7 dolog, amiben segít a Google Analytics

7 dolog, amiben segít a Google Analytics

<p>A Google Analytics egy ingyenesen elérhető analitikai eszköz, azonban a népszerűségének ellenére nem olyan egyszerű elsajátítani a használatát, különösen az elején. Az Analytics adatok tömkelegét tárja elénk, így aztán első ránézésre az ember azt sem tudja, hol kezdjen neki az adatok értelmezésének. A legtöbben csak egy számot (a látogatók számát) figyelnek rendszeresen, azonban az alkalmazás ennél sokkal többet elárul. Íme 7 dolog, amit megtudhatsz az Analytics-ből!</p>

1.) Segít megérteni, hogy találnak rá a látogatók az oldaladra

 

Ez egyfelől azt jelenti, hogy láthatod, a látogatók mobilról, vagy asztali gépről böngészték a weboldalad, de ez nem minden. Mivel a konverziós arány eszközönként más, arról is kapsz egy képet, hogy az egyes eszközök mekkora bevételt jelentenek a számodra. Az itt kapott adatok abban is segítenek, hogy például a Facebook-hirdetéseknél csak a legjobban konvertáló eszközök felhasználóit célozd meg.

 

2.) Segít a forgalmi források meghatározásában

 

Mivel az analitika segédkezet nyújt abban, hogy lásd, a látogatóid milyen forgalmi forrásokból érkeznek – ilyen források például a keresők, a social media felületek, vagy épp a hivatkozások –, azt is megtudhatod, hogy mely csatornákba érdemes több pénzt és időt fektetned a forgalomjavítás érdekében.

 

3.) Segít megmutatni, mit keresnek a felhasználók

 

Az Analytics segítségével pontosabb képet kaphatsz arról, hogy a weboldaladra érkező felhasználók pontosan mire keresnek rá, ezt a napnak mely szakában teszik, illetve, hogy a keresések eredményeként mely oldalakat látogatják meg. Ha tisztában vagy ezekkel az adatokkal, akkor árnyalhatod a tartalmakat, érinthetsz olyan témákat, melyeket korábban kevésbé bontottál ki, de az analitika szerint az embereknek lenne rá igénye.

 

4.) Segít a demográfiai adatok megértésében

 

A Google Analytics adataiból megtudhatod, hogy az egyes területekről érkező látogatókat mely témák érdeklik, ezáltal kiderül, hogy mely térségek teljesítenek jobban a konverzió tekintetében, és hol a legnagyobb a kilépések és visszapattanások aránya. Ha tisztában vagy ezekkel az adatokkal, akkor tudsz földrajzilag célzott hirdetéseket készíteni, amivel tovább növelheted a forgalmadat. A rosszabbul teljesítő tartományok esetében pedig eldöntheted, hogy megpróbálsz-e például árengedménnyel több látogatót bevonzani.

 

Még nincs vége, lapozz és tudd meg, miben segít még az Analytics!