Ezért éri meg foglalkozni a ritkán keresett kulcsszókkal

Érdemes megcélozni a ritkán keresett kulcsszókat?

<p style="text-align:justify">A SEO szakemberek gyakran órákat töltenek a legjobb kulcsszók kiválasztásával. A különböző kulcsszókutató eszközök temérdek hasznos információt árulnak el a legjobb kifejezésekről, például, hogy milyen heves verseny jellemző rájuk, vagy mekkora a keresettségük egy-egy hónap során. A cél az, hogy a legkeresettebb kulcsszókat választhassák ki, amelyeket kevesebb versenytársuk céloz meg tartalmaiban.</p> <p>De mi a helyzet akkor, ha egy tetszetős kifejezésről nem sikerül keresettségi adatokat szerezni, vagy rendkívül alacsony keresési aránnyal rendelkezik, tehát látszólag nem érdekli az embereket? Érdemes ezeket a sosem vagy ritkán keresett kifejezéseket is megcélozni?</p> <p>A rövid válasz: igen. A helyzet az, hogy nincs olyan eszköz (még a Google Kulcsszótervezője sem), ami pontos és 100%-ban megbízható adatokat képes nyújtani a kulcsszók keresettségéről. Tehát ha valahol hiányosak az adatok, vagy 0 keresés jelenik meg, az még nem jelenti azt, hogy tényleg senki nem keres rá egy adott kulcsszóra.</p> <p>Ezeket a kifejezéseket gyakran long-tail kulcsszókként szokás emlegetni, amelyekre kevesebb keresés, de határozottabb keresési szándék jellemző.</p> <p>Mindenképpen érdemes foglalkozni tehát a ritkán keresett kulcsszókkal, ha logikusan kapcsolódnak márkádhoz. Lássuk, hogy miért!</p>

1. Egy webhelyszerkezetet építesz ki

A webáruházakban, illetve márkaépítésre szánt webhelyeken általában csak kevés kulcsfontosságú weboldal kap helyet, gyakran korlátozott mennyiségű tartalommal.

Ha megvannak ezek a cégedhez vagy szervezetedhez kapcsolódó témák, akkor a ritkán keresett kulcsszók és kifejezések segítségével tematikusan releváns tartalmakat készíthetsz. Ezek a tartalmak segítenek megállapítani a keresőmotoroknak és felhasználóknak, hogy mivel foglalkozol és hogy mely oldalak milyen problémákra kínálnak megoldást.

Egy termék vagy szolgáltatás megemlítésekor vagy bemutatásakor belső hivatkozásokat helyezhetsz el a kapcsolódó tartalmakhoz. Ezzel egy természetes webhelyszerkezetet alakíthatsz ki a SEO-hoz, és a látogatóknak is segíthetsz kapcsolódó tartalmakat találni.

 

2. Az ügyfeleid érdeklődnek

Egyetlen SEO eszköz sem tudja megmondani, hogy mi érdekli ügyfeleidet. Csak az általad megadott kulcsszókhoz kapcsolódó kifejezéseket sorolnak fel, és megpróbálják megbecsülni, hogy hányan keresnek rájuk aktívan egy adott időszakon belül.

Vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatoddal és szerezd meg az élő chatablakokban elhangzó kérdések listáját is.

Ha ügyfeleid rendszeresen kérdeznek rá bizonyos dolgokra, de ezek a kérdések 0 vagy minimális értékkel jelennek meg a SEO eszközökben, akkor egyértelmű, hogy megéri foglalkozni velük. Ezek a keresések ráadásul gyakran határozott szándékúak is.

Ne feledd, hogy egy határozott szándékú, ritkán keresett kifejezés sokkal értékesebb lehet, mint egy általánosabb, gyakran keresett kulcsszó.

Továbbá, mivel tudod, hogy egy illető egy konkrét választ szeretne találni, és ügyfélszolgálatod kitapasztalta, hogy mely válaszok képesek konverzióra ösztönözni az embereket, óriási, adatalapú előnnyel indulsz azokkal szemben, akik csak találgatni próbálnak.

Ha szeretnéd felhasználni ezeket az értékes, de ritkán keresett kulcsszókat, akkor készíthetsz hozzájuk egy-egy blogbejegyzést.

Ha az emberek olyasmikre kérdeznek rá, amik egy terméked vagy szolgáltatásod használatával kapcsolatosak, akkor a válaszokat a kapcsolódó termékek és szolgáltatások oldalain is érdemes lesz elhelyezni, hiszen ezek magasabb konverziós arányt eredményezhetnek.

 

3. A remarketing olcsóbb, mint az új ügyfelek megszerzése

Miután egy látogató webhelyedre érkezik a SEO-n keresztül, a nyomkövető képpontok segítségével újracélozhatod őt a későbbiekben, amikor már közelebb jár a vásárláshoz.

A helyett, hogy a nagyobb, népszerűbb (értsd: drágább) kulcsszókra licitálnál, az újracélzás segítségével sokkal költséghatékonyabban hívhatod fel újra figyelmét a kínálatodra, hiszen korábban már találkozott márkáddal.

A módszer lényege, hogy egyszer már valamilyen értéket kínáltál neki, amivel remélhetőleg elnyerted a bizalmát.

 

4. Tartalmaid más kifejezésekre is megjelenhetnek

Még ha egy long-tail kifejezés ritkán keresett is (vagy konkrétan 0 a keresési aránya), keress rá egy inkognitó/privát böngészőablakban. Meglehet, hogy a kérdés feltűnik majd az alábbiak között:

  • kapcsolódó keresések
  • kiemelt kivonatok
  • videótalálatok
  • Tudáspanel
  • egyéb találatok

Ezek a kereső találati oldalakon megjelenő elemek számos kattintást vehetnek el a hagyományos találatoktól. Ha tehát sikerülne relevánsabb, jobb minőségű tartalmakat létrehoznod az adott témában, akkor könnyen lehet, hogy te is bekerülhetnél az ilyen speciális találatok közé.

Ez a taktika kifejezetten (de nem kizárólag) az olyan webhelyek számára hasznos, amelyek még frissek, és nem állnak készen a linképítésre.

Nézz utána, hogy mi hiányzik, amire még szükség lenne ahhoz, hogy megoldást nyújthass egy problémára, és hozd létre azt. Ha például a legelőkelőbben rangsoroló oldalak kiváló választ kínálnak, de ez a válasz sok „rizsa” alatt rejtőzik, akkor készíts olyan tartalmat, ami rögtön a lényegre tér, és utána kezdi el ecsetelni az alternatív megoldásokat.

Gyakori kérdések