Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?

Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?

<p style="text-align: justify;">Egy <a href="http://seoinfo.hu/mi-az-a-seo.html">korábbi cikkünkben</a>&nbsp;már megtárgyaltuk, hogy pontosan mi az a SEO, miből áll, és érintőlegesen azt is megemlítettük, hogy miért van szükség rá.</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Ma ezt a gondolatmenetet szeretnénk folytatni, és bővebben is megtárgyalni, hogy miért olyan fontos a SEO egy modern cég számára. Íme a legfőbb okok!</p>

Láthatóbbá teszi a webhelyet

A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság közvetlenül kapcsolódik a rangsoroláshoz.

 

Minél magasabb webhelyed, tartalmaid rangsorolása, annál magasabb pozícióban jelennek meg a találatok között – így növekszik a láthatóság. Értelemszerűen minél magasabb pozícióban van egy tartalom, annál többen kattintanak rá szívesen, hiszen az emberek bíznak benne, hogy a Google csak a legjobb találatokat válogatja be az elsők közé.

 

Segít több forgalmat bevonzani

Az előző pontból következik, hogy a megfelelően végzett keresőoptimalizálás több forgalomhoz is vezet majd. A SEOprofiler 2017-es adatai szerint az első találatok átlagosan a kattintások 43,54%-át kapják meg, míg a második találatok csupán 17,7%-ból részesülnek. Összességében az első három találat kapja a kattintások durván 75%-át.

 

Ha tehát azt szeretnéd, hogy az emberek a te találatodra kattintsanak rá, akkor mindent bele kell adnod a keresőoptimalizálásban.

 

Tekintélyt kölcsönöz a webhelynek

A tekintély koncepciója fontos a felhasználók szemében, aminek köszönhetően a keresőmotorok is nagyon szigorú szempontként kezelik. Egy webhely tekintélye összességében azt jelenti, hogy mennyire megbízható, mennyire jó minőségű tartalmak szerepelnek rajkta, mennyire relevánsak azok, és hogy általánosságban mit kínál.

 

Minél tekintélyesebb egy webhely, annál magasabb pozícióval jutalmazzák a keresőmotorok, és annál több felhasználó fekteti majd bele a bizalmát.

 

Jobb felhasználói élményt biztosít

Egy webhely optimalizálásának fontos része megkönnyíteni, élvezetessé tenni a felhasználók böngészéssel töltött idejét. Azzal, hogy gyorsabbá, könnyedén navigálhatóvá teszed webhelyedet, és logikai kapcsolatokat hozol létre tartalmaid között belső hivatkozások formájában, egy sokkal jobb felhasználói élményt biztosítasz látogatóidnak.

 

Fontos odafigyelni a mobilos használhatóságra is. Az emberek többsége mobilról keresi fel webhelyedet, és ha az nem használható kényelmesen (nem „reszponzív”) moilkészülékekről, akkor rengeteg látogatótól esel majd el.

 

A Google ráadásul 2018 tavasza óta sokkal szigorúbban vizsgálja a webhelyek mobilos megjelenését és működését, és azok a webhelyek, amik nem teljesítenek jól, alacsonyabbra csúsznak a rangsorolásban is – nem csak mobilkészülékeken.

 

A felhasználói élmény (user experience, röviden „UX”) tehát fontos rangsorolási szempont a keresőmotorok részéről – nem szabad elhanyagolni!

 

Lehetséges problémák a keresőoptimalizálásban

Fontos megjegyezni, hogy a keresőmotorok sem tökéletesek, és érdemes tisztában lenni a hiányosságaikkal, ha nem szeretnél belefutni néhány ezekből adódó problémába.

 

Például ha egy webhelynek nincs megfelelő linkszerkezete, akkor a keresőmotorok nem lesznek képesek rátalálni bizonyos webhelyekre, ugyanis csak az ezek között elhelyezett hivatkozásokon keresztül tudnak navigálni.

 

Érdemes rendszeresen ellenőrizni azt is, hogy megfelelően be van-e állítva a robots.txt fájl, ami egyfajta „szabálykészlet” a keresőmotorok indexelő robotjai számára.

 

Ezen kívül problémát jelenthet az is, ha egy webhelyen több oldalon is ugyan az, vagy nagyon hasonló tartalmak szerepelnek (ez gyakori eset webáruházakban). Ez összezavarhatja a keresőmotorokat, de egy úgynevezett kanonikus címke alkalmazásával megadhatod nekik, hogy melyik verzió a „hivatalos” a tartalmak közül, hogy csak azt rangsorolják.