Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?

Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?

A Google egyik legfrissebb újítása a keresőben lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtekintsék, elmentsék, és töröljék találataikat korábbi kapcsolódó kereséseik alapján. A keresési előzményeket persze eddig is bárki megnézhette, akinek van Google fiókja, ez a funkció azonban sokkal hasznosabbnak ígérkezik a felhasználók számára.

Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?

Mik azok a tevékenységkártyák?

Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a keresőtalálati oldalak tetején. A Google szerint ez a funkció kifejezetten hosszútávú projektek és feladatok esetén lesz hasznos.

A Google saját példája a funkciót bemutató blogbejegyzésből

 

Könyvjelzőzés a keresőben

A tevékenységkártyák nem csak a korábbi kapcsolódó keresőaktivitást mutatják meg, hanem lehetővé teszik azt is, hogy a felhasználók elmenthessék találataikat, amiket akár külön kollekciókba is kategorizálhatnak. Természetesen könnyedén lehet törölni azokat a találatokat, amikre nincs szükség a tevékenységkártyában.

 

Miért kaptuk ezt a Google-tól?

Köztudott, hogy a Google keresőben megjelenő találatokat a felhasználó keresési és böngészési előzményei is befolyásolják – két felhasználó ugyan arra a keresésre nem biztos, hogy pontosan ugyan azokat a találatokat látja.

 

Ez már rég óta így működik, azonban a tevékenységkártyák sokkal átlátszóbbá teszik a Google működését a felhasználók számára. A kártyáknak köszönhetően egyszerűbb megállapítani, hogy mely találatok jelennek meg a keresésre korábbi tevékenységeink miatt, és nem feltétlenül azért, mert népszerű, minőségi tartalmak.

 

Mit jelent ez SEO szempontjából?

Mivel a funkció még nagyon friss, és nem minden keresésre jelenik meg (talán még nem is minden felhasználónak), így lehetetlen tesztelni, hogy konkrétan milyen hatása is lesz a keresőoptimalizálásra.

 

A Google példáiból láthatjuk, hogy a tevékenységkártyák a keresőtalálati oldal legtetején helyezkednek el, magasabban, mint a hirdetések. Ez némileg elvonja majd a figyelmet ezekről a fizetett találatokról, ami némi fejfájást okozhat azoknak, akik gyakran támaszkodnak ezekre.

 

Az új webhelyek is némi hátránnyal indulhatnak, hiszen a felhasználóknak egy idő után rengeteg megszokott, bevált domain gyűlhet össze a tevékenységek között, amikben megbíznak.

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések