A keresőoptimalizálás és a PPC kampányok kapcsolata

Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban

<p class="Alapszveg" style="margin:0cm 0cm 8pt; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif">A PPC kampányokról köztudott, hogy megfelelően alkalmazva gyors, kézzelfogható eredményeket biztosíthatnak. Azonban a fizetett hirdetések másképpen is elősegíthetik online marketingedet: a PPC keretei között gyűjtött adatokat a keresőoptimalizálásban felhasználva sokat dobhatsz teljesítményeden. Hogy hogyan működik mindez? Az alábbiakban ezt szeretnénk kifejteni.</span></span></span></p>

Egy igazán jó SEO stratégia kellően rugalmas, hogy alkalmazkodni tudjon a legfrissebb trendekhez, algoritmusfrissítésekhez, és felhasználói szokásokhoz. Azonban a látható SEO eredményekre általában meglehetősen sokat kell várni, míg a PPC-ből származó adatok szinte azonnal segítenek rávilágítani arra, hogy mi működik, és mi nem.

 

Lássuk tehát, hogy mikre figyelj oda fizetett hirdetéskampányaidban, hogy keresőoptimalizálásodat is fellendíthesd a megszerzett tudással!

 

Mi a különbség a SEO és a PPC kulcsszavak között?

A PPC hirdetések egy könnyedén kontrollálható marketingcsatorna, amely lehetőséget kínál arra, hogy konkrét közönségeket, országokat célozhass meg reklámjaiddal, illetve hogy megadd, hogy pontosan mikor szeretnéd megjeleníteni azokat a felhasználóknak. Mindezeknek köszönhetően a PPC jelentések olyan hasznos adatokat biztosítanak számodra, amelyeket kulcsszólistád kibővítésére is felhasználhatsz.

 

Íme a legjelentősebb különbségek a PPC és SEO célokra való kulcsszógyűjtés között:

A PPC kampányok fő célja a konverziók fellendítése. Éppen ezért a fizetett hirdetésekhez használt kulcsszavak mögött általában határozott vásárlási szándék áll.

Minden hirdetés landing oldala fontos, hogy szorosan kapcsolódjon a lekérdezéshez. Ha ezt nem sikerül biztosítanod, akkor az adott hirdetési rendszer (pl. a Google Ads) rossz minőségűnek ítéli majd meg reklámjaidat, és ritkábban, drágábban jeleníti majd meg őket.

PPC kampányaidat akár úgy is beállíthatod (úgynevezett kizáró kulcsszavakkal), hogy hirdetéseidet ne jelenítsd meg feleslegesen olyan felhasználók számára, akiket nem érdekelne a konverzió. Ezzel elkerülheted, hogy feleslegese kattintásokért kelljen fizetned.

Érdemes észben tartanod, hogy a Google Kulcsszótervező eszköze általában olyan kulcsszavakat javasol, amelyek drágák, és komoly verseny jellemző rájuk, általában elrejtve azokat, amelyek olcsóbbak de keresettek is egyben.

 

Hogyan segít a PPC a keresőoptimalizálásban?

Íme négy nyomós érv arra, hogy a PPC adatok igenis hasznosak lehetnek a keresőoptimalizálásban.

 

1. A PPC kampányok elemzésével megállapíthatod, hogy mely kulcsszavak konvertálnak a legjobban. Ennek köszönhetően aztán az olyan weboldalakra koncentrálhatsz, amelyek a legtöbb bevételt termelik.

 

2. A fizetett hirdetések rendkívül hasznosak lehetnek célközönséged bevonzására. Minden egyes hirdetéseidre való kattintás, és azt követő munkamenet értékes viselkedési adatokat kínál felhasználóidról. Mivel az átkattintó látogatókat konkrétan érdekli a hirdetett dolog, ezért általában tovább is maradnak az oldalon, és ritkábban fordulnak vissza onnan, ami jó pont a keresőmotorok szemében is. A fizetett, célzott forgalom tehát így is segítheti a keresőoptimalizálást.

 

3. Ha egy oldalad az organikus és a fizetett találatok között is megjelenik, az csak több átkattintási lehetőséget kínál webhelyedre. Amennyiben organikus találatod lejjebb található a listában, a kiemelt, fizetett találat rendkívül hasznosnak bizonyulhat (ráadásul a hirdetéseket különféle bővítményekkel is kiegészítheted, hogy még inkább felhívd rájuk a felhasználók figyelmét).

 

4. Vannak olyan márkák, amelyek versenytársaik márkás kulcsszavait célozzák meg hirdetéseikkel, ezzel megszerezve előlük a versenyelőnyt. Ez az organikus találatok helyezését is befolyásolhatja, és ha nem szeretnél „áldozattá” válni, akkor jobban teszed, ha hirdetéseiddel saját márkás kifejezéseidet is megcélzod.

 

Hogyan tehetsz szert jobb SEO kulcsszavakra a PPC kampányok elemzésével?

1. Használj magas átkattintású kulcsszavakat a keresőoptimalizálásban

Google Ads jelentéseid meglepően sok hasznos információt kínálnak az organikus optimalizálásra. Nem mellesleg arra is rájöhetsz ezekből, ha esetleg komoly pénzeket fizetsz ki minimális mennyiségű konverzióért. Ez a helyzet általában akkor áll fenn amikor olyan magas CPC-jű kulcsszavakat célzol meg, amikre az emberek rákeresnek ugyan, de általában nem akarnak konvertálni.

 

Ezek a felhasználók még csak az értékesítési tölcsér tetején járnak, így hát érdemes inkább a nekik szánt tartalmakat e kulcsszavak köré kialakítani, hogy idővel aztán a konverziók irányába tessékelhesd őket.

 

A kérdéses kulcsszavakat a Google Ads felületén a Jelentések > Előre megadott jelentések (méretek) > Alap > Keresési kifejezések jelentésben találod.

 

Elképzelhető, hogy a jelentés azzal az üzenettel fogad majd, hogy csak egy előnézetet látsz, és a teljes lista megtekintéséért le kell töltened azt. Ez esetben ügyelj arra, hogy a számodra megfelelő dátumtartományt válaszd ki, mielőtt rákattintanál a letöltésre.

 

A lényeg, hogy itt jelennek majd meg azok a kulcsszavak, amelyekre a felhasználók rákerestek, illetve többek között az is, hogy ezek hány kattintást váltottak ki belőlük. Akár az online felületen böngészed a listát, akár letöltötted azt, sorba rendezheted a kulcsszavakat a Kattintások oszlop szerint csökkenő sorrendben, hogy lásd, mely kulcsszavak voltak a legsikeresebbek kattintások terén.

 

Ez után közvetlenül vess egy pillantást a Konverziós arány (Konv. arány) oszlopra is. Ha egy kulcsszó sok kattintást termel, de kevés konverziót, akkor a felhasználók érdeklődnek ugyan, de még látszólag nem állnak készen a vásárlásra. Ha azonban blogbejegyzéseidet ezekkel a kulcsszavakkal optimalizálod, akkor komoly mennyiségű organikus, releváns forgalmat vonzhatsz be velük, méghozzá teljesen ingyen.

 

2. Elemezd versenytársaid PPC kampányait

Hogy minél több releváns SEO kulcsszóra tehess szert, akár a konkurencia hirdetéseihez használt kulcsszavakat is kielemezheted.

 

A tartalomkészítés nem csak arról szól, hogy forgalmat szeretnél terelni a webhelyedre. A forgalom akkor hasznos és értékes igazán, ha olyan érdeklődőkből áll, akiknek ténylegesen szándékuk a konverzió. Ezért fontos ellenőrizni, hogy versenytársaid hirdetései milyen kulcszavakra jelennek meg. Ha egy konkurens cég komoly összegeket költ egy bizonyos kulcsszóra a Google-on, akkor érdemes utánajárni, hogy mi is lehet az a szó.

 

Ehhez azonban már valamelyik fizetős SEO eszközre lesz szükséged (Ahrefs, Serpstat, Moz, stb.)