Az elsődleges kulcsszó használata a tartalom bevezetőjében

Miért és hogyan használd elsődleges kulcsszódat a bevezetőben

<p style="text-align:justify">Egy új bejegyzés vagy egyéb szöveges tartalom létrehozásakor fontos, hogy elsődleges kulcsszódat a bevezetőben is használd. Hogy miért? Mert ha fő kulcsszód a bevezetőben is szerepel, akkor a keresőmotorok (és célközönséged tagjai) könnyebben rátalálnak majd tartalmaidra, és gyorsabban megállapíthatják róluk, hogy miről szólnak.</p> <p>A mai cikkben ezt a témát járjuk körül és azt is megnézzük, hogy hogyan használd elsődleges kulcsszódat a bevezetőben a legjobb eredmények érdekében!</p>

Mi az az elsődleges kulcsszó?

Tegyük fel, hogy szeretnél írni egy cikket a balkonparadicsomokról. Az elsődleges kulcsszó egy olyan szó vagy kifejezés lesz, amire az emberek gyakran rákeresnek, amikor az ilyen paradicsomok termesztése iránt érdeklődnek. Az elsődleges kulcsszó megfelelő használata segít majd, hogy minél többen rátaláljanak tartalmadra.

Ez a kulcsszó lehet például: „balkonparadicsom termesztése” – jó esetben erre a kifejezésre jelenik majd meg releváns cikked a Google találatai között.

 

Az elsődleges kulcsszó használata a szöveg elején

A szöveges tartalmakat mindig érdemes informatív bevezetővel kezdeni. A bevezető célja az, hogy mindössze néhány sorral megragadja az olvasók figyelmét, és maradásra ösztönözze őket.

Fontos szem előtt tartani, hogy sokan csak gyorsan végigfutják a szemükkel a szöveges cikkeket a helyett, hogy elkezdenék az elejétől a végéig olvasni őket. Tehát ha az elsődleges kulcsszót rögtön a bevezetőben használod, akkor ezzel a látogatók dolgát is megkönnyíted, hiszen tudni fogják, hogy miről szól tartalmad.

A bevezetők persze a keresőmotorok számára is fontosak. Hasonlóképpen az olvasókhoz, a keresőmotorok robotjai is figyelembe veszik a cikkek első sorait, hogy megállapítsák az oldal témáját. A Google továbbá gyakran ezekből az első sorokból állítja össze a találatok meta leírását, főleg, ha úgy véli, hogy a bevezető passzol a tartalomhoz.

 

Hogyan írj jó bevezetőket az elsődleges kulcsszóval?

Egy jó bevezető vagy első bekezdés általában egy alapmondattal indul, ami magába foglalja a tartalom vagy az adott szakasz legfőbb mondanivalóját. Próbáld meg tehát kulcsszódat már a legelső mondatban elhelyezni. Ez után fejtsd ki a bevezető bekezdésben, hogy mire számíthatnak az olvasók az aktuális tartalomtól. E mellett megemlítheted a cikk célját és felvázolhatod a szerkezetét.

Ne feledd, hogy olvasóid nem csak visszatérő látogatók lehetnek, hanem olyanok is, akik ezen a cikken keresztül találkoznak először márkáddal és kínálatoddal. Mindig képzeld magad egy új látogató helyébe és gondolkodj el rajta, hogy bevezetőd elegendő tájékoztatást nyújt-e számukra a cikkről.

 

Koncentrálj a lényegre

Bevezetőid legyenek rövidek és lényegre törők. Ne térj el rögtön a tárgytól már az első néhány mondatban. Első sorban koncentrálj a mondanivalódra, a cikk további részeiben pedig kitérhetsz majd a releváns témákra is.

 

Ne vidd túlzásba

Ne használd indokolatlan sűrűséggel fő kulcsszódat a bevezetőben. Könnyű átesni a ló túloldalára, ezért mindig tartsd észben, hogy a kulcsszó használata csak akkor indokolt, ha természetesen illik is a szövegkörnyezetébe.

Ha elolvasod a bevezetődet és túl „marketingesnek” tűnik, akkor érdemes lesz átfogalmazni.

 

Mi van akkor, ha nem passzol az elsődleges kulcsszó a bevezetőbe?

Nem minden bevezetőbe illik bele természetesen az adott téma fő kulcsszója. Meglehet például, hogy egy rövid anekdotával vagy kérdéssel szeretnéd felkelteni az olvasó érdeklődését.

Ilyen esetben próbáld meg minél előbb használni választott kifejezésed, hogy hamar egyértelmű legyen, miről szól az adott tartalom.

 

Várj a bevezetővel

Senki sem kényszerít rá, hogy a bevezetővel kezdd egy cikk megírását. Gyakran egyszerűbb az után összefoglalni a tartalom lényegét, célját és szerkezetét, hogy már elkészült, hiszen ekkorra már előtted van minden, amit a cikk az olvasóknak kínál.

Ez a módszer továbbá segít elkerülni, hogy olyasmiket ígérj meg a bevezetőben, amit aztán a cikk nem ad meg az olvasóknak.

 

Összefoglalva

Egy jó bevezető rövid és rögtön a tárgyra tér. Ha mégsem akarod azonnal az első mondatban beharangozni, hogy mit szeretnél elérni a cikkel, akkor is igyekezz minél hamarabb használni az oldal elsődleges kulcsszóját a tartalom elején.

Mindig természetesen helyezd el ezeket a kifejezéseket, és ne próbálj meg rögtön tökéletes bevezetőt írni – gyakran jobb, ha a végére hagyod ezt a lépést.

Gyakori kérdések