Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
Mik azok a tevékenységkártyák?
Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a keresőtalálati oldalak tetején. A Google szerint ez a funkció kifejezetten hosszútávú projektek és feladatok esetén lesz hasznos.
A Google saját példája a funkciót bemutató blogbejegyzésből
Könyvjelzőzés a keresőben
A tevékenységkártyák nem csak a korábbi kapcsolódó keresőaktivitást mutatják meg, hanem lehetővé teszik azt is, hogy a felhasználók elmenthessék találataikat, amiket akár külön kollekciókba is kategorizálhatnak. Természetesen könnyedén lehet törölni azokat a találatokat, amikre nincs szükség a tevékenységkártyában.
Miért kaptuk ezt a Google-tól?
Köztudott, hogy a Google keresőben megjelenő találatokat a felhasználó keresési és böngészési előzményei is befolyásolják – két felhasználó ugyan arra a keresésre nem biztos, hogy pontosan ugyan azokat a találatokat látja.
Ez már rég óta így működik, azonban a tevékenységkártyák sokkal átlátszóbbá teszik a Google működését a felhasználók számára. A kártyáknak köszönhetően egyszerűbb megállapítani, hogy mely találatok jelennek meg a keresésre korábbi tevékenységeink miatt, és nem feltétlenül azért, mert népszerű, minőségi tartalmak.
Mit jelent ez SEO szempontjából?
Mivel a funkció még nagyon friss, és nem minden keresésre jelenik meg (talán még nem is minden felhasználónak), így lehetetlen tesztelni, hogy konkrétan milyen hatása is lesz a keresőoptimalizálásra.
A Google példáiból láthatjuk, hogy a tevékenységkártyák a keresőtalálati oldal legtetején helyezkednek el, magasabban, mint a hirdetések. Ez némileg elvonja majd a figyelmet ezekről a fizetett találatokról, ami némi fejfájást okozhat azoknak, akik gyakran támaszkodnak ezekre.
Az új webhelyek is némi hátránnyal indulhatnak, hiszen a felhasználóknak egy idő után rengeteg megszokott, bevált domain gyűlhet össze a tevékenységek között, amikben megbíznak.