A Domain Authority definíciója

Domain Authority

A Domain Authority definíciója

A Domain Authority (DA), azaz “domain tekintély” a Moz által létrehozott mutató, ami azt hivatott megjósolni, hogy egy oldalai milyen valószínűséggel jelenhet meg a keresőtalálatok között a versenytársak oldalaival szemben.

Nagyon fontos már az elején leszögezni, hogy a Domain Authority nem hivatalos Google mutató. A Google semmilyen formában nem használja a Domain Authorityt egyetlen algoritmusában sem, tehát nem vesz részt a tényleges rangsorolásban.

A Domain Authority azért jött létre, hogy a webmesterek és online marketingesek egy szabványos, rangsorolási potenciált mérő mutatóval hasonlíthassák össze webhelyeiket, miután a Google elrejtette az oldalak PageRank pontszámát.

A Moz a webhelyek visszahivatkozásai, rájuk hivatkozó domainjei, forgalma és egyéb tényezők alapján állapítja meg a DA pontszámot. Annak ellenére tehát, hogy a Domain Authoritynek semmi köze a Google valódi algoritmusához, segít megbecsülni egy webhely rangsorolási potenciálját.

 

Mi számít jó Domain Authority pontszámnak?

A Moz Domain Authority algoritmusa 1 és 100 között pontozza a webhelyeket. Minél magasabb a DA pontszám, annál valószínűbb, hogy egy webhely oldalai magas pozíciókban jelenhetnek meg a találatok között. A pontszám megállapításához a Moz eszköze a domain által megszerzett visszahivatkozások mennyiségét és minőségét is figyelembe veszi.

Ha egy domain megbízható, hiteles webhelyekről szerez visszahivatkozásokat, akkor magasabb DA pontszámot kap, hiszen jobb esélye van rangsorolni. Ilyen tekintetben a Moz hasonló elven számolja Domain Authorityt, mint a Google a PageRank értékét (de a két mutatónak továbbra sincs köze egymáshoz).

Az iparágtól és a webhely jellegétől függően más és más visszahivatkozások számítanak értékesnek. Egy oktatási központnak például iskolai vagy kormányzati webhelyektől van szüksége linkekre. Egy helyi cég webhelyének a helyi lapok domainjeiről származó hivatkozások hasznosak, és így tovább.

Két webhely számára tehát egészen máshogy zajlik a Domain Authority megállapítása. Értelemszerűen a magasabb pontszámok mindig előnyösebbek, de tartsd észben, hogy elég csak versenytársaidhoz hasonlítgatnod saját DA pontszámodat.

 

Hogyan ellenőrizhetem webhelyem Domain Authority pontszámát?

A legmegbízhatóbb eszköz a Domain Authority ellenőrzésére természetesen a Moz saját eszköze, a Link Explorer. Itt meg kell adni a domain URL-jét (pl. https://seoinfo.hu/) majd a sárga gombra kattintani. A hivatalos verzió használatához létre kell hozni egy ingyenes fiókot, de az interneten számos egyéb eszköz is található, ami megmutatja többek között a DA pontszámot is (habár ezek pontossága sosem garantált).

A hivatalos Link Explorer további hasznos adatokat is megjelenít, úgymint a linkelő domainek vagy a visszahivatkozások számát.

Domain Authority és Page Authority - Mi a különbség?

A Domain Authority a domain, azaz a teljes webhely rangsorolási potenciálját méri, a Page Authority (PA) pedig egy-egy oldalnál mutatja meg ugyan ezt.

A PA pontszám segítségével megállapíthatod egy-egy oldal, például egy adott blogbejegyzés várható teljesítményét, ha épp az optimalizálásával foglalkozol.

 

Hogyan növeld webhelyed Domain Authority pontszámát

Szóval hogyan tehetsz szert magasabb DA pontszámra webhelyeden? Mivel a Moz hasonló logikával gondolkodik, mint a Google, nézzük meg, hogy mit javasol a keresőmotor a rangsorolási esélyek javításáról.

A Google szerint nem csak a hivatkozások száma fontos, hanem azok minősége is. Az igazán jó minőségű linkek tekintélyes, releváns webhelyekről mutatnak a tiédre.

A Domain Authority javításához tehát a következőkre lesz szükség:

  • A minőség fontosabb, mint a mennyiség: Fontos, hogy releváns webhelyektől szerezz linkeket, amelyek elismert forrásoknak számítanak az adott témakörben.
  • Elemezd rendszeresen visszahivatkozásaidat: Nézd meg, hogy a fontosabb oldalakra dofollow (tehát nem nofollow) linkek mutatnak-e.
  • Készíts jó minőségű tartalmakat: Csak ilyenekkel érdemelhetsz ki jó minőségű linkeket.
  • Tartalmaid célközönségnek szóljanak: Célközönséged tagjai szívesebben osztanak meg olyan tartalmakat webhelyedről, amelyek érdeklik is őket.
  • Frissítsd régebbi tartalmaidat: Egészítsd ki régebbi vagy alacsony PA pontszámmal rendelkező oldalaidat friss, minőségi tartalmakkal.
  • Hasonlítsd magad versenytársaidhoz: Nézd meg, hogy mit csinálnak ők, amit te nem, és hogy hogyan pótolhatnád ezeket a hiányosságokat.
  • Nézz utána, hogy honnan kaptak visszahivatkozásokat versenytársaid: Te hogyan tudnál ezekről a webhelyektől linkeket szerezni?
  • Népszerűsítsd webes tartalmaidat: Oszd meg őket a közösségi médián, küldd ki őket hírlevelekben és egyéb csatornákon is, hogy minél többen lássák és oszthassák meg őket.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések