7 dolog, amiben segít a Google Analytics

7 dolog, amiben segít a Google Analytics

A Google Analytics egy ingyenesen elérhető analitikai eszköz, azonban a népszerűségének ellenére nem olyan egyszerű elsajátítani a használatát, különösen az elején. Az Analytics adatok tömkelegét tárja elénk, így aztán első ránézésre az ember azt sem tudja, hol kezdjen neki az adatok értelmezésének. A legtöbben csak egy számot (a látogatók számát) figyelnek rendszeresen, azonban az alkalmazás ennél sokkal többet elárul. Íme 7 dolog, amit megtudhatsz az Analytics-ből!

7 dolog, amit megtudhatsz a Google Analytics által!

1.) Segít megérteni, hogy találnak rá a látogatók az oldaladra

 

Ez egyfelől azt jelenti, hogy láthatod, a látogatók mobilról, vagy asztali gépről böngészték a weboldalad, de ez nem minden. Mivel a konverziós arány eszközönként más, arról is kapsz egy képet, hogy az egyes eszközök mekkora bevételt jelentenek a számodra. Az itt kapott adatok abban is segítenek, hogy például a Facebook-hirdetéseknél csak a legjobban konvertáló eszközök felhasználóit célozd meg.

 

2.) Segít a forgalmi források meghatározásában

 

Mivel az analitika segédkezet nyújt abban, hogy lásd, a látogatóid milyen forgalmi forrásokból érkeznek – ilyen források például a keresők, a social media felületek, vagy épp a hivatkozások –, azt is megtudhatod, hogy mely csatornákba érdemes több pénzt és időt fektetned a forgalomjavítás érdekében.

 

3.) Segít megmutatni, mit keresnek a felhasználók

 

Az Analytics segítségével pontosabb képet kaphatsz arról, hogy a weboldaladra érkező felhasználók pontosan mire keresnek rá, ezt a napnak mely szakában teszik, illetve, hogy a keresések eredményeként mely oldalakat látogatják meg. Ha tisztában vagy ezekkel az adatokkal, akkor árnyalhatod a tartalmakat, érinthetsz olyan témákat, melyeket korábban kevésbé bontottál ki, de az analitika szerint az embereknek lenne rá igénye.

 

4.) Segít a demográfiai adatok megértésében

 

A Google Analytics adataiból megtudhatod, hogy az egyes területekről érkező látogatókat mely témák érdeklik, ezáltal kiderül, hogy mely térségek teljesítenek jobban a konverzió tekintetében, és hol a legnagyobb a kilépések és visszapattanások aránya. Ha tisztában vagy ezekkel az adatokkal, akkor tudsz földrajzilag célzott hirdetéseket készíteni, amivel tovább növelheted a forgalmadat. A rosszabbul teljesítő tartományok esetében pedig eldöntheted, hogy megpróbálsz-e például árengedménnyel több látogatót bevonzani.

 

Még nincs vége, lapozz és tudd meg, miben segít még az Analytics!

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések