Így konvertáld hatékonyan organikus forgalmadat

Tippek az organikus forgalom hatékonyabb konvertálásához

<p style="text-align:justify">Ha a SEO jóvoltából beindul webhelyed organikus (azaz nem fizetett) forgalma csak félsikerként könyvelhető el. Ezek a látogatók ugyanis nem sokat érnek majd hosszútávon, ha nem hajlandók konvertálni.</p> <p>A SEO szakemberek nem engedhetik meg maguknak, hogy csak tranzakciós szándékú kulcsszókra összpontosítsanak, vagy csak olyan landing oldalakat készítsenek, amelyek közvetlen választásra késztetik a látogatókat.</p> <p>Az általunk létrehozott (vagy optimalizált) tartalmak többnyire oktatásra és tudatosságra fókuszálnak (pl. útmutatók, definíciók), ezért az ügyfélszerzési arányaik általában alacsonyabbak, mint a fizetett forrásoké.</p> <p>Szóval hogyan szerezhetsz mégis több konvertáló ügyfelet organikus forgalmadból? Íme néhány hasznos tipp ehhez!</p>

Próbálj ki többféle, a tartalomban szereplő felhívást (CTA-t)

Erre sok lehetőséged van, legyen szó egy terméket vagy szolgáltatást részletesen bemutató landing oldalról vagy egy másodlagos témát ismertető blogbejegyzésről. Kísérletezz különféle elemekkel, úgymint a megfogalmazással, a designnal, az elhelyezéssel és így tovább.

Például elhelyezhetsz egy szöveges felhívást blogbejegyzésed felső részében, majd egy figyelemfelkeltő CTA gombot valahol a tartalom közepén. A lényeg az, hogy kísérletezz minél több opcióval, és megtaláld a legjobban konvertáló kombinációkat.

 

Tesztelj különböző ajánlatokat

Nem kell erőltetned az értékesítést (ámbár megpróbálhatsz az áresésekről értesítő üzeneteket kínálni azoknak, akik feliratkoznak hírleveledre).

Egy gyengédebb leadfogó taktika vagy nyereményjátékkal számos érdeklődő email címét szerezheted meg. Próbálkozz hírlevelekkel, esemény-útmutatókkal és egyéb anyagokkal, amelyek hasznosak lehetnek látogatóid számára.

 

Igazítsd felhívásaidat a tartalmakhoz

Ha például a látogató egy adott termékről szóló blogbejegyzésre érkezett meg webhelyeden, akkor készíts egy erről a termékről szóló CTA-t ebbe a tartalomba.

 

Próbálkozz tartalmakon kívüli felhívásokkal is

A tartalmakban elhelyezett CTA-k nagyon hasznosak lehetnek, de mindig jó ötlet többféle elhelyezéssel is kísérletezni az oldalon: az oldalsávban, a navigációs menüben, a bannerben és így tovább.

Fontos lesz odafigyelni nem csak a konverziós arányra, hanem a visszafordulási arányra is. Ha a konverziók csak minimális mozgást mutatnak, de megugrik a visszafordulások száma, akkor nyugodtan hagyd félbe az aktuális kísérletet és próbálkozz valami mással.

 

Bővítsd ki a tartalomutazást

Különösen, ha oktató jellegű tartalmakról van szó, hatásosabb lehet előbb arra rávenni a látogatókat, hogy maradjanak tovább webhelyeden, mielőtt elkérnéd az adataikat.

Ha tartalmad közvetlenül a vásárlói utazás elején helyezkedik el, akkor először vezesd el a felhasználókat a tölcsér alsóbb szakaszaiba, és csak után a kérj tőlük bármit is. Ha hajlandók tovább haladni a tölcsérben, akkor valószínűleg szívesebben is adják majd meg személyes információikat.

A tölcsér tetején szereplő tartalmakban ajánlott kapcsolódó tartalmakat is feltüntetni, és fokozatosan rávezetni a látogatókat a következő nagyobb lépésre.

 

Használj hőtérképeket

A különböző hőtérkép eszközök rendkívül hasznos betekintést nyújtanak organikuslátogatóid viselkedésére webhelyeden.

Nézd meg, hogy az oldalak mely részei kapják a legtöbb figyelmet az emberektől (navigáció, oldalsáv, kiemelt blogbejegyzések stb.) és gondolkodj el rajta, hogy hogyan kínálhatnál konverziós lehetőségeket látogatóidnak ezeken.

 

Vizsgáld meg jobban konvertáló tartalmaidat

Nyisd meg a Google Analyticset és keresd ki azokat az oldalakat webhelyeden, amelyek viszonylag kevés látogatót vonzanak, mégis jól konvertálnak. Mit kínálnak ezek az oldalak, hogy magas konverziós arányokat érnek el?

Legyen szó a megfogalmazásukról, a feltüntetett információkról vagy az egyedi felhívásokról, jó eséllyel lesz valamilyen sajátosságuk, amit más oldalakon is megismételhetsz.

 

Végezz kvalitatív kutatást

Különösen hasznos lehet, ha közvetlenül sikerül információkhoz jutnod meglévő vagy volt ügyfeleidtől. Kérdezd meg őket, hogy min ragadt meg a szemük webhelyeden, mely terméktulajdonságok a legvonzóbbak számukra és milyen ajánlatok győznék meg őket a konverziókról.

Gyakori kérdések