Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?

Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?

<p><span style="font-family:Text;"><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%">A Google <a href="https://www.blog.google/products/search/activity-cards-now-in-google-search/"><strong>egyik legfrissebb újítása</strong></a>&nbsp;a keresőben lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtekintsék, elmentsék, és töröljék találataikat korábbi kapcsolódó kereséseik alapján. A keresési előzményeket persze eddig is <a href="https://myactivity.google.com/myactivity?hl=hu"><strong>bárki megnézhette</strong></a>, akinek van Google fiókja, ez a funkció azonban sokkal hasznosabbnak ígérkezik a felhasználók számára.</span></span></span></p>

Mik azok a tevékenységkártyák?

Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a keresőtalálati oldalak tetején. A Google szerint ez a funkció kifejezetten hosszútávú projektek és feladatok esetén lesz hasznos.

A Google saját példája a funkciót bemutató blogbejegyzésből

 

Könyvjelzőzés a keresőben

A tevékenységkártyák nem csak a korábbi kapcsolódó keresőaktivitást mutatják meg, hanem lehetővé teszik azt is, hogy a felhasználók elmenthessék találataikat, amiket akár külön kollekciókba is kategorizálhatnak. Természetesen könnyedén lehet törölni azokat a találatokat, amikre nincs szükség a tevékenységkártyában.

 

Miért kaptuk ezt a Google-tól?

Köztudott, hogy a Google keresőben megjelenő találatokat a felhasználó keresési és böngészési előzményei is befolyásolják – két felhasználó ugyan arra a keresésre nem biztos, hogy pontosan ugyan azokat a találatokat látja.

 

Ez már rég óta így működik, azonban a tevékenységkártyák sokkal átlátszóbbá teszik a Google működését a felhasználók számára. A kártyáknak köszönhetően egyszerűbb megállapítani, hogy mely találatok jelennek meg a keresésre korábbi tevékenységeink miatt, és nem feltétlenül azért, mert népszerű, minőségi tartalmak.

 

Mit jelent ez SEO szempontjából?

Mivel a funkció még nagyon friss, és nem minden keresésre jelenik meg (talán még nem is minden felhasználónak), így lehetetlen tesztelni, hogy konkrétan milyen hatása is lesz a keresőoptimalizálásra.

 

A Google példáiból láthatjuk, hogy a tevékenységkártyák a keresőtalálati oldal legtetején helyezkednek el, magasabban, mint a hirdetések. Ez némileg elvonja majd a figyelmet ezekről a fizetett találatokról, ami némi fejfájást okozhat azoknak, akik gyakran támaszkodnak ezekre.

 

Az új webhelyek is némi hátránnyal indulhatnak, hiszen a felhasználóknak egy idő után rengeteg megszokott, bevált domain gyűlhet össze a tevékenységek között, amikben megbíznak.