5 pszichológiai trükk, amellyel a hirdetések manipulálnak minket
1. Exkluzívnak érzik magukat a vásárlók
Az emberek azt akarják érezni, hogy egyedülállóak, és nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan márkákat és termékeket, amelyek segítenek kitűnni a tömegből. A hirdetők tudják ezt, és amennyire csak lehet, kihasználják. Ha egy bizonyos termék birtokában a vásárló bekerül egy bizonyos tömegbe, akkor nagyobb késztetést fog érezni annak megvásárlására. A fordított pszichológia azáltal lép életbe, hogy a márkád exkluzívabbnak tűnik, ami viszont arra készteti a vásárlókat, hogy többen bekerüljenek a klubba.
2. Antropomorfizmust használnak
Az emberek empatikus lények, akik természetesen törődni akarnak másokkal. Az egyik trükk, amelyet a hirdetők szívesen alkalmaznak akár online marketing reklámok keretein belül, az antropomorfizmus; egy nem emberi tárgyat emberibbé tenni. Az állatok logóként való használata, vagy akár a termék karakterként való fejlesztése segít empatikus kapcsolat kialakításában a márka és a néző között. Az animált karakterek segítenek abban, hogy a termék ismerősebb, barátibb legyen. Segítenek a márka emlékezetesebbé tételében is, ami növeli annak valószínűségét, hogy meg akarjuk vásárolni a terméket.
3. Szexuáliatás a reklámokban
A hirdetők azt akarják, hogy úgy érezze a vásárló, javíthat az életén. Megállapították, hogy a szexualitás az egyik legnagyobb motiváló tényező egy termék eladásában, és meg fogják találni a módját, hogyan építsék be hirdetéseikbe. A szépségápolási termékek, a testápolás és az étrend-kiegészítők nagy alkalmazói ennek a technikának. A vonzó modellek/színészek bemutatása egy adott termék használata után nagyban befolyásolja annak szükségességét. Végül is ki ne szeretné, hogy vonzónak lássák?
4. Fülbemászó hangokat készítenek
Hallottál már olyan dalt egy reklámban, amely egész nap dúdoltál a fejedben? Ez nem véletlen, mivel a hirdető azt akarja, hogy emlékezz a nevére. Néha még arra is ráveszik, hogy emlékezz egy adott vállalkozás telefonszámára vagy helyére. A zenét, különösen az aprólékosan kidolgozott csilingelőket, sokkal könnyebb megjegyezni, mint egy hangot. A vállalatok nagy összegeket fektetnek be a legjobb dal tökéletesítésére.
5. Azt akarják, hogy félj a kimaradástól
Ahogy az élet zajlik, sokszor eszünkbe jut, hogy sajnáltuk, hogy kihagytunk egy lehetőséget. A hirdetők tudják ezt, és azt akarják, hogy te is így érezd termékükkel kapcsolatban. A különleges ajánlatok és a korlátozott idejű ajánlatok megnövelik egy adott termék megvásárlásának sürgősségét; azt akarják, hogy úgy érezd, nagy hibát követsz el, ha nem veszed figyelembe azt. Egy papucs 50%-kos kedvezménye izgalmas, még akkor is, ha nem feltétlenül kell új pár, különösen akkor, ha az ajánlat 48 órán belül lejár.