10 hasznos idézet a keresőoptimalizálásról

10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span calibri="" style="font-family:">A keresőoptimalizálással kapcsolatban rengeteg útmutató megtalálható az interneten, de a legjobb tippeket néha nem egy kézikönyvben vagy cikkben találja az ember, hanem egy rövid, de nagyon elmés megjegyzésben. Ilyen elgondolkodtató, kifejezetten a keresőoptimalizálásról szóló idézetekből szedtünk most össze egy csokorra valót, és igyekeztünk bővebben is kifejteni, hogy hogyan is értelmezhetjük és használhatjuk őket saját stratégiánkban. Lássuk!</span></span></span></p>

Jill Whalen

„A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”

 

A keresőoptimalizálás egy eszköz, amibe az ember befektet, akárcsak egy ingatlanba, vagy egy házfelújításba. Ez a munka és a befektetett összegek csak növelni fogják az otthon (értsd: a webhely) értékét. SEO trükkökkel megpróbálni kijátszani a Google-t olyan, mint csalni egy neves kaszinóban – eleinte talán bezsebelsz néhány gyors győzelmet, de ne feledd – a bank mindig nyer.

 

Dave Naylor

„Én egy felhasználónak készítek webhelyet, nem egy robotnak.”

 

Akik kizárólag csak a keresőmotorok robotjainak próbálnak megfelelni, azok éppen, hogy azt a tényezőt hanyagolják el, ami a legfontosabb a keresőoptimalizálásban – a felhasználókat. Hiába kerülsz jó pozícióba egy találati oldalon, ha a webhelyed taszító a felhasználók számára.

 

Duane Forrester

„Azt hiszem, hogy a SEO széles körben elterjedt, szabványos marketingtaktikává fog válni, éppen úgy, ahogy a TV-re, a rádióra, és a nyomtatott médiára is hagyományos marketingtaktikákként tekintünk.”

 

Ha lehetséges ügyfeleid a Google-on, Bingen, vagy éppen a Yahoo-n keresnek olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat, amiket céged is kínál, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy SEO stratégiád. Egyre többen használnak több csatornát (az idősebb korosztály is) a dolgok felkutatására, de a keresőmotorok továbbra is a leggyakrabban alkalmazott eszközök.

 

A TV, a rádió, és a nyomtatott média kezd kimenni a divatból – az új világ digitális, és a SEO ennek fontos részét képezi!

 

Wendy Piersall

„A Google csak akkor fog szeretni, ha előbb mindenki más is megszeret.”

 

Ez a megjegyzés egyszerű, de nagyszerű is egybe – a Google célja, hogy a lehető legjobb tartalmakat kínálj a felhasználóknak, amikor azok rákeresnek valamire. De vajon hogy dönti el a Google, hogy mi a legjobb a gyakran több millió lehetőség közül? Nos, a keresőóriás algoritmusa rengeteg szempontot használ a tartalmak rangsorolásához, amelyek közül a legfontosabbak a tartalmakra mutató hivatkozások. Minden más webhelyről mutató hivatkozás egy „szavazat” az adott tartalomra – és minél több webhely szavaz rá, annál nagyobb esélye lesz az élre törni a rangsorolásban.

 

Phil Frost

„A sikeres SEO nem a Google átveréséről szól. A cél az, hogy EGYÜTTMŰKÖDJ a Google-lal, hogy a legjobb keresőtalálatokat biztosítsátok a Google felhasználóinak.”

 

Sokan hiszik azt tévesen a keresőoptimalizálásról, hogy az egész lényege rászedni a Google-t, hogy magasra rangsoroljon egy webhelyet. Nos, ez a felvetés több sebből vérzik. Egyrészt a Google-t nem igazán lehet átverni (20 év alatt sokat fejlődött a rendszer), másrészt pedig fontos figyelembe venni a Google küldetését, amit az előbb is említettünk: a legjobb tartalmakat felsorolni a kereső felhasználóknak.

 

A SEO célja ezt figyelembe véve az kell legyen, hogy a Google minél könnyebben rátaláljon a webhelyedre, és képes legyen értelmezni azt. Ebben a megfelelő HTML kód, a jó tartalom, a linképítés, a jelölőnyelvek használata, a technikai optimalizálás, és sok más dolog segíthet. Röviden: okot kell adnod arra, hogy a Google magas pozícióba emeljen!

 

Adam Audette

„Ma már nem „forgalmat szerezni” a cél – hanem „célzott és releváns forgalmat szerezni.”

 

Fontos pontja a keresőoptimalizálásnak, hogy a cél nem feltétlenül az első helyre kerülni a rangsorolásban, hanem hogy minél több érdeklődő ügyfelet vonzz be, akik aztán fizető ügyféllé konvertálhatók. Ehhez SEO stratégiád implementálása kezdetén olyan kulcsszavakat kell keresned, amelyek később aztán konverziókat eredményeznek majd céged számára. Ehhez különféle kulcsszókutatási eszközöket használhatsz.

 

A kiválasztott kulcsszavakat aztán két kategóriába sorolhatod: vásárlási vagy kutatási szándékra utaló kulcsszavak. A két kategória alapján használd fel azokat a kulcsszavakat, amik jobban passzolnak üzleti céljaidhoz a SEO-val (értékesíteni szeretnél-e többet, vagy azt szeretnéd, hogy többen tudjanak márkádról).

 

Jeff Eisenberg

„Sokkal egyszerűbb kétszer annyi üzletet szerezni azzal, hogy megduplázod a konverziós arányodat, mint azzal, hogy megduplázod a forgalmadat”

 

Ismét egy egyserű igazság, amit meglepően kevesen ismernek fel. Gondolj csak bele, hogy mennyire nehéz lenne kétszer annyi felhasználót bevonzani a webhelyedre, mint amennyien átlagosan mostanában látogatják. Sokkal többet kellene a SEO-ra, a hirdetésekre, a közösségi médiára, az email marketingre, és egyéb csatornákra költened csak azért, hogy több felhasználó érkezzen a webhelyedre.

 

Szóval mi lenne, ha inkább megpróbálnál többet kihozni azokból az emberekből, akik már így is látogatják webhelyedet? Ehhez a konverziós arányodat kell feljavítanod. Erre több módszer is a rendelkezésedre áll, amelyekről az alábbi cikkekben részletesebben is olvashatsz:

38 tipp a konverziós arány javítására

A konverziós arány optimalizálása a SEO segítségével

A SEO és a CRO kapcsolata

Kevesebb visszafordulás, és több konverzió: 12 módszer

 

Ismeretlen

„Ha el akarsz tüntetni egy hullát, akkor tedd a Google második találati oldalára.”

 

Ez egy régi aranyigazság, amit sajnos nem tudunk, hogy ki sütött el. A helyzet az, hogy a legtöbben még az első találati oldal aljáig sem görgetnek le, ha nem találnak megfelelő tartalmat az első durván 3-4 pozícióban. A legtöbben előbb fogalmaznák újra a keresésüket, minthogy átugorjanak a második találati oldalra – az emberek ennyire bíznak a Google-ban.

 

Rand Fishkin

„A jobb tartalom erősebb, mint a több tartalom.”

 

Sokáig több tartalmat gyártani egy kiváló taktika volt az online terjeszkedésre – például ha több cikket publikáltál különféle témákról, akkor a webhelyednek több esélye is volt rangsorolni.

 

Azonban túl sok cég használta ki ezt a lehetőséget és kezdett el rossz minőségű cikkeket gyártani csak azért, hogy minél több tartalma legyen, alacsonyabb költségekkel. Azonban a Google elmúlt években bevezetett frissítéseinek köszönhetően a minőség egyértelműen üti a mennyiséget!

 

Peter Drucker

„Amit mérnek, az javulni is fog.”

 

Habár Peter Drucker nem konkrétan a keresőoptimalizálásról beszélt, amikor ezt mondta, a gondolat tökéletesen passzol a SEO egyik legfontosabb részéhez – a teljesítményméréshez. Fontos megjegyezni, hogy nincs értelme csak a rangsorolást nyomon követni a SEO-ban – sokkal fontosabb statisztikák a bevonzott forgalom, és a konverziós arány.