Miért lesz valaki SEO szakember?

Miért lesz valaki SEO szakember?

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:"Calibri","sans-serif"">A SEO, mint azt bizonyára tudod keresőoptimalizálást (&bdquo;search engine optimization&rdquo;) jelent, azonban szokás azokra a személyekre is használni, akik keresőoptimalizálással foglalkoznak (&bdquo;search engine optimizer&rdquo;). De miért lesz valakiből SEO szakember?</span></span></span></p>

Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és elszántság szükséges ahhoz, hogy ezek a felszínre emelkedjenek.

 

A következőkben szeretnénk felsorolni, hogy miért érdemes a keresőoptimalizálói szakmát választani!

 

Kielégítő

A SEO szakma egyik legnagyobb előnye az elégedettség. Gondolj csak bele – cégeknek segítesz abban, hogy nagyobb profitra tegyenek szert. Ha jól végzed a munkádat, akkor számos vállalat fejlődésének lehetsz kulcsfigurája, annak ellenére, hogy nem közvetlenül náluk dolgozol (hanem nekik, vagy velük).

 

Az elégedettség és sikerélmény abból származik, hogy ügyfeleid rendszeresen keresnek fel kizárólag azért, hogy megköszönjék mindazt, amit értük teszel. Némelyikük még egy italra, vagy vacsorára is meghív, csak hogy kimutassa háláját (természetesen a megbeszélt tarifák mellett). Ezek az üzleti kapcsolatok a későbbiekben még végtelenül értékesek lehetnek számodra, hiszen egyrészt számos céggel leszel jóban, és hiteles értékeléseket is kaphatsz tőlük, ami segíthet az új ügyfelek megkaparintásában.

 

Helyileg kötetlen munka

Mivel a keresőoptimalizálás egy főleg számítógép előtt végzett munka, lényegében bárhonnan csinálhatod, magánvállalkozóként akár otthonról is. Sőt, ha van egy megbízható laptopod, akkor akár út közben, vagy a világon bárhonnan foglalkozhatsz ügyfeleid SEO-jával, ha van stabil, biztonságos internet-hozzáférésed.

 

A munkaidődet is magad osztod be, habár ez a legtöbb vállalkozásra igaz – főleg ha otthonról dolgozol. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindent lazán kezelhetsz – ha olyan eredményeket akarsz, amelyek láttán ügyfeleid másoknak is beajánlanak majd, akkor igenis oda kell tenned magad!

 

Egy folyamatosan fejlődő iparág

Ahogy a digitális marketing fejlődik, úgy annak SEO ágazata is folyamatosan bővül és változik. A Google frissítések néha teljesen új stratégiákra kényszerítik át a webmestereket és a SEO-kat, és minden egyes nappal egyre több keresést indítanak a felhasználók az online keresőmotorokban. A SEO szakma tehát nem való azoknak, akik nem viselik jól a változást, de ha érdekel a folyamatos fejlődési lehetőség, és az új készségek elsajátítása, akkor SEO szakemberként garantáltan nem fogsz unatkozni.

 

Mindebből az is következik, hogy a SEO szakemberekre igazán nagy szükség van. Ahogy az emberek egyre több online utazásukat indítják egy Google kereséssel, úgy egyre több márka vált digitális marketingre, aminek a keresőoptimalizálás elengedhetetlen részét képezi. Ez temérdek lehetőséget jelent az online marketingesek, és SEO szakemberek számára.

 

Óriási profitlehetőségeket kínál

Hogy mennyit lehet keresni a SEO-val? A határ a csillagos ég! Minél több munkát fektetsz be, annál nagyobb megtérülésre számíthatsz. Mint említettük, a SEO szakemberekre nagy szükség van, és a márkák komoly összegeket hajlandóak felkínálni azért, hogy webhelyük előkelő pozícióba kerüljön. A helyzet az, hogy temérdek kezdő hirdeti magát SEO guruként, de csak nagyon kevés olyan SEO szakember van, aki igazán érti is, amit csinál.

 

Fejlődési lehetőséget biztosít

A rugalmas munkabeosztás miatt olyan dolgokra is maradhat időd, amikre egy 8-16-ig munkahelyen nem tudnál félretenni. Ez az extra idő lehetőséget kínál arra, hogy továbbfejleszd SEO tudásodat, új eszközökkel ismerkedj meg, és naprakész maradj a legfrissebb trendekkel kapcsolatban.

 

Nem muszáj személyesen is találkozni az ügyfelekkel

Az ügyfelekkel természetesen valahogyan kapcsolatot kell tartani, de ez egyáltalán nem muszáj, hogy személyesen történjen. A digitális korban a SKype-tól az emailig rengeteg kommunikációs lehetőség áll a rendelkezésedre. Éppen ezért tényleg bárhol lehetsz – ha van internetelérés, és egy laptop kéznél, akkor gondtalanul végezheted munkádat, és kommunikálhatsz ügyfeleiddel is.

 

Nehéz kifogyni az ügyfelekből

A statisztikák szerint percenként több mint 110 webhely kezdi meg a pályafutását az interneten. ami óránként durván 7000, naponta pedig nagyjából 170 ezer új lehetséges ügyfelet jelent. Persze ezek a számok sok mindentől függenek, de még ha csak heti vagy havi szinten is készül el ennyi új webhely, akkor sem fogsz kifogyni a lehetséges ügyfelekből.

 

Azok a cégek, akik tudják, hogy mire jó a keresőoptimalizálás, talán már a webhely tervezési fázisa során is keresnek SEO szakembert, hogy online főhadiszállásuk stabil, optimalizált alapra épülhessen fel.

 

Rengeteg piaci rés és iparág közül válogathatsz, a SEO mindenhol jól jön. Ha érdeklődsz egy konkrét téma iránt a keresőoptimalizáláson kívül, akkor érdemes olyan ügyfeleket keresni, akik ezzel foglalkoznak, így munkád sokkal érdekesebbé válhat!

 

A bevételed szinte passzív lehet

Az, hogy valaki kiszervezi neked SEO tevékenységeid nem jelenti azt, hogy te nem adhatod tovább azokat valakinek. A digitális világban csupán néhány kattintással el lehet intézni ezt, és tehetséges marketingesek seregei várják, hogy lecsaphassanak egy munkalehetőségre. Ha sikerül kiépítened magadnak egy jó hálózatot olyan megbízható emberekből, akikhez rendszeresen visszatérhetsz, hogy kioszd nekik feladataidat, akkor lényegében a munka nagy részét le is adhatod másoknak. Természetesen ehhez idő kell, és óvatosnak kell lenned, de a végeredmény nagyon jövedelmező lehet, elvégre így akár több munkát is vállalhatsz, mint amennyit egyedül el tudnál végezni.