5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes tartalmakkal ragadtatja el és ösztönzi őket a konverziókra, vagyis a vásárlásra.
Az igazán jó tartalmak lehetővé teszik, hogy kapcsolatba lépj leendő és meglévő ügyfeleiddel. Ha ügyesen állsz ehhez a kapcsolatteremtéshez, akkor azzal fokozhatod látogatóid aktivitását, márkahűségüket, és természetesen profitodat is.
Szóval hogyan hasznosíthatja egy e-kereskedelmi webhely a tartalommarketinget? A következőkben ehhez kínálunk néhány bombabiztos tippet!
1. Fókuszálj egyetlen tartalomtípusra
Habár a sokszínűség hosszútávon előnyös lehet, eleinte ne próbálj egyszerre minden platformon minden tartalomtípussal jelen lenni. A legegyszerűbb kezdőlépés kiválasztani egy valamit, és minden erőforrásoddal arra törekedni, hogy tökéletesítsd azt. Egy platform, egy tartalomtípus.
Az persze, hogy mi a számodra ideális választás több tényezőtől is függ: a kínálat jellegétől, a megcélzott réspiacról, és természetesen az ügyfelektől is.
Ha végképp nem tudsz dönteni, akkor érdemes az email marketinggel próbálkozni – a legsikeresebb B2C marketingesek háromnegyede elsődlegesen ezen a csatornán terjeszti tartalmait. Az email marketing egy rendkívül jól megtérülő csatorna, ráadásul automatizálható is különféle üdvözlő, emlékeztető, és különleges ajánlatokról szóló üzenetekkel.
Ha például egy leárazás közeleg, akkor arról emailben is tájékoztathatod feliratkozóidat. Ebben az a legjobb, hogy ezek az emberek biztosan érdeklődnek kínálatod iránt, így az ajánlat nagyon is releváns lesz számukra.
Természetesen bármilyen csatornát alkalmazhatsz, ha az email nem kényelmes számodra – blogbejegyzések, YouTube videók, és így tovább. Ha egy tartalomtípus beindul a választott csatornádon, és biztos vagy benne, hogy a jövőben gond nélkül tudsz utánpótlást biztosítani belőle az érdeklődőknek, akkor megpróbálkozhatsz más csatornákkal is – sőt, akár kombinálhatod is őket (például egy blogbejegyzésből videót készíthetsz, vagy épp fordítva).
2. Készíts termék- és szolgáltatás-útmutatókat ügyfeleidnek
Rendben, tehát eddig arról volt szó, hogy milyen csatornákon oszd meg tartalmaidat, de egyáltalán milyen tartalmakról is beszélünk? Nos, ezt órákig ecsetelhetnénk, de ha vannak olyan tartalmak, ami garantáltan minden webáruház/e-kereksedelmi webhely számára ideálisak lehetnek (többek között persze), akkor azok az útmutatók.
Készíts segédleteket ügyfeleidnek termékeid összeszereléséről, használatáról, karbantartásáról (pl. tisztítás), és javításáról. Kínálj részletes útmutatókat a kínált termékekről és szolgáltatásokról.
Igyekezz ezekben a tartalmakban minél több kulcsfontosságú kérdésre választ adni. Ezzel nem csupán sokat segíthetsz ügyfeleidnek, de hatékonyan meg is alapozhatod beléd vetett bizalmukat. Mindezek mellett az ilyen útmutatók lejjebb mozgathatják leendő ügyfeleidet az értékesítési tölcsérben, egészen a „vásárlásra kész” fázisig.
Nagyon fontos, hogy ezekkel az útmutatókkal a célod mindig az oktatás, a segítség legyen, és soha nem eladni akarj velük. Ezek a tartalmak bizonyítékul kell szolgáljanak, hogy tényleg szíveden viseled ügyfeleid dolgait, és mindent megteszel azért, hogy termékeid használata zökkenőmentes legyen számukra. Mutasd meg, hogy segíteni szeretnél!
Készíthetsz például infografikákat is, amik még a kevésbé izgalmas termékek tulajdonságait is képesek könnyen emészthető, vizuális módon szemléltetni. Az infografikákat az emberek előszeretettel osztogatják egymás között (blogokon, közösségi médián, stb.), és ha ezekre ráhelyezed webáruházad URL címét is, akkor biztos lehetsz benne, hogy több releváns forgalmat szereznek majd neked.
3. Készíts információs kártyákat
A legtöbben ruhaüzletekben találkoznak ilyenekkel: az ilyen kártyák megmutatják, hogy egy bizonyos magasságú személynek milyen méretek ajánlottak az adott ruhadarabból. Az információs kártyák azonban rengeteg területen alkalmazhatók (bútorok, háztartási gépek, szerszámok, stb.), szóval bármit is árulsz, jó eséllyel ezt a tippet is hasznosítani tudod majd.
Nézz rá kínálatodra, és gondolkodj el rajta, hogy vajon milyen kérdések fogalmazódhatnak meg egy vásárló fejében termékeid láttán. Például befér-e az autójukba, az ágy alá, az íróasztalra, stb. Megfelelő-e a méret az ő testalkatára (pl. testmagasság alapján), és így tovább.
Készíts egy-egy olyan információs kártyát, ami nagyon tisztán, érthetően, minden felesleges elem nélkül elmagyarázza, hogy pontosan melyik méret kinek/minek is felel meg.
A gyakran ismételt kérdések (GY.I.K.) tartalmak is rendkívül hasznosak lehetnek ügyfeleid számára. Ha például sokszor telefonálnak vagy írnak egy bizonyos kérdéssel, akkor azt is hozzáadhatod webhelyeden a GY.I.K. oldalhoz, amin az ilyen kérdésekre adsz választ (mert lehet, hogy először ott keresték, de nem találták meg).
Értelemszerűen ezek a kérdések cégedtől, kínálatodtól, szolgáltatásaidtól és ügyfeleidtől függnek majd, de érdemes nem megvárni, míg mindenki kérdezősködni kezd, és magadtól elgondolkodni rajta, hogy mi az, amire biztosan sokak kíváncsiak lehetnek majd termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban.
A kérdések/válaszok lehetnek a termékek funkcióival kapcsolatosak, vagy szólhatnak akár a fizetési, szállítási módokról, a csomagok tartalmáról, és így tovább.
4. Publikálj esettanulmányokat, amik megmutatják, hogy termékeid hogyan segítenek az embereken
Ha van egy kérdés, amire a GY.I.K. részleg sem adhat hiteles választ, akkor az ez: „Tényleg működik?”
Biztosan te magad is sokszor tetted már fel ezt a kérdést, mielőtt pénzt adtál volna ki egy drágább (vagy bármilyen) termékre, és a legtöbb tudatos vásárló agyán átfut ez a két szó, mielőtt digitális kosarába helyezné a kiszemelt árucikket.
Ha szeretnéd meggyőzni leendő ügyfeleidet arról, hogy tényleg a te termékeidet érdemes választaniuk, akkor publikálj webhelyeden néhány esettanulmányt, amelyek pontosan ezt bizonyítják, méghozzá korábbi, elégedett vásárlóid szemszögéből.
Ezeknek az esettanulmányoknak arra kell rávilágítaniuk, hogy az adott termék hogyan segített valakinek elérnie a célját, hogy milyen részét képezte egy nagyobb sikerprojektnek.
5. Készíts egy lexikont iparágad leggyakoribb szakkifejezéseiből
Minden iparágnak megvan a saját szaknyelve, saját egyedi kifejezéseivel. Ha gyakran olvasod a SEOINFO tartalmait, akkor biztosan tudod, hogy mit jelent a SEO kifejezés.
De emlékszel milyen volt kezdőnek lenni? Emlékszel milyen volt először elolvasni egy blogbejegyzést a keresőoptimalizálásról, amiben olyan rövidítésekkel bombázzák az olvasót, mint a SEO, a ROI, vagy éppen a CRO? Biztosan neked is jól esett volna, ha valaki „fogja a kezed”, miközben az első lépéseidet teszed ezen a területen.
Azok az ügyfelek, akik még csak az értékesítési tölcsér legelső szakaszában járnak (tudnak a termékről) könnyen lehet, hogy nem csak márkáddal ismerkednek éppen, hanem az egész iparággal, amiben tevékenykedsz.
Képzeld magad egy olyan ügyfél bőrébe, aki szeretné megvásárolni élete első fényképezőgépét. Az online opciók böngészése során két webhelyre bukkansz, ahol ilyen készülékeket árulnak. Az egyik webhely vizuálisan nagyon vonzó, de tele van fényképes szakzsargonnal, aminek a felét sem érted, és nem tudod, hogy miért olyan jó, ha egy fényképező 1/8000-es záridőre képes, vagy nyers fényképeket is rögzít.
Ez után átugrasz a versenytárs webhelyére, ahol hasonló kifejezéseket találsz, azonban ezek a szavak kattinthatók, és mindegyik egy részletes magyarázó oldalra visz át, ahol többet is megtudhatsz arról, hogy miért fontos az adott funkció. Máris sokkal okosabbnak érzed magad (és az is vagy, elvégre most tanultál valami újat), és biztosabb vagy benne, hogy egy sokkal megfontoltabb vásárlási döntést hozhatsz meg.
Szóval melyik a szimpatikusabb e-kereskedelmi webhely a kettő közül? Hol kaptál teljesen ingyen némi rendkívül fontos alapvető tudást a fényképészetről? Hová jönnél később vissza többet tanulni, esetleg vásárolni? A másodiknál láthatóan szakértőkkel van dolgod, nem igaz?