A Google 2025-ös AI stratégiája
Habár Pichai nem mondta ki konkrétan, hogy kevesebb figyelmet kapna a Google keresősávja, kihangsúlyozta, hogy 2025-ben az AI alkalmazások képezik majd a fő kapcsolati pontokat a felhasználók és a Google között – tehát egyre inkább ezeken keresztül zajlik majd a keresés.
Ott van például a Project Mariner, a Chrome AI bővítménye, ami képes többek között összeszedni egy adott terület legjobbra értékelt éttermeit a TripAdivsorról és feltüntetni azokat a Google Térképen.
A Google tehát szemmel láthatóan egy egészen modern (és igen közeli) jövőt képzel el a keresés számára, ami messze túlmutat a hagyományos, szöveges kérdéseken és válaszokon.
Sundar Pichai sosem mondta azt, hogy a ChatGPT kezd az AI szinonimája lenni
Az elmúlt hetekben keringett az interneten, hogy Sundar Pichai szerint a ChatGPT kezd az AI szinonimájává válni. Ez a hasonlat egy alkalmazottól származott, aki egy kérdést tett fel. Tehát szó sincs róla, hogy a Google vezérigazgatója ezt mondta volna – elhangzott, de nem az ő szájából, és nem is őt idézve.
A Google jövője az AI-tól függ
Sundar Pichai egy olyan tervet vázolt fel 2025-re, amellyel a cég szeretne visszatérni a gyökereihez – egész pontosan a gyors innovációkhoz. Pichai a „scarppy” szót használta, ami ebben a kontextusban egy kemény, leleményes valakire utal, aki rövid idő alatt is képes több mindent kihozni kevesebb erőforrásból. Különösen a valódi problémák megoldását hangsúlyozta.
E mellett prioritások lesznek az „új, nagy üzletek” is, ami jelentheti akár új üzleti lehetőségek megteremtését is az AI jóvoltából. 2025-ben tehát az AI lesz az innováció fő mozgatóeleme a Google-nál.
A Gemini alkalmazás
Pichai továbbá a Gemini alkalmazást is fő fókuszként emlegette 2025-re. Elmondása szerint a Gemini növekedést mutat és 2025-ben arra törekszenek majd, hogy minél szélesebb körökben átvegyék majd az applikációt. Ez összhangban van azzal a megfigyeléssel, hogy a Google egyre inkább a keresés melletti megközelítésre összpontosít a fogyasztóközpontú mesterségesintelligencia-termékek és -szolgáltatások terén.
A SEO szakemberek számára ez azt jelenti, hogy ideje kibővíteni a gondolkodásunkat azt illetően, hogy mit is jelent pontosan a keresés. 2025 kétségkívül újdonságokat tartogat az iparág számára, és érdekes lesz megfigyelni, hogy ki hogyan reagál ezekre.
Pichai a következőt mondta:
„A Gemini appnak erős lendülete van, főleg az elmúlt néhány hónapban… de van még dolgunk 2025-ben hogy felzárkózzunk és ott is megszerezzük magunknak a vezetői pozíciót. …A Gemini fogyasztói oldalon történő terjesztésére helyezzük majd a legnagyobb hangsúlyt a következő évben.”
Az AI termékek köreiben „masszív fejlődés” várható
A Google Deep Mind társalapítója szerint a Google „felturbózza” majd a Gemini alkalmazást:
„… maguk a termékek masszívan fejlődnek majd a következő egy vagy két év során.”
Ez azt jelenti, hogy a Gemini alkalmazás több funkcióval bővül majd, hogy egy mindenütt jelenlévő kapcsolódási felület lehessen a webhelylátógató felhasználók és a Google Keresője között – ez egyre kevesebb felhasználót ösztönöz majd arra, hogy a hagyományos keresősávot használja.
Ez olyasmi, amit minden kiadónak és SEO szakembernek erősen meg kell fontolnia 2025-ben. A Google az év során arra törekszik majd, hogy minél többen használják a Geminit. Ha ez megvalósul, akkor egyre kevesebben látják majd a hagyományos, organikus találatokat kereséseik során.
Project Astra – Az univerzális asszisztens
SEO-val foglalkozó szakemberként szintén fontos lesz szem előtt tartani a Google univerzális asszisztensét, amely jelenleg a Project Astra fedőnevet viseli. A Deep Mind társalapítója állítólag a következőt azt mondta az asszisztensről, hogy képes:
„…zökkenőmentesen működni bármilyen domainen, módon vagy bármilyen eszközön.”
A domain itt azt jelenti, hogy az asszisztens minden témakörben tud segíteni, legyen szó egészségügyi kérdésekről, útbaigazításról, szórakozásról és így tovább. A különböző módok a szövegekre, képekre, hanganyagokra és videókra vonatkoznak.
Ez a legérdekesebb és egyben legaggasztóbb hír a SEO-t illetően. A Google új Deep Research ügynöki keresése egy jó példa az olyan technológiákra, amely negatív hatással lehet a web jelenlegi ökoszisztémájára.
Összességében, az Astra szintén egy olyan technológia lehet, ami elvonja az emberek figyelmét a hagyományos keresősávról.