéb címkékre is feloszthatod. De a H1 mindig a cím helye.
  • Ne írj 60 karakternél hosszabb title címkét: A Google csak egy adott szélességű címet jelenít majd meg a találatok között, ezért a hosszabb címek vége nem lesz látható. Fontos, hogy a Google ezt képpontokban méri, nem karakterekben.
  • Utalj a tartalom értékére: Miért érdemes rákattintania a felhasználónak erre a találatra a többi helyett? Meg kell győznöd arról, hogy a te tartalmad kínálja a legjobb megoldást számára.

5. Írj egy jól optimalizált meta leírást

A meta leírás az a szöveg, ami a keresőtalálatok kattintható címe alatt jelenik meg, és egy rövid összefoglalást kínál az oldal tartalmáról. Ez részben a felhasználónak szól, részben pedig a keresőmotoroknak, amik többek között ezt a mezőt is figyelembe veszik a tartalom értelmezéséhez.
A meta leírással kapcsolatban érdemes észben tartani, hogy habár a Google nem használja az itt elhelyezett kulcsszókat a rangsoroláshoz (más keresőmotorok használhatják), ez a szöveg a felhasználóknak is megjelenhet a keresőtalálati oldalakon. Egy jól megfogalmazott, a fő kulcsszót is tartalmazó meta leírás pedig átkattintásra ösztönözheti az érdeklődő keresőket.
Szintén fontos, hogy a Google nem mindig azt a szöveget jeleníti meg a meta leírás helyén, amit te szabtál meg ebben a mezőben. Ha a keresőmotor úgy véli, hogy a tartalom egy részlete jobban kapcsolódik a felhasználó kereséséhez, akkor azt mutatja neki majd a leírás helyett.
Szóval mitől lesz jó egy meta leírás?
  • Használd a fő kulcsszót: A fő kulcsszót mindig ajánlott használni a meta leírásban, illetve az ahhoz kapcsolódó kifejezéseket is, ha természetesen be tudod illeszteni őket a szövegbe.
  • Ügyelj a terjedelemre: Az ideális meta leírás hossza 155-165 karakter, mert a Google ugyan úgy levághatja a végét, mint a címnek.
  • Fogalmazz meggyőzően: Említsd meg leírásodban, hogy milyen előnyt kínál a tartalom a felhasználónak, és miért érdemes rákattintania a találatra.

6. Használj képeket

A képek fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Segítenek megtartani a felhasználók figyelmét, szemléltetik a szövegben leírtakat, és lehetőségeket kínálnak a képkeresőkben való rangsorolásra.
Íme a legfontosabb feladatok a képek optimalizálásához:
  • Ügyelj a fájlnévre: A fájlnév tartalmazza a kulcsszót, a szóközök helyett pedig használj kötőjeleket.
  • Add meg az alt szöveget: Az alt szöveg a képek HTML címkéjének egyik attribútuma, ami egy rövid leírást tartalmaz a kép tartalmáról. Erre egyrészt a szövegfelolvasókat használó, látássérült felhasználók miatt van szükség, másrészt pedig, hogy a Google is értelmezni, illetve rangsorolni tudja képeidet a képkereső találatai között. Az alt szöveget tehát úgy kell megfogalmaznod, mintha olyasvalakinek próbálnád elmagyarázni, aki nem láthatja – kerüld a kulcsszóhalmozást!
  • Tömörítsd képeidet: A nagyméretű képfájlok jelentősen lelassíthatják weboldalaid működését, ami rossz felhasználói élményhez, és alacsonyabb rangsoroláshoz vezet. Tömörítsd képeidet és ne használj a szükségesnél nagyobb felbontást, amikor feltöltöd őket.

7. Helyezz el belső és külső hivatkozásokat

Blogbejegyzéseidben érdemes belső és külső hivatkozásokat is elhelyezned:
Kifelé mutató hivatkozások
Linkelj néhány releváns témájú, tekintélyes forrásra tartalmaidban. Ez segít elnyerni a Google bizalmát.
Belső hivatkozások
Hivatkozz webhelyed más, kapcsolódó tartalmaira. Ha például van egy másik blogbejegyzésed, ami részletesebben is elmagyaráz egy koncepciót, akkor nem kell még egyszer kifejtened azt aktuális tartalmadban – elég, ha linkelsz rá.
Ez a felhasználóknak és a Google-nak is segít webhelyed felfedezésében, illetve a tartalmak közötti logikai kapcsolat felállításában. A belső linkek továbbá úgynevezett linkértéket (lényegében tekintélyt) továbbítanak oldalaid között.
Ne felejts el más korábbi tartalmaidról is linkelni erre az új oldalra. A cél az, hogy idővel minden releváns oldalt hivatkozások kössék össze egymással.

Off-page keresőoptimalizálás

Az off-page keresőoptimalizálás a webhelyen kívül végzett SEO tevékenységekre utal, célja pedig a webhely tekintélyének megerősítése a Google és a felhasználók szemeiben.

1. Szerezz visszahivatkozásokat

Az off-page SEO-hoz többek között más domainekről a sajátodra mutató linkekre (úgynevezett „visszahivatkozásokra”) lesz szükséged.
Ezek a linkek a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak. Ha egy tekintélyes, hiteles webhely hivatkozik valamelyik tartalmadra, akkor ebből a tekintélyből saját webhelyed is részesül majd, és a Google jobb eséllyel rangsorolja majd magasabb pozíciókba. Minél több ilyen tekintélyes webhelytől szerzel visszahivatkozásokat, annál jobb.
A linkek megszerzésének több módja is van:
  • Készíts jó minőségű, eredeti, hasznos tartalmakat, amik megérdemlik, hogy mások is linkeljenek rájuk (pl. forrásként).
  • Keress fel a sajátodéhoz hasonló témájú webhelyeket, és magyarázd el nekik, hogy miért lenne értékes olvasóik számára, ha saját tartalmaidra linkelnének egy-egy cikkükben.
  • Írj vendégbejegyzéseket kapcsolódó témájú blogokra, amikből saját webhelyedre linkelhetsz.
  • Publikálj sajtóközleményeket, a webhelyedre mutató linkekkel.

2. Oszd meg tartalmaidat a közösségi médián

Közösségi profiljaidon nem csak adatlapodon helyezheted el webhelyed linkjét, hanem blogbejegyzéseidet is rendszeresen megoszthatod a profil követőivel. Ez több forgalmat jelent webhelyed számára, tehát több lehetőséged is adódik majd a visszahivatkozások megszerzésére.
A közösségi média használata nem számít rangsorolási szempontnak (legalábbis a Google algoritmusa szemeiben), de a forgalom és a linképítési lehetőségek miatt határozottan megéri foglalkozni velük.

3. Erősítsd meg márkád hírnevét

Egy adott oldal rangsorolásakor a Google nem csak azt az oldalt veszi figyelembe, hanem egész márkádat. Ehhez az internetről összegyűjtött információit használja fel – például a márkádról írt véleményeket, értékeléseket, említéseket és egyéb, a hitelességedre utaló jeleket.
Többek között ezért is éri meg arra törekedned, hogy márkádról általánosságban pozitív vélemény alakuljon ki az interneten. Regisztráld márkádat a releváns platformokra (szállodaként pl. a TripAdvisorra stb.) és hozz létre egy Google Cégprofil adatlapot is, ahová véleményeket és értékeléseket gyűjthetsz ügyfeleidtől.
Habár ezek a módszerek főleg a helyi SEO ágazatához tartoznak, az előnyös hírnév kiépítése még a nem helyi jellegű márkák számára is fontos.

Technikai keresőoptimalizálás

A technikai keresőoptimalizálás a webhely biztonságára, stabilitására, sebességére és egyéb technikai tényezőire koncentrál. Célja, hogy a webhely megfeleljen a Google felhasználói élménnyel kapcsolatos elvárásainak, és ezzel természetesen a felhasználók igényeinek is. Egy jól optimalizált webhelyen továbbá a Google robotjai is könnyedén végezhetik a feltérképezést, ami segít elkerülni az indexelési hibákat.
Íme néhány a legfontosabb technikai tényezők közül, amelyeket mindenképpen érdemes lesz optimalizálnod:
  • Az oldalak sebessége: A már emlegetett képek mellett a webhely forráskódja is nagyban befolyásolja az oldalak betöltésének és működésének sebességét. Számos technikát bevethetsz annak érdekében, hogy webhelyed minél gyorsabban működjön. A sebesség továbbá rangsorolási szempont is.
  • A webhely biztonsága: A HTTPS-sel rendelkező (azaz titkosított kapcsolatot kínáló) webhelyek magasabb rangsorolást kapnak, mint a HTTP-t használó webhelyek.
  • Mobil-első jelleg: Manapság elengedhetetlen, hogy egy webhely mobileszközökön is tökéletesen működjön. A Google már évek óta a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja meg a rangsoroláshoz, ezért ezt nem szabad elhanyagolni.
  • Alapvető webes vitals-mutatók: Ezek a mutatók az úgynevezett oldalélményt hivatottak számszerűsíteni. Első sorban az oldal betöltési sebességével és betöltés közbeni viselkedésével foglalkoznak.
  • URL-szerkezet: Egy logikusan felépített URL-szerkezet megkönnyíti a webhely feltérképezését a Google számára, és a felhasználóknak is egyszerűbb navigációt kínál. E mellett a webhely karbantartását és a teljesítmény nyomon követését is megkönnyíti.
  • Webhelyszerkezet: Ideális esetben minden oldal legfeljebb három kattintással elérhető kell legyen a webhely főoldaláról.
  • Kanonikus címkék: Amennyiben webhelyeden több oldal is hasonló vagy azonos tartalmú (és mindenképpen szükséged van rájuk), a kanonikus címkék segíthetnek elkerülni a többször előforduló tartalmakból adódó problémákat. A kanonikus címkével megjelölheted a Google számára, hogy melyik a hivatalos oldal (a „kanonikus URL”) a sok közül, hogy ne zavarodjon össze a rangsoroláskor.
  • Feltérképezhetőség és indexelhetőség: Webhely felépítése és a belső linkek mellett a robots.txt fájl és webhelytérképek használatával is megkönnyítheted webhelyed feltérképezését (és indexelését) a Google számára.
  • Schema adatjelölések: Habár a különféle adatjelölések (pl. a Schema szabvány) nem számítanak rangsorolási szempontnak a Google rendszerében, megkönnyítik a tartalom értelmezését a keresőmotorok számára, illetve lehetővé teszik, hogy a találatok bővített formátumban jelenhessenek meg a kereső felhasználóknak.

További keresőoptimalizálási tippek és bevált módszerek

Végezetül, íme néhány hasznos tipp a hatékony keresőoptimalizáláshoz:

Mindig keress rá a megcélozni kívánt kulcsszóra

Biztosan van elképzelésed arról, hogy mit szeretnének látni a felhasználók, amikor egy konkrét kifejezésre keresnek rá. Azonban meglehet, hogy a Google egészen más keresőszándékot állapít meg az adott kulcsszó mögött, és nem olyan találatokat jelenít meg rá, amilyenekre számítasz.
Mindig érdemes tehát rákeresni egy kiszemelt kulcsszóra, mielőtt elkezdenél tartalmat készíteni hozzá, és megnézni, hogy a Google miket jelenít meg a legelőkelőbb pozíciókban.

Légy türelmes

A keresőoptimalizálás eredményei nem láthatók egyik napról a másikra. Egy friss, vagy korábban elhanyagolt webhely esetében hetekbe, vagy akár hónapokba is beletelhet, mire a SEO eredményei láthatóvá válnak az analitikai felületeken.
Cserébe a keresőoptimalizálás hosszútávú eredményeket kínál majd, ellentétben a hirdetésekkel, amelyek azonnal értéküket vesztik, amint felfüggeszted a finanszírozásukat.

A minőség MINDIG fontosabb, mint a mennyiség

A Google folyamatosan fejleszti és tökéletesíti algoritmusát, hogy minél megbízhatóbban legyen képes megtalálni a legjobb minőségű tartalmakat a felhasználók kereséseire. Ha szeretnél előkelő pozíciókban rangsorolni, akkor inkább kevesebb, de igényesebb tartalmakat készíts a helyett, hogy sűrűn publikálnál sekély, értéktelen cikkeket.

Ne feledkezz meg régi tartalmaidról

Habár rendszeresen kell jó minőségű tartalmakat készítened felhasználóid számára (nem a Google számára!), időnként érdemes visszatérned korábbi cikkeidhez, és frissíteni őket a legújabb adatokkal és egyéb naprakész információkkal. Ez persze nem minden cikkre vonatkozik, de ha örökzöld tartalmakat készítesz, akkor ezek akár évekig is megőrizhetik az értéküket, ha megfelelően karban tartod őket.

Kövesd figyelemmel keresőoptimalizálásod eredményeit

Ellenőrizd rendszeresen webhelyed és fontosabb oldalaid statisztikáit. A Google Analytics például segít megállapítani, hogy mely tartalmaid érdeklik a felhasználókat, és melyekről távoznak idő előtt. Használd ezt a tudást meglévő tartalmaid tökéletesítésére és a jövendőbeli cikkek elkészítésekor is.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések