A Domain Authority definíciója

Domain Authority

A Domain Authority definíciója

A Domain Authority (DA), azaz “domain tekintély” a Moz által létrehozott mutató, ami azt hivatott megjósolni, hogy egy oldalai milyen valószínűséggel jelenhet meg a keresőtalálatok között a versenytársak oldalaival szemben.

Nagyon fontos már az elején leszögezni, hogy a Domain Authority nem hivatalos Google mutató. A Google semmilyen formában nem használja a Domain Authorityt egyetlen algoritmusában sem, tehát nem vesz részt a tényleges rangsorolásban.

A Domain Authority azért jött létre, hogy a webmesterek és online marketingesek egy szabványos, rangsorolási potenciált mérő mutatóval hasonlíthassák össze webhelyeiket, miután a Google elrejtette az oldalak PageRank pontszámát.

A Moz a webhelyek visszahivatkozásai, rájuk hivatkozó domainjei, forgalma és egyéb tényezők alapján állapítja meg a DA pontszámot. Annak ellenére tehát, hogy a Domain Authoritynek semmi köze a Google valódi algoritmusához, segít megbecsülni egy webhely rangsorolási potenciálját.

 

Mi számít jó Domain Authority pontszámnak?

A Moz Domain Authority algoritmusa 1 és 100 között pontozza a webhelyeket. Minél magasabb a DA pontszám, annál valószínűbb, hogy egy webhely oldalai magas pozíciókban jelenhetnek meg a találatok között. A pontszám megállapításához a Moz eszköze a domain által megszerzett visszahivatkozások mennyiségét és minőségét is figyelembe veszi.

Ha egy domain megbízható, hiteles webhelyekről szerez visszahivatkozásokat, akkor magasabb DA pontszámot kap, hiszen jobb esélye van rangsorolni. Ilyen tekintetben a Moz hasonló elven számolja Domain Authorityt, mint a Google a PageRank értékét (de a két mutatónak továbbra sincs köze egymáshoz).

Az iparágtól és a webhely jellegétől függően más és más visszahivatkozások számítanak értékesnek. Egy oktatási központnak például iskolai vagy kormányzati webhelyektől van szüksége linkekre. Egy helyi cég webhelyének a helyi lapok domainjeiről származó hivatkozások hasznosak, és így tovább.

Két webhely számára tehát egészen máshogy zajlik a Domain Authority megállapítása. Értelemszerűen a magasabb pontszámok mindig előnyösebbek, de tartsd észben, hogy elég csak versenytársaidhoz hasonlítgatnod saját DA pontszámodat.

 

Hogyan ellenőrizhetem webhelyem Domain Authority pontszámát?

A legmegbízhatóbb eszköz a Domain Authority ellenőrzésére természetesen a Moz saját eszköze, a Link Explorer. Itt meg kell adni a domain URL-jét (pl. https://seoinfo.hu/) majd a sárga gombra kattintani. A hivatalos verzió használatához létre kell hozni egy ingyenes fiókot, de az interneten számos egyéb eszköz is található, ami megmutatja többek között a DA pontszámot is (habár ezek pontossága sosem garantált).

A hivatalos Link Explorer további hasznos adatokat is megjelenít, úgymint a linkelő domainek vagy a visszahivatkozások számát.

Domain Authority és Page Authority - Mi a különbség?

A Domain Authority a domain, azaz a teljes webhely rangsorolási potenciálját méri, a Page Authority (PA) pedig egy-egy oldalnál mutatja meg ugyan ezt.

A PA pontszám segítségével megállapíthatod egy-egy oldal, például egy adott blogbejegyzés várható teljesítményét, ha épp az optimalizálásával foglalkozol.

 

Hogyan növeld webhelyed Domain Authority pontszámát

Szóval hogyan tehetsz szert magasabb DA pontszámra webhelyeden? Mivel a Moz hasonló logikával gondolkodik, mint a Google, nézzük meg, hogy mit javasol a keresőmotor a rangsorolási esélyek javításáról.

A Google szerint nem csak a hivatkozások száma fontos, hanem azok minősége is. Az igazán jó minőségű linkek tekintélyes, releváns webhelyekről mutatnak a tiédre.

A Domain Authority javításához tehát a következőkre lesz szükség:

  • A minőség fontosabb, mint a mennyiség: Fontos, hogy releváns webhelyektől szerezz linkeket, amelyek elismert forrásoknak számítanak az adott témakörben.
  • Elemezd rendszeresen visszahivatkozásaidat: Nézd meg, hogy a fontosabb oldalakra dofollow (tehát nem nofollow) linkek mutatnak-e.
  • Készíts jó minőségű tartalmakat: Csak ilyenekkel érdemelhetsz ki jó minőségű linkeket.
  • Tartalmaid célközönségnek szóljanak: Célközönséged tagjai szívesebben osztanak meg olyan tartalmakat webhelyedről, amelyek érdeklik is őket.
  • Frissítsd régebbi tartalmaidat: Egészítsd ki régebbi vagy alacsony PA pontszámmal rendelkező oldalaidat friss, minőségi tartalmakkal.
  • Hasonlítsd magad versenytársaidhoz: Nézd meg, hogy mit csinálnak ők, amit te nem, és hogy hogyan pótolhatnád ezeket a hiányosságokat.
  • Nézz utána, hogy honnan kaptak visszahivatkozásokat versenytársaid: Te hogyan tudnál ezekről a webhelyektől linkeket szerezni?
  • Népszerűsítsd webes tartalmaidat: Oszd meg őket a közösségi médián, küldd ki őket hírlevelekben és egyéb csatornákon is, hogy minél többen lássák és oszthassák meg őket.