Felkészülés a Google Search Generative Experience-re (SGE)
Mi az a Google Search Generative Experience?
A Google Search Generative Experience (röviden SGE) a Google AI-meghajtású keresőfunkciója, amely személyre szabott és társalgási stílusú válaszokat kínál a felhasználók kereséseire.
Az SGE természetes nyelvfeldolgozást használ az összetett témák és részletesebb keresések értelmezéséhez.
Jó, de mit jelent mindez?
Képzeld azt, hogy megkéred egy barátodat, hogy ajánljon neked egy jó edzőtermet. Ilyenkor bizonyára arra számítasz, hogy az illető megossza veled kedvenc edzőterme nevét, címét, sajátosságait és így tovább.
A Google is valami ilyesmit szeretne biztosítani a felhasználók számára az SGE által generált AI válaszokon keresztül. Minden szükséges információt azonnal, egy helyen, hogy ne kelljen átfogalmazni és megismételni a keresést.
Az SGE megjelenése jelentősen megváltoztatta a felhasználók keresőtalálati oldalakkal korábban kialakult viszonyát. A fő különbség az, hogy az új AI-meghajtású funkció teljesen személyre szabott válaszokat kínál a keresésekre.
Az SGE legfőképpen abban különbözik a Google hagyományos találataitól, hogy sokkal több figyelmet fordít a társalgási fogalmazású lekérdezésekre és a kiemelt kivonatokra. Ezek az elemek inkább AI által létrehozott szövegekként jelennek meg a megszokott webes tartalmak helyett, és általában arra késztetik az embereket, hogy több időt töltsenek a keresőtalálati oldalakon.
A Google korábban a „nulladik pozícióba” emelte azokat a kiemelt kivonatokat, amelyeket a legjobb válaszoknak ítélt meg egy-egy keresésre egy webhely tartalmából – minden keresésre legfeljebb egy ilyen kivonat jelenhetett meg, egy forrásból. Az SGE azonban több webhelyet is átvizsgál, és ezek tartalmából állít össze egy átfogó választ a lekérdezésre.
A kiemelt kivonatokkal ellentétben az SGE felsorolja azon források linkjeit, amelyek alapján létrehozta a választ. Éppen ezért ezek az AI találatok nem csökkentik a webhelyek forgalmát, hanem pont, hogy kiemelik azok linkjeit a felhasználók előtt.
Az SGE tehát új rangsorolási lehetőségeket kínál az online marketingesek és tartalomkészítők számára, ezért érdemes már most felkészülni erre. Na persze, azt is szem előtt kell tartani, hogy a Generative Search Experience még igencsak gyerekcipőben jár, és a Google is külön kiemeli, hogy egyelőre csak kísérleti funkcióról van szó, ezért a találatokban megjelenő információk minősége változó lehet.
Hogyan készülj fel a Google Generative Search Experience-re?
A fentiek alapján tehát nem kell attól tartanod, hogy a Google AI technológiája feleslegessé tenné munkádat, mint marketinges vagy SEO szakember. Ugyan úgy lehetőséged lesz forgalmat vonzani saját vagy ügyfeleid webhelyeire.
Az alábbi tippek ráadásul nem csak a SEO profiknak szólnak – bárki alkalmazhatja őket:
Ne csak hagyományos SEO stratégiákban gondolkodj
Ha szeretnél sikereket elérni az SGE korában, akkor nem lesz elegendő csupán a hagyományos SEO módszerekre koncentrálni. Egy korszerű stratégiára lesz szükséged, hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből az újításból.
Jó példák erre a kulcsszókutatás és a tartalmak optimalizálása. Ma már nem elegendő megtalálni és elhelyezni a megfelelő kulcsszókat, ha jól szeretnél rangsorolni. A SEO sokkal inkább a tekintély megszerzéséről szól egy adott témakörön belül.
Ezt pedig csak úgy érheted el, ha értékes, hasznos tartalmakat készítesz a felhasználók számára.
A közönséges válaszok és hagyományos keresőtaktikák már nem állják meg a helyüket. Olyan tartalmak kialakítására kell koncentrálnod, amelyek gazdag, egyedi felhasználói élményeket kínálnak, és valódi, emberi szemszögekből járják körbe az adott témát.
Egyre több kiadó használ AI eszközöket a tartalomgyártáshoz, és habár ezek valóban hasznosak lehetnek az ötleteléshez, a konkrét tartalomnak tőled kell érkeznie.
Koncentrálj az E-E-A-T jelekre
A Google keresőalgoritmusa minden eddiginél fontosabbnak tartja az E-E-A-T jeleket, azaz a tartalomra és szerzőjére jellemző tapasztalatot, szaktudást, tekintélyt és megbízhatóságot. SEO stratégiádban tehát ezekre is fokozott figyelmet kell fordíts, ha szeretnéd hatékonyan vonzani a forgalmat webhelyedre.
Ehhez bizonyítanod kell szaktudásodat és tapasztalataidat, illetve meg kell erősítened tekintélyedet linképítés és más taktikák segítségével. A bizalom többek között az elégedett ügyfelek visszajelzésének feltüntetésével szilárdítható meg.
Célozz meg long-tail kifejezéseket
A long-tail kulcsszók az SGE működésének legfontosabb elemei közé tartoznak. Sajátos természetüknek köszönhetően az AI-eszköz képes személyre szabott, részletes válaszokat létrehozni különböző források felhasználásával. Ha pedig a te tartalmad is megjelenik az AI válasz forrásai között, akkor ezzel egy kiemelt pozíciót tudhatsz majd sajátodnak a Google találati között.
A legjobb eredmények érdekében nagyon alapos válaszokat kell kínálnod a felhasználók gyakori kérdéseire, tehát sokat segít, ha tartalmaidat kifejezetten kérdésekként megfogalmazott keresésekre optimalizálod.
Gyakori kérdések
Mi az a Google Search Generative Experience?
A Google Search Generative Experience (röviden SGE) a Google új, AI-meghajtású funkciója, amely képes természetesen megfogalmazott, kimerítő válaszokat adni a felhasználók kereséseire.
Hogy működik a Google Search Generative Experience?
Az SGE több webhely tartalma alapján állítja össze mesterségesen generált válaszait, és ezen forrásokat külön fel is tünteti a felhasználóknak.