Mit kezd a Google hírnévvel való visszaéléssel?

Itt a Google hírnévvel való visszaélést megcélzó frissítése

<p style="text-align:justify">Május 5-én érvénybe lépett a Google új spamszabályzata, ami kifejezetten a hírnévvel való visszaélést (egyes keresőoptimalizálási szakemberek ezt „parazita SEO-nak” is nevezik) célozza meg.</p>

A Google először márciusban tett említést az újításról, más spamfrissítések és alapalgoritmus-frissítések társaságában.

A Google a következő emlékeztetőt posztolta az X-en:

„Emlékeztető gyanánt, Google Kereső új, hírnévvel való visszaéléssel kapcsolatos spamszabályzata 2024 május 5-én lép hatályba, a 2024 márciusában tett bejelentések utolsó részeként. Ezekről a változásokról a blogbejegyzésben https://developers.google.com/search/blog/2024/03/core-update-spam-policies#site-reputation és szabályzatainkban https://developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies#site-reputation olvashatsz többet.”

 

Mi az a hírnévvel való visszaélés?

Hírnévvel való visszaélésnek számít az, amikor egy harmadik fél webhelye rossz minőségű tartalmakat publikál más harmadik felektől, hogy kihasználja azon felek rangsorolási erejét.

A Google a következőt mondta erről még márciusban:

„Egy harmadik fél például gyorskölcsön-értékeléseket publikálhat egy megbízható oktató jellegű webhelyen, hogy rangsorolási előnyt szerezzen a webhelytől.”

„Ha az ilyen tartalmak magasan rangsorolnak a Keresőben, akkor ez összezavarhatja vagy félrevezetheti a látogatókat, akik egészen más tartalomra számítanak egy adott webhelyen.”

Persze az algoritmus nem minden harmadik féltől származó tartalmat tekint spamnek – ahogy a Google is elmagyarázta:

„Számos publikáció jelenít meg olyan hirdetési tartalmakat, amelyek rendszeres olvasóiknak szólnak, és első sorban nem a keresőtalálatok manipulációja a céljuk. Az ilyen „natív hirdetésekként” vagy „advertorialként” emlegetett tartalmak általában nem zavarják össze a publikáció rendszeres olvasóit amikor közvetlenül a publikáló webhelyén találkoznak vele vagy a Google keresőtalálatain keresztül találják meg őket.”

 

A Google márciusban azt mondta, hogy automatikus és kézi műveleteket is végrehajt majd, ha ilyen visszaéléssel találkozik. Ezek a büntetések május 5 óta kerülnek kiosztásra.

Sok SEO szakember panaszkodott az efféle „parazita SEO-ra”, de talán most kezdetét veszi a Google digitális igazságszolgáltatása.

Gyakori kérdések