A legtöbben kanonizálással csillapítják a szűrők okozta fejfájást
Mi az a szűrős navigáció?
A faceted navigation („szűrős navigáció”, habár nincs igazán magyar megfelelője) az, amikor egy oldal tartalmát különféle szempontok alapján szűrhetik és rendezhetik a felhasználók.A legjobb példa erre egy webáruház, ahol a vásárlók megadhatják, hogy milyen paraméterek fontosak számukra („barna színű férfi cipők 41-43 méretben”), majd az ezek alapján szűrt termékeket sorba rendezhetik a legolcsóbbaktól a legdrágábbakig.
A lényeg tehát az, hogy ez a fajta navigáció szűrőkkel könnyíti meg a keresést a felhasználók számára.
A probléma csak az, hogy minden egyes szűrőkombináció (barna férfi cipők, fekete férfi cipők, fehér férfi cipők stb.) egy teljesen új oldalt generál, a maga egyedi URL címével (amiben általában a szűrőfeltételek szerepelnek).
Ez SEO szempontból rettenetes, hiszen minden ilyen szűrt oldal új tartalomnak számít a keresőmotorok robotjai szemében, amelyek megpróbálják majd indexelni ezeket. Minél több szűrőkombinációt kínálsz, annál több lehetséges oldal lesz majd, amikre a Google és más keresőmotorok robotjai elvesztegetik majd a feltérképezési keretüket. Ilyenkor könnyedén előfordul, hogy a Google indexébe nem kerülnek bele fontosabb oldalaid.
Régebben a Google és más keresőmotorok fogták, és beindexelték az összes ilyen szűrős URL-t, majd megpróbálták különféle long tail kulcsszavakra felsorolni őket a találatok között. Manapság már más a helyzet. A Google korábban már meg is kérte a webmestereket, hogy szíveskedjenek az ilyen tartalmakat elzárni a robotok elől.
A problémára más és más megoldásokkal álltak elő a webmesterek az évek során. A kérdés valóban komplikált, és sok SEO szakembernek rengeteg idejébe kerül kiválogatni azokat az oldalakat, amiket szeretne indexeltetni a sok közül.
Íme néhány további válasz a szavazás alatt:
Pavel Ungr válasza:
„Nos, mind a 3 módszer rossz, ha a szűrős navigáció összes kombinációjára használod őket. A noindex és a kanonizálás szörnyűek a feltérképezési keret szemszögéből. A Robots.txt jó, de nem minden kombinációra.”
Ian Lurie válasza:
ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1502183919063642112%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.seroundtable.com%2Fmost-seos-opt-to-canonicals-to-manage-faceted-navigation-33070.html„Javascript onclick.”
Gianluca Fiorelli válasza Iannek:
„Én is így szeretem csinálni, azért, mert „relatíve egyszerű” visszaállítani az on clicket klasszikus href-re, amikor egy szűrt találat hirtelen relevánssá válik a keresési célokra.”Jenny Halasz válasza:
ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1501973259729850396%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.seroundtable.com%2Fmost-seos-opt-to-canonicals-to-manage-faceted-navigation-33070.html
„És néhányan azt mondták, hogy attól függ, LOL.
Gondolj bele, hogy mely szűrt eredményeket kell indexelni és melyeket nem. A noindex felesleges, mert nem akadályozza meg a feltérképezést, a robots.txt pedig megakadályozza a feltérképezést, de nem garantálja a noindexet.”