10 hasznos idézet a keresőoptimalizálásról

10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálással kapcsolatban rengeteg útmutató megtalálható az interneten, de a legjobb tippeket néha nem egy kézikönyvben vagy cikkben találja az ember, hanem egy rövid, de nagyon elmés megjegyzésben. Ilyen elgondolkodtató, kifejezetten a keresőoptimalizálásról szóló idézetekből szedtünk most össze egy csokorra valót, és igyekeztünk bővebben is kifejteni, hogy hogyan is értelmezhetjük és használhatjuk őket saját stratégiánkban. Lássuk!

10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról

Jill Whalen

„A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”

 

A keresőoptimalizálás egy eszköz, amibe az ember befektet, akárcsak egy ingatlanba, vagy egy házfelújításba. Ez a munka és a befektetett összegek csak növelni fogják az otthon (értsd: a webhely) értékét. SEO trükkökkel megpróbálni kijátszani a Google-t olyan, mint csalni egy neves kaszinóban – eleinte talán bezsebelsz néhány gyors győzelmet, de ne feledd – a bank mindig nyer.

 

Dave Naylor

„Én egy felhasználónak készítek webhelyet, nem egy robotnak.”

 

Akik kizárólag csak a keresőmotorok robotjainak próbálnak megfelelni, azok éppen, hogy azt a tényezőt hanyagolják el, ami a legfontosabb a keresőoptimalizálásban – a felhasználókat. Hiába kerülsz jó pozícióba egy találati oldalon, ha a webhelyed taszító a felhasználók számára.

 

Duane Forrester

„Azt hiszem, hogy a SEO széles körben elterjedt, szabványos marketingtaktikává fog válni, éppen úgy, ahogy a TV-re, a rádióra, és a nyomtatott médiára is hagyományos marketingtaktikákként tekintünk.”

 

Ha lehetséges ügyfeleid a Google-on, Bingen, vagy éppen a Yahoo-n keresnek olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat, amiket céged is kínál, akkor elengedhetetlen, hogy legyen egy SEO stratégiád. Egyre többen használnak több csatornát (az idősebb korosztály is) a dolgok felkutatására, de a keresőmotorok továbbra is a leggyakrabban alkalmazott eszközök.

 

A TV, a rádió, és a nyomtatott média kezd kimenni a divatból – az új világ digitális, és a SEO ennek fontos részét képezi!

 

Wendy Piersall

„A Google csak akkor fog szeretni, ha előbb mindenki más is megszeret.”

 

Ez a megjegyzés egyszerű, de nagyszerű is egybe – a Google célja, hogy a lehető legjobb tartalmakat kínálj a felhasználóknak, amikor azok rákeresnek valamire. De vajon hogy dönti el a Google, hogy mi a legjobb a gyakran több millió lehetőség közül? Nos, a keresőóriás algoritmusa rengeteg szempontot használ a tartalmak rangsorolásához, amelyek közül a legfontosabbak a tartalmakra mutató hivatkozások. Minden más webhelyről mutató hivatkozás egy „szavazat” az adott tartalomra – és minél több webhely szavaz rá, annál nagyobb esélye lesz az élre törni a rangsorolásban.

 

Phil Frost

„A sikeres SEO nem a Google átveréséről szól. A cél az, hogy EGYÜTTMŰKÖDJ a Google-lal, hogy a legjobb keresőtalálatokat biztosítsátok a Google felhasználóinak.”

 

Sokan hiszik azt tévesen a keresőoptimalizálásról, hogy az egész lényege rászedni a Google-t, hogy magasra rangsoroljon egy webhelyet. Nos, ez a felvetés több sebből vérzik. Egyrészt a Google-t nem igazán lehet átverni (20 év alatt sokat fejlődött a rendszer), másrészt pedig fontos figyelembe venni a Google küldetését, amit az előbb is említettünk: a legjobb tartalmakat felsorolni a kereső felhasználóknak.

 

A SEO célja ezt figyelembe véve az kell legyen, hogy a Google minél könnyebben rátaláljon a webhelyedre, és képes legyen értelmezni azt. Ebben a megfelelő HTML kód, a jó tartalom, a linképítés, a jelölőnyelvek használata, a technikai optimalizálás, és sok más dolog segíthet. Röviden: okot kell adnod arra, hogy a Google magas pozícióba emeljen!

 

Adam Audette

„Ma már nem „forgalmat szerezni” a cél – hanem „célzott és releváns forgalmat szerezni.”

 

Fontos pontja a keresőoptimalizálásnak, hogy a cél nem feltétlenül az első helyre kerülni a rangsorolásban, hanem hogy minél több érdeklődő ügyfelet vonzz be, akik aztán fizető ügyféllé konvertálhatók. Ehhez SEO stratégiád implementálása kezdetén olyan kulcsszavakat kell keresned, amelyek később aztán konverziókat eredményeznek majd céged számára. Ehhez különféle kulcsszókutatási eszközöket használhatsz.

 

A kiválasztott kulcsszavakat aztán két kategóriába sorolhatod: vásárlási vagy kutatási szándékra utaló kulcsszavak. A két kategória alapján használd fel azokat a kulcsszavakat, amik jobban passzolnak üzleti céljaidhoz a SEO-val (értékesíteni szeretnél-e többet, vagy azt szeretnéd, hogy többen tudjanak márkádról).

 

Jeff Eisenberg

„Sokkal egyszerűbb kétszer annyi üzletet szerezni azzal, hogy megduplázod a konverziós arányodat, mint azzal, hogy megduplázod a forgalmadat”

 

Ismét egy egyserű igazság, amit meglepően kevesen ismernek fel. Gondolj csak bele, hogy mennyire nehéz lenne kétszer annyi felhasználót bevonzani a webhelyedre, mint amennyien átlagosan mostanában látogatják. Sokkal többet kellene a SEO-ra, a hirdetésekre, a közösségi médiára, az email marketingre, és egyéb csatornákra költened csak azért, hogy több felhasználó érkezzen a webhelyedre.

 

Szóval mi lenne, ha inkább megpróbálnál többet kihozni azokból az emberekből, akik már így is látogatják webhelyedet? Ehhez a konverziós arányodat kell feljavítanod. Erre több módszer is a rendelkezésedre áll, amelyekről az alábbi cikkekben részletesebben is olvashatsz:

38 tipp a konverziós arány javítására

A konverziós arány optimalizálása a SEO segítségével

A SEO és a CRO kapcsolata

Kevesebb visszafordulás, és több konverzió: 12 módszer

 

Ismeretlen

„Ha el akarsz tüntetni egy hullát, akkor tedd a Google második találati oldalára.”

 

Ez egy régi aranyigazság, amit sajnos nem tudunk, hogy ki sütött el. A helyzet az, hogy a legtöbben még az első találati oldal aljáig sem görgetnek le, ha nem találnak megfelelő tartalmat az első durván 3-4 pozícióban. A legtöbben előbb fogalmaznák újra a keresésüket, minthogy átugorjanak a második találati oldalra – az emberek ennyire bíznak a Google-ban.

 

Rand Fishkin

„A jobb tartalom erősebb, mint a több tartalom.”

 

Sokáig több tartalmat gyártani egy kiváló taktika volt az online terjeszkedésre – például ha több cikket publikáltál különféle témákról, akkor a webhelyednek több esélye is volt rangsorolni.

 

Azonban túl sok cég használta ki ezt a lehetőséget és kezdett el rossz minőségű cikkeket gyártani csak azért, hogy minél több tartalma legyen, alacsonyabb költségekkel. Azonban a Google elmúlt években bevezetett frissítéseinek köszönhetően a minőség egyértelműen üti a mennyiséget!

 

Peter Drucker

„Amit mérnek, az javulni is fog.”

 

Habár Peter Drucker nem konkrétan a keresőoptimalizálásról beszélt, amikor ezt mondta, a gondolat tökéletesen passzol a SEO egyik legfontosabb részéhez – a teljesítményméréshez. Fontos megjegyezni, hogy nincs értelme csak a rangsorolást nyomon követni a SEO-ban – sokkal fontosabb statisztikák a bevonzott forgalom, és a konverziós arány.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
67%
4.
65%
5.
63%
6.
63%
7.
61%
8.
58%
9.
49%

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
Kevés olyan lelombozó dolog van, mint amikor egy cégvezető kemény munkája ellenére egy negatív véleményt/értékelést kap egy termékére, szolgáltatására, vagy bármilyen más,...
2019-05-03
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
A keresőoptimalizálásról, mint fogalomról, vagy tevékenységről bizonyára hallottál már, és ha még nem ismerkedtél meg vele közelebbről, akkor jogosan fogalmazódhat meg benned a...
2019-04-29
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
A strukturált adatokról bizonyára hallottál már, és talán már a JSON-LD, vagy a Schema kódok is szóba jöttek. Ezek a kifejezések nem kevés haladó SEO szakembert is fejvakarásra...
2019-04-26
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...