1.) Segít megérteni, hogy találnak rá a látogatók az oldaladra
Ez egyfelől azt jelenti, hogy láthatod, a látogatók mobilról, vagy asztali gépről böngészték a weboldalad, de ez nem minden. Mivel a konverziós arány eszközönként más, arról is kapsz egy képet, hogy az egyes eszközök mekkora bevételt jelentenek a számodra. Az itt kapott adatok abban is segítenek, hogy például a Facebook-hirdetéseknél csak a legjobban konvertáló eszközök felhasználóit célozd meg.
2.) Segít a forgalmi források meghatározásában
Mivel az analitika segédkezet nyújt abban, hogy lásd, a látogatóid milyen forgalmi forrásokból érkeznek – ilyen források például a keresők, a social media felületek, vagy épp a hivatkozások –, azt is megtudhatod, hogy mely csatornákba érdemes több pénzt és időt fektetned a forgalomjavítás érdekében.
3.) Segít megmutatni, mit keresnek a felhasználók
Az Analytics segítségével pontosabb képet kaphatsz arról, hogy a weboldaladra érkező felhasználók pontosan mire keresnek rá, ezt a napnak mely szakában teszik, illetve, hogy a keresések eredményeként mely oldalakat látogatják meg. Ha tisztában vagy ezekkel az adatokkal, akkor árnyalhatod a tartalmakat, érinthetsz olyan témákat, melyeket korábban kevésbé bontottál ki, de az analitika szerint az embereknek lenne rá igénye.
4.) Segít a demográfiai adatok megértésében
A Google Analytics adataiból megtudhatod, hogy az egyes területekről érkező látogatókat mely témák érdeklik, ezáltal kiderül, hogy mely térségek teljesítenek jobban a konverzió tekintetében, és hol a legnagyobb a kilépések és visszapattanások aránya. Ha tisztában vagy ezekkel az adatokkal, akkor tudsz földrajzilag célzott hirdetéseket készíteni, amivel tovább növelheted a forgalmadat. A rosszabbul teljesítő tartományok esetében pedig eldöntheted, hogy megpróbálsz-e például árengedménnyel több látogatót bevonzani.
Még nincs vége, lapozz és tudd meg, miben segít még az Analytics!
5.) Segít megtudni, hova érkeznek a látogatók
Az első oldal (landing), ahova a weboldalad látogatói megérkeznek, kiemelten fontos, hiszen sok esetben ezen az oldalon múlik minden további cselekvés. Épp ezért ezt az oldalt úgy kell optimalizálni, hogy az ideérkező látogatók a lehető legtöbb időt töltsék itt. Ennek érdekében használj Call to action-t, de akár különleges ajánlatokkal, ajándékokkal is ösztönözheted a felhasználókat a cselekvésre. A cél az lenne, hogy minimálisra csökkentsd a visszapattanás arányát, hiszen így javulni fog a konverzió.
6.) Segít megmutatni, mikor lépnek le a látogatók
Önmagában a fő (landing) oldal optimalizálása kevés, azzal is tisztában kell lenned, hogy a látogatok mikor hagyják el az oldaladat. A problémás oldalak esetében mindig nagyobb a visszafordulási arány, a gond forrása lehet az oldal kialakítása, az információtartalom, de az is lehet, hogy a Call to action nem megfelelő. Ezekre kiemelt figyelmet kell fordítanod, vizsgáld meg a konverziós csatornákat, mert az segít megérteni, hogy hol veszíted el a látogatóidat. Ha van olyan landing oldalad, mely jó konverziós aránnyal rendelkezik, hasonlítsd össze őket, ebből kiderül, hogy a rosszabb konverzióval rendelkező oldal esetében mit rontottál el.
7.) Segít kideríteni, mely Call to action működik, illetve melyik nem
Amennyiben több olyan oldallal is rendelkezel, ahol van Call to action (továbbiakban CTA), könnyen lehet, hogy az egyik sok kattintást vonz be, míg a másik rosszabbul teljesít. A legtöbbször nem a CTA mérete, színe, esetleg szövege jelenti a problémaforrást, hanem az, hogy az adott oldalon szereplő szöveg nem elég meggyőző a látogatók számára. A landing oldal tartalmának összhangban kell lennie a CTA-val, hiszen máskülönben a látogatók nem fognak rákattintani, mivel nem lesz rá okuk. Ha a CTA-t egy felugró ablakba raktad, az sem a legjobb taktika, mivel az ilyen ablakok a legtöbbször csak idegesítik az embereket, ami a visszapattanási arány növekedését eredményezi.