Miről ismerszik meg egy SEO csaló?

6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:"Calibri","sans-serif"">A keresőoptimalizálás fontos szerepet tölt be a modern világ hétköznapjaiban. Szinte napról napra alapulnak új cégek, vállalkozások, amelyek szeretnének láthatóbbá válni közönségük szemei előtt, így óriási az igény olyan tapasztalt SEO szakértőkre, akik képesek hozzásegíteni őket ehhez.</span></span></span></p>

Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb fogásokra) pályáznak, hiszen tudják, hogy nagy pénz van ebben az üzletben. Azonban egy hamis SEO tanácsadó többet árthat cégednek, mint amennyit egy valódi segíthetne.

 

Nehéz feladat manapság olyan SEO tanácsadót (vagy ügynökséget) találni, aki nem csak beszél, hanem cselekszik is, és valóban minden erejével azon dolgozik, hogy eleget tegyen ügyfele igényeinek.

 

Szóval hogyan szűrheted ki a megannyi kamu keresőoptimalizáló közül azokat, akik tényleg megdolgoznak a pénzükért? Cikkünkben erről lesz szó! Lássuk, hogy hogyan szúrhatod ki a szélhámosokat!

 

1. Google Partner-jelvényüket villogtatják

A trükkös SEO szélhámosok gyakran már az első beszélgetés alkalmával azzal villognak, hogy ők bizony Google Partnerek, hogy felkeltsék a figyelmedet. Ez legfeljebb a gyanúdat kellene, hogy felkeltse.

 

Néhány szélhámos egész egyszerűen azt állítja magáról, hogy ez a jelvény egy különleges kapcsolatot jelképez a Google-lal – na, ez például egy konkrét hazugság. A partner-jelvényt valóban a Google osztja ki, azonban csupán annyit jelent, hogy az adott tanácsadó elvégezte a hivatalos Google Ads vizsgákat:

„A Google Partner-jelvény arról tanúskodik, hogy az illető partner letette a Google Ads termékminősítési vizsgákat, és naprakész tudással rendelkezik a legújabb termékekről. Más szóval: kiérdemelte.”

 

A jelvény tehát valóban egy hivatalos elismerés a Google-tól, tehát pozitívum, ha az adott tanácsadó, vagy ügynökség rendelkezik vele. Érdemes első körben erről bizonyítékot kérni, majd odafigyelni rá, hogy mit állítanak a jelvényről. Ne feledd – aki szerint ez valami különleges kapcsolat a Google-lal, az hazudik!

 

2. „Garantált” pozíciókat ígérgetnek

Ha SEO tanácsadók és/vagy szolgáltatások után keresgélsz, akkor jó eséllyel találsz majd olyan hirdetéseket, amik a hőn áhított első pozíciókkal próbálnak elcsábítani – „Egy héten belül az első helyen” – és így tovább… Megeshet az is, hogy egy SEO „szaki” óriási mosollyal az arcán állítja, hogy neki bizony van egy titkos trükkje arra, hogy hogyan lehet a legjobb pozíciókat elérni bármilyen kulcsszóra.

 

Ezek az állítások több sebből is véreznek… hol is kezdjük?

 

Talán ott, hogy még a Google alkalmazottjai sem tudják, hogy hogyan lehet az első helyre rangsorolni egy kulcsszóra. A Google rangsorolását egy hihetetlenül összetett algoritmus vezérli, amit ugyan a Google fejlesztett ki, de olyan rengeteg szempontot vesz figyelembe, hogy lehetetlen megjósolni, hogy mely tartalmakat favorizálja majd, és melyeket nem. Nincs olyan trükk, amivel túl lehetne járni a Google eszén, és ha valaki garantált pozíciókat ígérget, annak csak a szája nagy.

 

Egy igazi SEO szakember tisztában van vele, hogy a keresőoptimalizálás egy időigényes, és bonyolult feladat, ami rengeteg kutatásból, elemzésből, és sok-sok kísérletezésből áll, ráadásul az eredmények van, hogy csak hónapokon belül kezdenek el kibontakozni – nem egy-két nap után, ahogy az sok hirdetés ígérgeti.

 

3. Nézd meg a saját webhelyüket

Ha szeretnéd tényleg próbára tenni egy magát keresőoptimalizálási szakembernek nevező tanácsadó tudását, akkor vess egy pillantást a saját (vagy tanácsadói irodája) webhelyére. Kutatásod során a következő szempontokra érdemes fokozott figyelmet fordítanod:

- Hogy miket mondanak róluk korábbi ügyfeleik

- Hogy mennyire optimalizált maga a webhely

- Mennyire tűnik erőltetettnek a kulcsszavak elhelyezése (spam, kulcsszóhalmozás)

- Mennyire működik jól a webhely egy mobileszközön

 

Ezek alapján nagyjából felmérheted, hogy milyen munkára is képes az adott illető vagy ügynökség. Ha nem teljesít jól saját webhelyük, akkor hogyan ígérhetik azt hitelesen, hogy a tiéd majd úgy fog? Sehogy.

 

4. „A fizetett hirdetések (Google Ads) javítják a SEO teljesítményt”

Nem.

 

Az organikus keresőtalálatokat a Google rendszere egy index adatbázisból állítja össze, míg a fizetett hirdetéseket a Google Ads rendszerében elkészített reklámokból. Ez két teljesen különálló adatbázis, amiknek nincs közük egymáshoz.

 

A Google szemében a tartalom, méghozzá a minőségi tartalom a legfontosabb rangsorolási szempont. Fontos, hogy a tartalom releváns legyen, ésszerűen elhelyezett kulcsszavakkal, és persze hogy sok jó minőségű hivatkozás is mutasson rá.

 

Ezzel szemben a hirdetéseket egészen más szempontok alapján rangsorolja a Google (és nem az számít, hogy ki mennyit fizet értük), és aki azt állítja, hogy a fizetett hirdetések az organikus rangsorolást is javítják, az csak egy nagyobb SEO csomagot próbál eladni neked.

 

5. Nem tudnak referenciákat, esettanulmányokat, vagy más jelentéseket felmutatni

Ha egy cég egyetlen volt ügyfelet sem tud mondani, akitől véleményt kérhetsz a teljesítményükről, akkor az a cég vagy most alapult, vagy nem merik felvállalni korábbi munkáikat. Ha sem elégedett ügyfeleket, sem pozitív esettanulmányokat nem tudnak felmutatni, akkor az már elég gyanút kell, hogy ébresszen benned.

 

6. Azt állítják, hogy a közösségi médiának nincs köze a keresőoptimalizáláshoz

A közösségi média és a keresőoptimalizálás kapcsolata már vagy egy évtizede vitatott téma a szakmán belül, ugyanis a Google egyszer régen azt mondta, hogy nem veszik figyelembe a közösségi teljesítményt a rangsorolásban.

 

Amit azonban ezek a szélhámosok nem árulnak el, az az, hogy a Google a webhelyed relevanciáját és hírnevét nézi, amikor eldönti, hogy hogyan rangsorolja azt. A Google-t valóban nem érdekli, hogy hány hivatkozás mutat a webhelyedre a Facebookról, de az már annál inkább, hogy milyen népszerű a webhelyed.

 

A webhely népszerűségét két fő szempont alkotja – az, hogy hányan látogatnak el a webhelyre, és hogy mennyi időt töltenek ott. Az előbbi szempontot a közösségi média közvetlenül befolyásolhatja, hiszen onnan is szép forgalmat lehet a webhelyre vonzani. A második szempont (webhelyen/oldalon töltött idő) is kapcsolódik a közösségi médiához – ezért fontos, hogy a webhelyeden megjelenő tartalmak relevánsak legyenek közösségi közönséged számára.