5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül, lássuk, hogy mik azok a keresőoptimalizálási módszerek, amikről többször van szó, mint kellene.
Hangalapú keresés
A hangalapú keresés trendje durván minden második SEO cikkben megjelent az elmúlt 1-2 évben, és nem tagadjuk, hogy ezen a blogon is gyakran emlegettük az új, ígéretes irányzatok kapcsán. Fontos azonban tisztázni, hogy a hangalapú keresés és a hangalapú asszisztensek technológiája nem ugyan az. A legtöbb tanulmány, amely szerint a hangalapú keresés egyre népszerűbb, valójában a hangos asszisztensekkel kapcsolatos példákat emleget.
A hangalapú keresés egy olyan keresés, amelyet egy felhasználó az okoskészüléke hangfelismerőjének diktál be, amire aztán a beállított keresőmotor rákeres. Ezzel szemben az okos asszisztenseknek konkrét kérdéseket lehet feltenni, amelyekre azok megpróbálják megtalálni és felolvasni a választ.
Miért túlértékelt a hangalapú keresés?
A hangalapú keresést gyakran a jövő keresőtechnológiájaként állítják be, mondván hogy hamarosan mindenki így használja majd preferált keresőjét, és lép majd kapcsolatba a cégekkel az interneten.
Amikor a SEO szakértők hangoptimalizálásról beszélnek, általában szóba kerül a gyakran feltett kérdések megválaszolása – ezekre igyekszik mindenki megjelenni. Persze ez kétségtelenül hasznos lehet, de gondolj csak bele, hogy milyen előnyöket kínál ez webhelyed számára. Hogyan lendítheti fel bevételedet az, hogy egy hangalapú stratégiát is bevezetsz?
Nos, az igazság az, hogy még mindig a hangalapú technológia hajnalán járunk, és bőven abban a szakaszban vagyunk, ahol többnyire még csak új módszereket próbálunk találni arra, hogy hogyan hasznosíthatnák a cégek az ilyen jellegű kereséseket.
A hangalapú keresés tehát valódi, és esélyes, hogy jövője is van, azonban a statisztikák szerint 2019-ben kevesebben alkalmazták, mint az előző két év során.
Mitől lesz életképes a hangalapú keresés?
A hangalapú keresés már most egy remek eszköz lehet a helyi ügyfélkörű cégek, különösen éttermek számára. Ha neked is helyi céged van, akkor győződj meg róla, hogy céged adatai mindenhol helyesen legyenek megemlítve az interneten, és nézz utána, hogy a különböző keresőasszisztensek milyen forrásokból merítenek adatokat kereséseikhez. Ha ez megvan, akkor tudni fogod, hogy mely webhelyeken érdemes minél több pozitív véleményt begyűjtened.
De mi a helyzet a nem helyi jellegű cégekkel? Ha nem egy éttermet, vagy hasonló céget vezetsz (vagy „marketingelsz” neki), de úgy érzed, hogy a hangalapú keresőket is érdemes lenne megcéloznod, akkor próbálj olyan saját alkalmazást készíteni, amelyeket integrálhatsz a házi okos segédek eszközhálózatában.
Duplikált helyi landing oldalak
A SEO örök igazsága, hogy ami régen működött, azzal nem biztos, hogy ma is érdemes foglalkozni. Számos olyan cég és vállalkozó van (például ügyvédek), akik ugyan csak egy helyszínen működnek, de több városban is szeretnének jól rangsorolni a helyi keresésekben.
Régebben ezt virtuális irodák létrehozásával oldották meg, de manapság ez sem életképes válasz a problémára. Szóval mit csinálnak helyette? Valami sokkal rosszabbat – kulcsszóval telehalmozott landing oldalakat minden városra, amiben rangsorolni szeretnének!
Mi a baj a duplikált helyi landing oldalakkal?
Az ilyen landing oldalak elkészítésekor általában elmarad a felhasználói élmény szempontja, és csak a duplikált tartalmak mennyiségét növelik a webhelyen. Van egy gyakorlati limit, ahányszor át lehet írni egy szöveget úgy, hogy minden verziója egyedinek tűnjön (de mindegyik ugyan arról is szóljon).
Mi a megoldás?
Ezzel a módszerrel nincs olyan nagy probléma, és megfelelően alkalmazva tényleg megéri oszlopoldalakat létrehozni egy-egy területhez. Azonban ha szeretnéd helyi landing oldalidat jobbá tenni, akkor fontos, hogy odafigyelj a felhasználói élményekre. Ezt a következő elemek felhasználásával teheted meg:
- Állítsd be Google Cégem adatlapodat területi jellegű szolgáltatásra. Ezek nem valószínű, hogy olyan jól rangsorolnak, mint a konkrét fizikai címmel rendelkező cégek, de ha a felsorolás többi tippjét is megfogadod, akkor jó eséllyel kerülhetsz kedvező pozícióba.
- Igyekezz minél több Google Cégem véleményt szerezni az adott területről, és lehetőleg kérd meg őket, hogy említsék meg azt is, hogy melyik városban helyezkednek el és vették igénybe szolgáltatásaidat.
- Fontos, hogy a landing oldalak tartalmaiban konkrét helyi üzleti negyedek is említve legyenek, ha ilyeneket célzol meg.
- Említsd meg azt is, hogy milyen gyakori kihívásokkal néznek szembe azok a cégek, amelyek ezen a területen helyezkednek el.
- Ne felejtsd el optimalizálni a landing oldalakra elhelyezett képek metaadatait.
Helyi említések: mennyiség helyett minőség
Sok helyen olvashatjuk, (különösen az említéskezelő szoftvereket áruló cégeknek köszönhetően), hogy érdemes cégedről minél több helyi gyűjtőoldalon említést elhelyezni. Ennek mindenképpen van valóságalapja, azonban fontos azt is, megjegyezni, hogy itt a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség!
Hogyan érdemes kezelni a helyi említéseket?
Mindenképpen jó ötlet a legalapvetőbb webhelyeken jelen lenni – de ügyelj rá, hogy ezek a gyűjtőoldalak hitelesek, elismertek legyenek, mert egy-egy ilyen említés sokkal többet ér, mint egy tucat „noname” webhelyen elhelyezett alternatíva.
A rangsorolás megszállott nyomon követése
Habár a kulcsszavak rangsorolásának alakulását mindenképpen érdemes figyelemmel követni, nem szabad hagyni, hogy mindez egészségtelen megszállottságba forduljon át – nem kell minden egyes kulcsszavadat követni, amit kutatásod során találsz!
Miért túlértékelt a kulcsszavak nyomon követése?
Sok kulcsszó-rangsorolást követő eszköz azzal fényezi magát, hogy képes végtelen mennyiségű kulcsszó rangsorolását nyomon követni. Valójában azonban minden kulcsszó vagy kifejezés mögött más és más keresőszándék állhat, és így ezek az eszközök nem feltétlenül mutatnak valós képet a teljesítményedről.
A kulcsszavak nyomon követése okosan
A legegyszerűbb megoldás szimplán kevesebb kulcsszót nyomon követni. Általánosságban nem érdemes 30-nál több kulcsszóra odafigyelni, habár SEO szakemberként bizonyára tudod, hogy ez minden ügyfélnél eltérő lehet. Nem árt továbbá saját magadtól is rákeresned ezekre a kifejezésekre a Google-ben, hogy lásd, pontosan mi és hogy jelenik meg – ez sokkal többet elárul, mint szimplán az, hogy hányadikként rangsorolsz egy szóra.
Vendégblogolás
Félreértés ne essék, a vendégként írt cikkek nagyon értékesek tudnak lenni, ha jó minőségű webhelyekre vagy blogokra kerülnek ki. A legtöbb SEO szakértő ott hibázik, hogy vendégblog-hálózatokra írkál cikkeket. Ezzel az a baj, hogy a legtöbb ilyen hálózat minden blogja egyetlen IP-címen osztozik meg, aminek köszönhetően a keresőmotorok könnyedén spamnek ítélhetik meg az ezeket elhelyezett hivatkozásokat.
Vendégblogolás okosan
Lehetőleg teljesen zárkózz el az ilyen vendégblog-hálózatoktól, és inkább építs fel egy alaposabb kapcsolatfelvételi stratégiát, hogy komolyabb, egyedülálló blogokat (vagy akár kiadókat) is felkereshess tartalmaiddal.