Linképítés technikák az értékes visszahivatkozásokért

Off-page SEO – Így szerezz minőségi visszahivatkozásokat

<p style="text-align:justify">Ha nem szerzel rendszeresen minőségi visszahivatkozásokat webhelyed számára, akkor nem növeled annak szembetűnőségét sem. Ha webhelyed nem elég szembetűnő, akkor nem fogsz tudni magas pozíciókat elérni tartalmaiddal a keresőmotorok találati oldalain.</p> <p>A Google saját szavaival a szembetűnőség „olyan információkon is alapszik, amelyeket a Google az interneten talált az adott cégről (például linkek, cikkek és címtárak alapján)”.</p> <p>Tehát minden cégnek minőségi, white hat (azaz szabályosan szerzett) visszahivatkozásokra van szüksége, ha szeretné fellelhetőbbé tenni magát az internet leggyakrabban használt keresőjével.</p> <p>A white hat visszahivatkozások afféle bizalmi szavazatokként működnek két webhely között, és a Google részben ezek alapján állapítja meg, hogy egy webhely megbízható forrás-e vagy sem. Minél több hiteles webhelytől kapsz ilyen visszahivatkozásokat, annál szembetűnőbbnek és megbízhatóbbnak tűnnek majd saját tartalmaid is a Google szemében.</p> <p>Szóval hogyan szerezhetsz ilyen white hat visszahivatkozásokat webhelyednek a helyett, hogy szabálytalan trükkökhöz és csaláshoz folyamodnál? Ebben segít az alábbi útmutató.</p>

1. Keress hibás hivatkozásokat

A hibás hivatkozások rossz hatással vannak a felhasználói élményre. Amikor egy látogató lelkesen böngészi webhelyedet és váratlanul egy olyan linkre kattint, ami egy hibaoldalra (vagy sehová sem) vezet, akkor ez igencsak bosszantó lehet. Sokan ilyenkor egyszerűen otthagyják a webhelyet és máshol nézelődnek tovább. Ez mínusz egy lehetséges ügyfél.

A Google az utóbbi években egyre komolyabb hangsúlyt fektetett frissítéseiben a felhasználói élményre.

A hibás hivatkozások hasznosításához először is olyan elavult linkeket kell keresned mások webhelyein, amelyek már nem létező tartalmakra mutatnak. Ez után fel kell venned a kapcsolatot a webhely üzemeltetőivel és illedelmesen megkérni őket, hogy cseréljék ki a linket egy saját, releváns tartalmadra mutató hivatkozásra.

Ilyenkor nagyon fontos észben tartani a dofollow és a nofollow linkek közötti különbségeket:

  • A dofollow linkek a legértékesebbek SEO szempontjából, mert linkkértéket továbbítanak a hivatkozó tartalomtól a hivatkozott tartalomnak. Ezek tehát azok a linkek, amikből a Google és más keresőmotorok látják majd, hogy tartalmaid megbízhatók és hitelesek.
  • A nofollow linkek nem továbbítanak linkértéket a webhelyek között, így SEO szempontból kevésbé értékesek. Na persze, ezek a linkek ugyan úgy átjáróként szolgálnak a felhasználóknak webhelyedre, így forgalomszerzésre épp olyan értékesek, mint a dofollow hivatkozások.

Egy jól kiegyensúlyozott linkprofil kiépítéséhez dofollow és nofollow linkekre is szükséged lesz.

Az Ahrefs, a Moz vagy a Semrush SEO eszközei segítenek rátalálni azokra a hibás hivatkozásokra, amelyek közvetlen versenytársaidra mutatnak, illetve azokra, amelyek releváns témájú blogokról mutatnak más webhelyekre.

Először a hibás dofollow hivatkozásokra érdemes lecsapni, amelyek a legtöbb linkértéket szerezhetik webhelyed számára.

A hibás linkek efféle hasznosítása időigényes feladat ugyan, de olyan webhelyektől szerezhetsz vele értékes visszahivatkozásokat, amelyek számára fontos, hogy pozitív felhasználói élményt nyújtsanak látogatóik számára.

 

2. Hasznosítsd meglévő kapcsolataidat

Kérj segítséget aktuális partnereidtől, beszállítóidtól és elégedett ügyfeleidtől.

Keresd fel őket és kínálj nekik együttműködési lehetőséget, kérj tőlük beszámolókat vagy készíts velük esettanulmányokat, amik bemutatják termékeiteket és szolgáltatásaitokat. Ezek a projektek mind lehetőséget kínálnak a kölcsönös hivatkozásokra.

Ha már eddig is értékes szolgáltatásokat vagy termékeket biztosítottál egy másik cég számára, akkor jó eséllyel szívesen viszonozzák majd ezt egy linkkel. Egyes cégeknek van egy külön partneroldaluk is, amelyen felsorolják az együttműködéseiket.

Tehát ha még nem linkelnek a te webhelyedre, akkor valószínűleg elég csak megkérni őket. Ez egy nagyon gyors és egyszerű módszer egy-egy értékes white hat visszahivatkozás megszerzésére.

 

3. Figyelj oda márkád nem linkelt említéseire

Gyakran előfordulhat, hogy cégedet megemlítik valahol az interneten, de nem hivatkoznak rá megfelelően.

Például egy elégedett ügyfeled írhat nagyon pozitív értékelést blogjára egy termékedről vagy szolgáltatásodról, vagy megemlíthet egy általad publikált cikket – csak éppen a konkrét visszahivatkozásról feledkezik meg saját tartalmában.

Mindkét esetben megérdemled az elsimerést, hiszen így vagy úgy, de valamilyen értéket biztosítottál az ügyfél számára. Ha tehát egy ügyfél bármilyen módon megemlíti márkádat vagy annak kínálatát saját webhelyén, akkor kérd meg rá, hogy egy visszahivatkozást is helyezzen el tartalmában.

E mellett olyan webhelyekkel is érdemes felvenni a kapcsolatot, amelyek megemlítik versenytársaidat a hasznos források között, de a te márkádat még nem.

Márkád (vagy konkurencia) említéseit többféle eszközzel is nyomon követheted az interneten (ilyen pl. a Google Értesítő). Az ilyen eszközök általában egy összesítő emailben figyelmeztetnek a figyelt kifejezések említéseiről.

Ha tehát egy nem linkelt említéssel találkozol egy webhelyen, vedd fel a kapcsolatot a szerkesztőkkel és illedelmesen kérd meg őket, hogy linkeljenek webhelyedre.

 

4. Publikálj saját kutatási eredményeket

Ha hiteles, elismert webhelyektől szeretnél visszahivatkozásokat szerezni off-page SEO stratégiád részeként, akkor kiváló minőségű, értékes tartalmakat kell kínálnod ehhez. Ha megbízható forrássá szeretnél válni, akkor hasznosítsd szaktudásodat és saját kutatásaidat.

A tartalmak megosztása összetettebb témakör, mint sokan gondolnák.

Egy 2018-as tanulmány résztvevőinek 94%-a állított, hogy alaposan átgondolja, hogy milyen hasznos lenne az általa megosztott információ a célszemély számára.

Ugyanebből a tanulmányból kiderült az is, hogy a válaszadók közel fele azért oszt meg tartalmakat, hogy tájékoztasson másokat egy olyan termékről, ami érdekli őket, és hogy esetleg megváltoztassa mások véleményét vagy cselekedetre buzdítsa őket.

Készíts átfogó útmutatókat, kutatásokat, infografikákat vagy ipari jelentéseket, amelyek meghatározó forrásokká válhatnak szakterületed számára.

Ezek a megbízható anyagok természetesen vonzzák majd a visszahivatkozásokat olyan webhelyektől, amelyek értékes információkat szeretnének nyújtani felhasználóiknak.

Valahányszor egy fogyasztó, blog vagy cég megjelöli kutatásodat (vagy más anyagodat) forrásként, egy visszahivatkozást is kapsz majd mellé. Ha mégsem, akkor fentebb már olvashattad, hogy mi a teendőd.

 

5. Készíts érdekes vizuális tartalmakat

Az olyan vizuális tartalmak, mint az inforgrafikák, a grafikonok vagy a diavetítések felkeltik az emberek figyelmét a közösségi platformokon és sokakat megosztásra is késztetnek.

A vizuális tartalmak azért olyan értékesek a marketingesek számára, mert nagyon könnyedén „emészthetők” és megoszthatók.

A Venngage 2022-es statisztikái szerint a marketingesek 41%-a állítja, hogy az eredeti grafikák (pl. illusztrációk és infografikák) segítenek marketingcéljaik elérésében. E mellett több, mint a megkérdezettek fele állította, hogy a vizuális tartalmak nagyon fontosak a marketingstratégiájukban.

Ha tehát több megosztást szeretnél, akkor egészítsd ki vizuális elemekkel is tartalmaidat, illetve ossz meg elsősorban vizuális tartalmakat.

Amikor csak teheted, helyezd el webhelyed URL-jét ezekben a tartalmakban, hogy a megosztásokkal az is minél több érdeklődőt elérjen és többen hivatkozhassanak rá.

 

6. Készíts meghatározó és „lépésről-lépésre” útmutatókat

A meghatározó útmutatók mindent átfogó források egy témában. A „meghatározó” jelző arra utal, hogy ezek a legjobb, legrészletesebb források, így már a címük is vonzó azok számára, akik szeretnének elmélyülni az adott témában.

A lépésről-lépésre útmutatók ezzel szemben azt mutatják meg, hogy milyen lépéseket kell követni egy feladat elvégzéséhez. A legtöbb fogyasztó egyszerűségre vágyik, és az ilyen lépésről-lépésre útmutatók pontosan ezt kínálják nekik.

Mindkét útmutatótípus segíthet visszahivatkozásokat szerezni webhelyed számára. Általánosságban olyan tartalmakra lesz szükséged, amelyek egyedi nézőpontokat kínálnak, problémákat oldanak meg vagy szórakoztatják célközönségedet.

 

7. Kínálj értékes eszközöket vagy forrásokat

Amennyiben céged valamilyen technológiai területtel foglalkozik, akkor készíthetsz egy ingyenes online eszközt ügyfeleid számára, vagy felkínálhatod nekik fizetős szolgáltatásod leegyszerűsített változatát. Ezekkel nem csak új érdeklődőket szerezhetsz, hanem értékes visszahivatkozásokat is.

Remek példa erre az Adobe Acrobat Reader szoftvere, ami PDF fájlok korlátozott kezelését biztosítja a felhasználók számára, teljesen ingyen. Az érdeklődők szabadon megismerhetik az eszköz működését és funkcióit, ami később arra ösztönözheti őket, hogy a teljes verziót is megvásárolják, és a legtöbbet hozhassák ki belőle.

Készíts tehát ingyenes eszközöket, kalkulátorokat vagy sablonokat, hogy valami praktikus értéket is kínálj célközönségednek.

A szakterületeddel foglalkozó blogok és egyéb webhelyek aztán természetes linkekkel hivatkozhatnak ezekre az eszközökre, mint hasznos forrásokra, így márkád egyre ismertebbé válik majd az érdeklődők köreiben.

 

8. Használj adataggregátorokat

Az adataggregátorok többféle forrásból (pl. kormányzati webhelyek és kereskedelmi kamarák jegyzékeiből és egyéb említésekből) gyűjtik össze az információkat és kínálják fel azokat a keresőmotoroknak.

A helyi említések segítenek, hogy céginformációid egy ilyen nagy információs rendszerbe is bekerülhessenek.

Habár az online keresések nagy része a Google-on és más keresőmotorokon történik, ezeknek a könyvtáraknak is van némi forgalmuk, és további csatornákat kínálnak lehetséges ügyfeleidnek, hogy rátaláljanak cégedre.

Mindenekelőtt egy Google Cégprofil adatlapot készíts céged számára, de érdemes még a Facebookon is jelen lenned. Ezt követően hódítsd meg a másodlagos általános, illetve a főbb tematikus könyvtárakat (a vendéglátásban például a TripAdvisoron érdemes jelen lenni).

A fontosabb céginformációkat közvetlenül az adataggregátoroknak is megadhatod, hogy aztán azokon keresztül más forrásokhoz is eljussanak, és a cég minél több felületen megjelenhessen.

Az említések nem olyan értékesek rangsorolás szempontjából, mint valaha, de nem is szabad figyelmen kívül hagyni őket.

 

9. Használj PR-t

Egy PR terv sokat segíthet abban, hogy szembetűnőséget és hitelességet szerezz cégednek az iparágadon belül. E mellett a linképítésben is sok haszna van.

Ott van például a sajtóközlemények és szerkesztőségi tartalmak szindikációja, ami azt jelenti, hogy a webhelyeden közzétett tartalmakat más hírplatformokon és az iparágaddal foglalkozó webhelyeken is újrapublikáltatod.

A tartalmak szindikációjához gyakran olyan elismert szolgáltatókkal szokás együttműködni, akik különféle platformokra, webhelyekre és kiadókhoz juttatják el tartalmaidat. Ezek a szolgáltatók jó kapcsolatot ápolnak ezkekel a külső felekkel és segíthetnek sokkal több nyilvánosságot szerezni tartalmaidnak.

Minden sajtóközlemény vagy cikk egy lehetőség arra, hogy legalább egy új visszahivatkozást szerezz webhelyednek.

Mindez továbbá szakértői szintre is emeli márkádat az iparágadban. Minél gyakrabban kínálsz hasznos, releváns információkat iparágad tagjai számára, annál hitelesebb és elismertebb leszel ezekben a körökben.

A PR a közösségi médiára is kiterjed, ahol a tartalmaidra mutató hivatkozásokat oszthatod meg az érdeklődőkkel. Ha az emberek hasznosnak vélik tartalmaidat, akkor megosztják majd őket, és ezzel még több visszahivatkozást szerezhetsz magadnak.

 

10. Készíts összefoglalókat vagy „A szakértők válaszolnak” cikkeket

Gyűjtsd össze iparágad jelentős alakjait és készíts velük interjúkat vagy tedd fel nekik ugyan azokat a kérdéseket.

Kérj egy rövid hozzájárulást a lehetséges résztvevőktől – ez lehet csupán 2-3 mondat, hogy minél többen hajlandók legyenek segíteni. Minél jobban megkönnyíted a részvételt, annál többen csatlakoznak majd a projekthez.

Azzal, hogy mások véleményét is kikéred egy témáról sokkal értékesebb tartalmakat kínálhatsz majd olvasóidnak – és ezek nagy részét nem is neked kell megírnod.

Az ilyen összefoglalók vagy szakértői válaszokat felsoroló tartalmak továbbá sokkal több megosztást is szereznek majd, hiszen a válaszadók is szívesen linkelnek majd cikkedre.

 

11. Működje együtt influencerekkel és gondondolatvezetőkkel

Vedd fel a kapcsolatot az iparágadban aktív influencerekkel és gondolatvezetőkkel a közösségi médián, szakfórumokon és szakmai rendezvényeken.

Fontos persze, hogy olyan influencerekkel működj együtt, akiknek a követői ideális célközönség lennének számodra. Amikor aztán sikerül megfelelő partnert találnod, kínálj lehetőséget az együttműködésre és beszéljétek meg annak részleteit. Az egyik fő cél persze egy értékes, releváns visszahivatkozás megszerzése lesz.

Na persze, az influencer marketing abban is sokat segít majd, hogy egy egészen új, érdeklődő közönséget érhess el márkád üzenetével. Amikor egy influencer mutatja be márkádat követőinek, akkor sokkal jobban megbíznak majd abban és kínálatodban.

Gyakori kérdések