A SEO és a storytelling fontos kapcsolata

Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban

<p><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:"Calibri","sans-serif"">A storytelling és a SEO első ránézésre igen messze állnak egymástól. Az egyik az emberi érzelmekre igyekszik hatni, míg a másik a gépi algoritmusoknak igyekszik megfelelni. Mégis, a storytelling lehet az, ami áthidalhatja a szakadékot a között, amit az emberek, és amit a keresőmotorok szeretnének látni egy webhelyen.</span></span></span></p>

A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a storytelling.

 

Mi az a storytelling?

A storytelling szó jelentése „történetmesélés” – ez eléggé nyakatekert fordítás, ezért nem is szokás sűrűn magyarul használni. Azzal, hogy célközönségednek egy valós történetet kínálsz márkádról, lehetőséget nyújtasz nekik, hogy egy érzelmi kapcsolatot hozzanak létre azzal. Ez a kapcsolat megalapozza az emberek hűségét és bizalmat márkád irányába, biztosítva ezzel, hogy célközönséged tagjai rendszeresen visszatérjenek ahhoz.

 

Ha többet szeretnél megtudni a storytellingről, akkor ezt az útmutatót ajánlanánk figyelmedbe, ugyanis mi most inkább a keresőoptimalizálás irányából szeretnénk megközelíteni a témát.

 

Milyen SEO rangsorolási tényezőket támogat a storytelling?

Átkattintási arány

Amikor rákeresel valamire a Google-on, akkor valószínűleg a legelső találatra kattintasz majd rá. Azonban gyakran megesik, hogy ha a találatok között egy ismerős márka tűnik fel, akkor inkább arra összpontosítunk, még ha nem is a legelső pozícióban látjuk.

 

Ez a jelenség bizonyítja, hogy a márkákkal való érzelmi kötődés mennyire fontos szerepet is játszik a keresőoptimalizálásban. Sok esetben az emberek szívesebben kattintanak a második, vagy harmadik találatra, mert felismerik az ott megjelenő márkákat, és bíznak bennük.

 

Ha sikerül kiharcolnod az emberek bizalmát márkád irányába, akkor több kattintást is szerezhetsz a találatok között. Erre a Google is felfigyel majd, és idővel magasabb pozícióba emeli majd tartalmaidat a keresőtalálati oldalakon.

 

Ezt egyrészt megteheted márkád történetének elmesélésével, illetve kiemelheted elégedett ügyfeleid sikertörténeteit is, amikben termékeid, szolgáltatásaid kulcsfontosságú szerepet játszottak.

 

Felhasználói aktivitás

Itt most egész konkrétan a visszafordulási arányról és az oldalon töltött időről beszélünk – két olyan mutatóról, amelyekből kikövetkeztethető, hogy webhelyed tartalmai mennyire relevánsak, érdekesek a felhasználók számára. Ezek a mutatók azt jelzik, hogy mennyi időt töltenek az emberek az adott oldalon, illetve hogy megnéznek-e más oldalakat, mielőtt távoznának webhelyedről.

 

A storytellinggel megragadhatod a látogatók figyelmét, és ha egy igazán jó történetet kínálsz nekik, akkor jó eséllyel végig is olvassák majd azt (ezzel növelve az oldalon töltött időt). Ha történeted megnyerő és hatásos volt, akkor az is elképzelhető, hogy még többet szeretnének majd megtudni márkádról.

 

Persze jó minőségű történetekre van szükséged, de nem kell írónak lenned ahhoz, hogy hatni tudj az emberek érzelmeire és értelmére.

 

Visszahivatkozások

Ha van valami, ami az aranynál is többet ér egy SEO szakember számára, akkor az egy minőségi visszahivatkozás egy releváns, komoly tekintélyű domainről. Bizonyára tudod, hogy minél több ilyen linket szerzel be jó minőségű webhelyekről, a Google annál jobban bízik majd domainedben.

 

Az emberek érdeklődését ősidők óta mozgatják a jó történetek, és míg akkoriban csak szóbeszéd alapján terjedtek ezek, addig ma elég csak hivatkozni az eredeti forrásra, és a történet máris elérhetővé válik egy teljesen új közönség számára is. Mint azt már ezerszer elismételtük, a jó történetek hitelessé, megbízhatóvá teszik márkádat az látogatók szemében, és az emberek szívesebben hivatkoznak olyan történetekre, amelyek ilyen tulajdonságokkal bírnak.

 

Fontos hajtóerőt jelentenek a linkelésben azok az érzelmek is, amikre történeteid hatnak.

 

Közösségi szempontok

A közösségi jelenlét manapság elengedhetetlen egy márka számára, azonban nincs közvetlen hatással a keresőoptimalizálásra. Szóval akkor miért is említjük meg itt? Nos, a közösségi média elképesztő médiumot biztosít tartalmaid (köztük történeteid) számára, hogy futótűzként terjedhessenek. A legfontosabb szempont itt a megosztott tartalom minősége. Ez némi magyarázatot igényelhet…

 

Az emberek javarészt azért osztanak meg dolgokat a közösségi médián, mert saját magukat szeretnék egy bizonyos fényben feltüntetni. Sokan tudat alatt teszik ezt – olyan dolgokat osztanak meg, amelyektől viccesebbnek, okosabbnak tűnhetnek, és így tovább.

 

Ha egy olvasó képes együtt érezni márkád történetével, akkor az saját, „személyes márkájukba” is átszivároghat, ami arra ösztönzi majd őket, hogy megosszák tartalmaidat.

 

De miért fontosak egyáltalán a megosztások, ha nem segítik közvetlenül a keresőoptimalizálást? Azért, mert így történeteid még több emberhez eljuthatnak, akik saját tartalmaikban hivatkozhatnak majd rájuk!

 

Változatos forgalom

Fontos szempont, hogy mekkora forgalom érkezik webhelyedre, azonban nem mindegy, hogy honnan ugranak át a látogatók tartalmaidra az internetről. 2015-ben a Google szabadalmaztatott egy technológiát, amellyel nyomon követhetik, hogy egy domainre milyen jellegű forrásokból érkezik a forgalom, és azóta ezt rangsorolási algoritmusukban is felhasználják.

 

Más jellegű például a Google Keresőből, a Facebookról, vagy egy különálló webhelyről érkező forgalom, és így tovább.

 

Minél érdekesebb történeteket adsz elő tartalmaidban, annál több helyről érkezik majd forgalom webhelyedre (keresőkből a magas pozíciók miatt, a közösségi médiáról a sok megosztás miatt, stb.)