A tartalommarketing rövid története

A tartalommarketing rövid története

<p style="text-align: justify;">A marketingesek gyakran tűnődnek azon, hogy vajon mi a következő lépés a marketingiparban. Néha a múlt többet árulhat el a jövőről mint gondolnánk &ndash; ezért tekintünk ma vissza a tartalommarketing rövid, de fontos történetére.</p> <p style="text-align: justify;">&nbsp;</p> <p style="text-align: justify;">Mint tudjuk, a tartalommarketing szoros kapcsolatban áll a keresőoptimalizálással, hiszen tartalmak nélkül nem igazán lenne mit optimalizálni. Következzék hát a tartalommarketing rövid története, néhány sikeres példán keresztül!</p>

1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.

 

1801: A párizsi Librairie Galignani könyvüzlet konkrét tartalomstratégiákat kezd el alkalmazni a növekedés céljából: például megnyitnak egy olvasótermet, saját könyveket készítenek, és saját újságot hoznak forgalomba, befolyásos szerzők cikkeivel.

 

1861: Samuel Wagner megjelenteti az American Bee Journal első számát – a mai napig aktív méhészeti magazint.

 

1867: Megjelenik a Hartford Steam Boiler Inspection and Insurance Company magazinjának (The Locomotive) első száma, amelyet az Egyesült Államok legrégebb óta kiadott magazinjaként tartanak számon.

 

1882: Megjelenik az Edison Electric Lighting Company első közleménye, amely az elektromos világítás előnyeit tárgyalja.

 

1887: Megjelenik a Scribner’s Magazine a Charles Scribner’s Sons jóvoltából. A magazin betekintést nyújt a kiadó legnépszerűbb szerzőinek életébe, és elsődleges célja, hogy a cég több könyvet értékesíthessen.

 

1888: A Johnson & Johnson megjelentet egy publikációt (Modern Methods of Antiseptic Wound Treatment), amely sebkezelési információkat tartalmaz azoknak az orvosoknak, akik kötszereket vásárolnak a cégtől. Megjelenik két másik publikáció is, amelyek hasznos cikkeket kínálnak az egészségügyi közösség tagjainak.

 

1895: Beindul a John Deere ügyfélmagazinja, a Furrow, amely a mai napig is megjelenik 12 nyelven, 40 országban.

 

1900: Megjelenik az első Michelin Guide, a 400 oldalas kézikönyv, amely karbantartási tippeket, illetve szállásopciókat sorol fel az utazó sofőröknek. A kézikönyv a mai napig rendszeresen megjelenik.

 

1904: A Jell-O édességeket gyártó cég kaidja első receptkönyvét (Jell-O Recipe Book), hozzájárulva ezzel a cég 1906-os egymillió dolláros értékű eladásaihoz.

 

1924: Beindul a Sears „World’s Largest Store” rádióadása. A rádió tartalmai első sorban földműveseknek szólnak, többek között naprakész információkat kínálnak nekik az aktuális deflációs válságról.

 

1930-as évek: A Procter & Gamble is csatlakozik a rádiózáshoz, és olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint a Duz & Oxydol – ezzel megszületik a „szappanopera” fogalma.

 

1968: Megjelenik a Weight Watchers Magazine első száma, ami első áruházakban és újságárusoknál kapható fogyasztói magazinok egyike.

 

1987: Megjelenik a LEGO első Brick Kicks magazinja (amely ma LEGO Club Magazine néven fut).

 

2001: A Penton Custom Media jóvoltából megszületik a „tartalommarketing” kifejezés.

 

2004: A Sherwin-Williams elindítja a kereskedelmi beltéri designereknek és belsőépítészeknek szóló STIR magazint. Ugyan ebben az évben megalakul a Magnum Opus Awards, a kiemelkedő tartalommarketing díjgálája (ma Content Marketing Awards).

 

2006: Felkerül a YouTube-ra a Blendtec ">első „Will It Blend?”  videója, megkezdve ezzel minden idők egyik legkedveltebb és leghosszabb videómarketing-kampányát. A videó 2019 februárjában 7,1 millió megtekintésnél jár, a kampány pedig több mint 800 ezer feliratkozót hozott a cég csatornájának.

 

2007: Az American Express beindítja az OPEN Forumot, amely ma az egyik legértékesebb online tudásbázis a kisvállalkozók számára.

 

2008: A P&G létrehozza a BeingGirl.com-ot, egy kifejezetten tizenéves lányoknak szánt webhelyet, amiről a Forrester később megállapította, hogy négyszer hatékonyabb, mint a hasonló költségű hagyományos médiakampányok. Megjelenik a „Get Content Get Customers”, a tartalommarketingesek kézikönyve (nem a CMI-től).

 

2010: Megalapul a Content Marketing Institute (CMI).

 

2011: A CMI beindítja a Chief Content Officer magazint, és megrendezi az első éves Content Marketing World konferenciát, amely azóta a világ legnagyobb tartalommarketinges rendezvényévé vált.

 

2011: A L’Oreal megvásárolja a Makeup.com domaint, és tartalomplatformmá alakítja azt.

 

2012: Joe Chernov nyeri meg elsőként a Content Marketer of the Year („Az év tartalommarketingese”) díjat.

 

2012: A Kraft teljes marketingosztályát a tartalommarketingre állítja, aminek köszönhetően később négyszer akkora ROI-ra tesznek szert, mint korábban a célzott hirdetésekkel.

 

2014: Bemutatják „A Lego kalandot”, ami minden bizonnyal az első egészestés, nagyobb stúdió által készített film, ami egyben egy hatalmas tartalommarketing-húzás is.

 

2015: Megjelenik az első dokumentumfilm a tartalommarketingről, a „">The Story of Content: Rise of the New Marketing”.

 

Kép forrása: Flickr / Bill Smith