Miért fontos ismerni a legjobban teljesítő konverziós útvonalakat a Google Analytics felületén?

Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?

Az ügyfelek utazása egy gyakran többlépéses folyamat, amibe ha részletesen is beleásod magad, rengetege hasznos információhoz juthatsz, amelyekkel hatékonyabbá teheted kampányaidat és egyéb marketingfolyamataidat.

 

A probléma az, hogy sokan egy úgynevezett közvetlen, vagy „utolsó kattintásos” modell alapján vizsgálják a konverziókat, ami csak az utolsó interakciót veszi figyelembe. De miről is van itt szó?

 

Arról, hogy attól, hogy a Google Analyticsben azt látod, hogy a közösségi hálózatok hoztak 20 konverziót, még lehet, hogy 1000 másikba besegítettek. „Besegítettek” alatt azt kell érteni, hogy a felhasználók a közösségi médián is találkoztak a márkáddal, de végül nem ez vezetett közvetlen konverzióhoz. A közösségi hálózatok tehát fontos szerepet játszottak a konverziókban, de az áttekintésben mégis csak 20 konverziót ismer el nekik az Analytics (ezekhez később még visszatérünk).

 

Szerencsére közelebb juthatsz az igazsághoz, ha kicsit mélyebben beásod magad a konverziókövetés folyamatába, és megismerkedsz a többcsatornás konverziók, és a konverziós útvonalak világával.

Miért fontos ismerni a legjobban teljesítő konverziós útvonalakat a Google Analytics felületén?

A legjobb konverziós útvonalak

Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak

A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek milyen csatornákon keresztül jutnak el a végső konverzióig, és hányszor lépnek ezekkel kapcsolatba az előtt. A jelentés egyrészt segíthet befolyásolni marketingtörekvéseidet, másrészt bizonyíthatod vele az ügyfeleknek, hogy a konverzió nem egyik pillanatról a másikra történik.

 

Itt például azt láthatjuk, hogy a legtöbb esetben (60 alkalommal) egy organikus keresés, majd egy azt követő közvetlen felkeresés kellett a konverziókhoz, 21 alkalommal pedig hasonló a helyzet, de itt már egy második közvetlen felkeresésre is szükség volt a konverzióhoz.

 

Fontos: Érdemes megjegyezni, hogy valahányszor egy konverziókkal kapcsolatos jelentést vizsgálsz, megadhatod, hogy mely konverziók jelenjenek meg az adott jelentésben. Ez különösen fontos, ha több célt (konverziót) is követsz az Analytics rendszerében, például hírlevélre való feliratkozásokat és webáruházban végzett vásárlásokat.

 

Mi áll a címkék mögött – Másodlagos dimenziók

Ha látni szeretnéd A legjobb konverziós útvonalak jelentésben, hogy az egyes konverziós útvonalak pontosan milyen lépéseket is jelentenek, akkor ezt többféleképpen megteheted.

 

Az egyik opció átállítani az elsődleges dimenziót MFC munkacsoport útvonaláról a jobbra elhelyezkedő Forráselérési útra.

 

A másik, valamivel hasznosabb lehetőség békén hagyni az elsődleges dimenziót (MFC munkacsoport útvonala) és beállítani egy másodlagosat, szintén a Forráselérési útra. Ilyenkor mindkét ábrázolási mód láthatóvá válik, egymás mellett.

Láthatóvá vált, hogy az Organikus csatornák az valójában a Google-t jelentik (habár ezek lehetnének éppen a Bing, vagy a Yahoo is), míg a Közösségi hálózat valójában a Facebook (de lehetne a Twitter, vagy a Pinterest is).

 

Ha szeretnéd csak azokat az útvonalakat látni, amelyek egy bizonyos csatornát, vagy interakciós pontot tartalmazzák, (például csak azokat, amiknek a Facebook is része), akkor szűrőt kell aklalmaznod:

  1. Kattints a haladó szóra a táblázat felett
  2. Állíts be egy Belefoglal szűrőt, Forráselérési út dimenzióval, ami tartalmazza azt, hogy facebook
  3. Kattints az Alkalmaz gombra

 

 

Időeltolódás

Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > Időeltolódás

Az időeltolódás jelentésből megtudhatod, hogy nagyjából mennyi idejükbe telik a felhasználóknak, hogy konvertáljanak, miután először meglátogatták webhelyedet.

A táblázatban azt láthatod, hogy hány konverzióhoz kellett 0-1-2-3 stb. nap. A képen látható példa alapján a konverziók többsége az első látogatás után 24 órán belül történt.

 

Ez az információ több szempontból is hasznos. Ha például azt látod, hogy az ügyfelek többsége több, mint 30 nap után konvertál, akkor fontos, hogy a konverziós időtartam ne 30, hanem több (60 vagy 90) napra legyen állítva a Google Ads rendszerében (ahol ezt az Eszközök > Keresési hozzárendelés felületen állíthatod be).

 

Útvonal hossza

Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > Útvonal hossza

Ez a jelentés azt mutatja meg, hogy hány konverzió történt az olyan útvonalak végén, amelyek 0-1-2-3 stb. hosszúak voltak, illetve, hogy melyik látogatás során konvertált a legtöbb felhasználó.

Ez az információ nagyon hasznos lehet a kereskedők számára, akik kideríthetik belőle, hogy legértékesebb ügyfeleik hányszor látogatják meg a webáruházukat, mielőtt vásárolnának (konvertálnának).

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések