Minden, amit a LinkedIn SEO-ról tudnod érdemes!

Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat

<p class="Alapszveg" style="margin:0cm 0cm 8pt; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif">A keresőoptimalizálás egy ritkán emlegetett kifejezés, ha a LinkedInről van szó, pedig a platform elképesztő SEO lehetőségeket rejt magában azok számára, akik hajlandók egy kicsit másképpen állni hozzá, és keresőmotorként tekinteni rá. A LinkedIn a világ legnagyobb B2B platformja, amelyen szakemberek milliói képviselik személyes márkájukat, vagy éppen cégüket.</span></span></span></p> <p class="Alapszveg" style="margin:0cm 0cm 8pt; text-align:justify">&nbsp;</p> <p><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span calibri="" style="font-family:">Ha szeretnéd, hogy LinkedIn profilod előkelő pozícióban jelenjen meg a platform belső keresőtalálatai között, akkor a következő tippek pontosan ebben hivatottak segíteni!</span></span></span></p>

Ügyelj a részletekre

Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt magadról. Légy beszédes és ügyelj az igényes, de egyedi fogalmazásra. Ha úgy érzed, elég kreatív vagy, némi titokzatosságot is fenntarthatsz magaddal kapcsolatban. Szükség esetén használj pontozott listákat, hogy emészthetőbbé tedd az információkat az olvasók számára

 

Szükséged lesz egy jó minőségű profilképre is – lehetőleg nem arra, ami ballagásról készült rólad (nem akarod, hogy újoncnak nézzenek, ugye?) Elkerülhetetlen, hogy az emberek a fotód alapján ítéljenek meg, ezért fontos, hogy szó szerint egy pozitív képet mutass magadról.

 

Kulcsszavak – a siker kulcsai

A kulcsszavak nem csak a webhelyek optimalizálásában játszanak kulcsfontosságú szerepet – LinkedIn profilod SEO-jában is sokat segíthetnek.

 

Mindenekelőtt ügyelned kell arra, hogy ne halmozd a kulcsszavakat – ahogyan egy webhelyen sem tennéd. Nem csak a keresőmotorok, a felhasználók is kétségek közepette olvasgatják a kulcsszavakkal telehalmozott szövegeket, tehát próbáld ne minden második mondatodba belecsempészni a „marketing szaktanácsadó” kifejezést.

 

Mindenképpen használd a summary (összegzés) részt profilodon, hogy még jobban kiemeld kulcsszavaidat – általában a legtöbben ezt a részét olvassák majd el profilodnak, szóval, fontos, hogy magával ragadó és meggyőző is legyen. Említsd meg legfontosabb adottságaidat, de mindenképpen koncentrálj első sorban arra, hogy hogyan segítesz másoknak!

 

Legyen egy egyedi URL címed

Vess egy gyors pillantást LinkedIn profilod URL címére. Nem túl elegáns, ugye? A neved ilyen formában nem kínál túl sok információt a keresőmotoroknak, és csupán egy percbe telik átírni valami sokkal beszédesebbre – lehetőleg úgy, hogy teljes neved szerepeljen benne. Ha neved nem túl egyedi, akkor némi kreativitásra lesz szükséged, hogy olyat alkoss, amiről be lehet azonosítani, de egyértelmű, hogy Te vagy. Gondolj bele: milyen URL címet látnál szívesen a névjegykártyáidon?

 

Foglalkozz minél többet a hálózatépítéssel

A LinkedIn alapjáraton egy online kapcsolatteremtő platform, ami azt jelenti, hogy nem elég, ha van egy jól kitöltött profilod egy szép képpel és egy hangzatos URL címmel – használnod is kell jelenlétedet arra, hogy új lehetséges üzleti partnerekkel ismerkedj meg. A LinkedIn kapcsolatok bizonyos értelemben úgy működnek, mint a hivatkozások a SEO-ban: ha nincsenek kapcsolataid a LinkedInen, akkor nem valószínű, hogy megjelensz majd a keresőtalálatok között.

 

A hálózatépítés a LinkedInen fontosabb, mint bármelyik más platformon. A LinkedIn keresőalgoritmusa első sorban olyan felhasználókat igyekszik felsorolni, akik hasonló kapcsolatokkal rendelkeznek és hasonló csoportok tagjai, mint a kereső felhasználó. Ha kerestél már a platformon, akkor talán feltűnt, hogy főleg olyan felhasználók jelennek meg a találatok között, akikkel első, másod, vagy harmadszintű kapcsolataid vannak. Ebből következik tehát, hogy minél több emberrel van kapcsolatod a LinkedInen, annál valószínűbb, hogy megjelensz majd a találatok között.

 

Légy aktív és interaktív

Ha van valamilyen releváns mondanivalód, ami érdekelheti a LinkedIn közösséget, akkor ne tartsd azt magadban. Mint minden más közösségi platformon, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a LinkedInből, akkor fontos kapcsolatba lépj már felhasználókkal. Habár ez önmagában nem segíti a LinkedIn SEO-t, az biztos, hogy több ember láthat majd a platformon.

 

Csatlakozz csoportokhoz (és légy aktív tagjuk!)

Ez a tipp szorosan kapcsolódik a már emlegetett aktivitáshoz és hálózatépítéshez. A csoportok kiválóak arra, hogy hasonló érdeklődésű felhasználókkal kerülj kapcsolatba az iparágadon belül. Nézz szét a lehetséges csoportok között és keress olyanokat, amelyek szorosan kapcsolódnak szakterületedhez. Azzal, hogy csatlakozol egy csoporthoz potenciálisan több száz, vagy akár több ezer felhasználó keresései között ugrasz majd magasabb pozícióra, elvégre a közös csoport miatt relevánsabbá válsz számukra.

 

Szerezz elismeréseket

A LinkedInen találkozhatsz úgynevezett endorsementekkel, amiket ilyen kontextusban leginkább elismeréseknek lehetne fordítani. Nem tudni biztosan, hogy ezek száma segít-e abban, hogy profilod magasabb pozícióban jelenjen meg a találatok között, de ettől függetlenül érdemes megpróbálni minél többet összeszedni ezek közül.

 

Az endorsementek olyanok, mintha kapcsolataid szavaznának profilodon felsorolt képességeidre, és minél többet sikerül begyűjtened, annál hitelesebb lesz profilod a potenciális üzleti partnerek, vagy éppen munkaadók szemében. Ehhez neked is hasonlóan kell eljárnod – kezdj el másoknak endorsementeket osztogatni, és ajánlgatni őket saját kapcsolataidnak. Ezért nem jár automatikus viszonzás, de néhányan biztosan hasonlóan tesznek majd veled is.

 

A megosztások ereje

A LinkedIn kétségtelenül kiváló platform arra, hogy népszerűsítsd személyes vagy céges márkádat. A hálózaton büszkén villogtathatod munkáidat, (külső) elismeréseidet, és nyílt beszélgetéseket kezdeményezhetsz. Fontos azonban észben tartani, hogy nem érdemes túl sokat megosztani – másképpen megfogalmazva, a minőség üti a mennyiséget.

 

Ha odafigyelsz arra, hogy megosztott tartalmaid ténylegesen érdekesek, értékesek, és hasznosak legyenek az emberek számára, akkor jó úton jársz a sikereid irányába.

 

Írj cikkeket közvetlenül a LinkedInre

A LinkedInen nem csupán egyszerű szöveges bejegyzéseket, hanem komplett cikkeket is publikálhatsz. Ezeket nem szabad összetéveszteni a külső forrásokból (például blogodról) megosztott cikkekkel, ugyanis ezek kifejezetten a LinkedInre készülnek, és ott is jelennek meg.

 

A hagyományos tartalommarketing kéz a kézben jár a SEO-val, és nincs ez másképpen a LinkedInen sem – minél több hasznos, értékes cikket jelentetsz meg a platformon, annál többek szemében leszel előbb-utóbb az adott iparág legkiválóbb forrása.

 

Az írott tartalmak optimalizálása szintén úgy zajlik, mint a hagyományos SEO, szóval hasonló „szabályok” alapján dolgozz. Még máshová írt cikkeidet is felhasználhatod a LinkedInen, de ügyelj rá, hogy kellően átfogalmazd őket, mert a Google nem nézi jó szemmel a duplikált tartalmakat. Egy másik lehetőség egy rövidebb összefoglalót írni egy hosszabb, máshol megjelent cikkedhez (vagy akár fordítva).

 

Hivatkozz profilodra

A visszahivatkozások szerepe minden digitális marketinges számára egyértelmű a keresőoptimalizálásban, de ugyanúgy LinkedIn profilod is feljebb léphet a ranglétrán, ha több link is mutat rá. Ragadj meg minden adandó alkalmat, hogy hivatkozhass LinkedIn profilodra.

 

Linkelj blogodról, emailjeid aláírásából, és egyéb felületekről. Helyezd el a hivatkozást más közösségi platformokon is. Az is sokat segíthet, ha egy-két vendégbejegyzésedben nem blogodra hivatkozol, hanem LinkedIn profilodra.