Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
A legjobb konverziós útvonalak
Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak
A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek milyen csatornákon keresztül jutnak el a végső konverzióig, és hányszor lépnek ezekkel kapcsolatba az előtt. A jelentés egyrészt segíthet befolyásolni marketingtörekvéseidet, másrészt bizonyíthatod vele az ügyfeleknek, hogy a konverzió nem egyik pillanatról a másikra történik.
Itt például azt láthatjuk, hogy a legtöbb esetben (60 alkalommal) egy organikus keresés, majd egy azt követő közvetlen felkeresés kellett a konverziókhoz, 21 alkalommal pedig hasonló a helyzet, de itt már egy második közvetlen felkeresésre is szükség volt a konverzióhoz.
Fontos: Érdemes megjegyezni, hogy valahányszor egy konverziókkal kapcsolatos jelentést vizsgálsz, megadhatod, hogy mely konverziók jelenjenek meg az adott jelentésben. Ez különösen fontos, ha több célt (konverziót) is követsz az Analytics rendszerében, például hírlevélre való feliratkozásokat és webáruházban végzett vásárlásokat.
Mi áll a címkék mögött – Másodlagos dimenziók
Ha látni szeretnéd A legjobb konverziós útvonalak jelentésben, hogy az egyes konverziós útvonalak pontosan milyen lépéseket is jelentenek, akkor ezt többféleképpen megteheted.
Az egyik opció átállítani az elsődleges dimenziót MFC munkacsoport útvonaláról a jobbra elhelyezkedő Forráselérési útra.
A másik, valamivel hasznosabb lehetőség békén hagyni az elsődleges dimenziót (MFC munkacsoport útvonala) és beállítani egy másodlagosat, szintén a Forráselérési útra. Ilyenkor mindkét ábrázolási mód láthatóvá válik, egymás mellett.
Láthatóvá vált, hogy az Organikus csatornák az valójában a Google-t jelentik (habár ezek lehetnének éppen a Bing, vagy a Yahoo is), míg a Közösségi hálózat valójában a Facebook (de lehetne a Twitter, vagy a Pinterest is).
Ha szeretnéd csak azokat az útvonalakat látni, amelyek egy bizonyos csatornát, vagy interakciós pontot tartalmazzák, (például csak azokat, amiknek a Facebook is része), akkor szűrőt kell aklalmaznod:
- Kattints a haladó szóra a táblázat felett
- Állíts be egy Belefoglal szűrőt, Forráselérési út dimenzióval, ami tartalmazza azt, hogy facebook
- Kattints az Alkalmaz gombra
Időeltolódás
Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > Időeltolódás
Az időeltolódás jelentésből megtudhatod, hogy nagyjából mennyi idejükbe telik a felhasználóknak, hogy konvertáljanak, miután először meglátogatták webhelyedet.
A táblázatban azt láthatod, hogy hány konverzióhoz kellett 0-1-2-3 stb. nap. A képen látható példa alapján a konverziók többsége az első látogatás után 24 órán belül történt.
Ez az információ több szempontból is hasznos. Ha például azt látod, hogy az ügyfelek többsége több, mint 30 nap után konvertál, akkor fontos, hogy a konverziós időtartam ne 30, hanem több (60 vagy 90) napra legyen állítva a Google Ads rendszerében (ahol ezt az Eszközök > Keresési hozzárendelés felületen állíthatod be).
Útvonal hossza
Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > Útvonal hossza
Ez a jelentés azt mutatja meg, hogy hány konverzió történt az olyan útvonalak végén, amelyek 0-1-2-3 stb. hosszúak voltak, illetve, hogy melyik látogatás során konvertált a legtöbb felhasználó.
Ez az információ nagyon hasznos lehet a kereskedők számára, akik kideríthetik belőle, hogy legértékesebb ügyfeleik hányszor látogatják meg a webáruházukat, mielőtt vásárolnának (konvertálnának).