4 linképítési tipp kezdőknek
1. Legyenek realisztikus elvárásaid
A linképítés nem egyszerű, különösen, ha nem vásárlod hivatkozásaidat vagy nem működsz együtt meglévő linkpartnereiddel. Akár hetek vagy hónapok is eltelhetnek, mielőtt kampányaid lendületbe kerülhetnek.
Ne csüggedj és ne add fel – próbáld mindig tökéletesíteni stratégiádat. Sok időbe telik majd kitapasztalni, hogy mi működik és mi nem. Ez persze problémát jelenthet, ha a vezetőség minél előbb szeretne eredményeket látni.
Készítsd fel tehát az érintetteket arra, hogy a linképítés sikereire sosincs garancia, és hogy időre lesz szükséged, mielőtt sikereket tudsz majd felmutatni.
2. Arra koncentrálj, amit épp csinálsz
A SEO specialisták előszeretettel próbálják ki a legújabb eszközöket és trükköket, hogy egy lépéssel versenytársaik előtt maradhassanak.
Kezdőként azonban sokkal fontosabb, hogy egyszerre egy linképítési taktikára összpontosítsd a figyelmedet. A választott taktika sokkal kevésbé befolyásolja majd az eredményeket, mint a kivitelezés színvonala.
Ezért fontos összpontosítani:
- Ha túl sok módszerrel kísérletezel egyszerre, akkor egyre sem marad annyi időd, hogy jól csináld.
- Sokkal könnyebb úgy hibázni, ha rendszeresen váltogatsz a módszerek között.
- Nehezebb lesz nyomon követni az eredményeidet és megfigyelni, hogy mi működik, illetve mi nem.
Kezdésképpen próbáld ki azt a linképítési taktikát, ami a legegyszerűbbnek tűnik számodra, és figyeld meg, hogy hogy megy. Miután sikerül kiépítened egy olyan rendszert vele, ami működik számodra, átadhatod egy csapattársadnak.
Ha egy taktika nem válik be vagy már olyan szinten sikerült automatizálni, hogy szinte magától megy, próbálj ki valami mást.
3. Tűzz ki rugalmas célokat
Mint minden marketinges kampányt, a linképítést is érdemes konkrét célok kitűzésével kezdeni. Ez segít majd nyomon követni teljesítményedet, és hogy a megfelelő irányban haladsz-e a kívánt eredmények felé.
Persze nem biztos, hogy rögtön konkrét céljaid lesznek. Talán eleinte csak az a célod, hogy kiderítsd, mi kell a linképítéshez, és hogyan segítheti cégedet.
Ez is egy teljesen észszerű cél, ami segíthet egy linképítési stratégia összeállításában és több rálátást szerezni erre a területre. Még ha valami nem is jön össze, abból is csak tanulhatsz.
Amikor már magabiztosan ismered a linképítés alapjait, elkezdhetsz konkrétabb célokat is kitűzni magad elé. Például 5%-kal több forgalmat szerezni az előző hónaphoz képest, vagy 10 visszahivatkozást a következő hónapban, és így tovább.
4. Kérj segítséget meglévő partnereidtől
Ez egy magától értetődő, mégis nagyon fontos linképítési tipp, ami nem maradhat le erről a listáról. Gyakran a tapasztaltabb SEO szakemberek is megfeledkeznek ezekről az egyszerű, de nagyszerű visszahivatkozásokról.
Amikor elkezdesz linképítéssel foglalkozni, először mindig a könnyebb utat válaszd. A könnyű nem mindig jelenti azt, hogy nem éri meg foglalkozni vele.
Gyűjtsd össze azokat a területeket, ahol már vannak ismeretségeid és egyéb kapcsolataid. például:
- Ismerősök és rokonok
- A szoftverszolgáltatók, amikkel dolgozol
- Egyéb beszállítók és szolgáltatók
- Helyi cégek és szervezetek
- Rendezvények, események
Keresd fel őket egy rövid emaillel a linkekkel kapcsolatban – nem kell túlgondolni.
5. Eleinte személyre szabott emailekkel próbálkozz
A személyre szabott emailek – nem meglepő módon – egy konkrét személynek íródnak. Az ilyen emailek olvasása közben a címzettek számára egyértelmű, hogy az üzenet kifejezetten nekik szól.
Ezt többféleképpen is elérheted.
Persze az ilyen üzenetek elkészítése nehezebb feladatnak tűnhet, de nagyszerű gyakorlás arra, hogy a későbbiekben jobb sablonokat készíthess. A linképítés nagy részét a kapcsolatteremtés teszi ki, és ez a kapcsolatteremtés általában valamilyen sablonos emaileken keresztül történik.
A sablonok nagyon hatékonyak lehetnek, de a sikerek érdekében fontos, hogy jól tudd összeállítani őket. Máskülönben különféle forrásokból töltesz vagy másolsz majd le sablonokat, ami egy időigényes és költséges taktika lehet.
Általában azok az email sablonok a leghatékonyabbak, amelyekben feltűnnek a címzett által is használt szakszavak, illetve megemlítik az illető érdeklődéseit, aggályait és igényeit is.
Az ilyen üzeneteknek sokkal jobb konverziós arányuk van, mint egy általános sablonnak, amik tele vannak agyonhasznált linképítési kifejezésekkel. Persze más a történet, ha linkeket vásárolsz, de ez sosem ajánlott.
Szóval hogyan segíthet, ha személyre szabott üzeneteket fogalmazol meg? Ennek a gyakorlatnak három fő célja van:
- Hogy elszakadj az unalmas, „cégesen” hangzó emailektől.
- Hogy alaposan elgondolkodj az értékajánlatról. Miért érné meg a címzett számára, hogy elhelyezze hivatkozásodat? Milyen előnye származik neki ebből?
- Hogy közelebbről is megismerd a címzettet, illetve felismerd a lehetséges linkpartnerek közötti különbségeket.
Néhány ilyen email elkészítése után elkezd majd körvonalazódni, hogy üzenetid mely elemei működnek jól, és melyeket érdemes inkább hanyagolni.
Gyakori kérdések
Mi az a linképítés?
A linképítés egy keresőoptimalizálási folyamat, amelynek célja értékes, releváns visszahivatkozásokat szerezni más, tekintélyes webhelyektől.
Miért fontosak a linkek?
A keresőmotorok többek között a linkek alapján állapítják meg, hogy mely webhelyek számítanak megbízható, hiteles forrásoknak egy-egy adott témakörben. Ez nagyban hozzájárul a rangsoroláshoz.