Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha nem is létezne.
A cégek többsége a tartalomkészítést tartja az egyik legnagyobb kihívásnak a digitális marketingben, pedig azok a cégek, amelyek aktívan foglalkoznak a tartalommarketinggel, 97%-kal több hivatkozást és 55%-kal több online látogatót szereznek, mint azok, amelyek nem (állítja legalább is a HubSpot egyik felmérése).
A tartalomkészítés valójában nem olyan összetett feladat, és néha csupán egy pár aprócska tippre van szüksége az embernek, hogy beinduljanak azok a bizonyos agytekervények – ez a cikk pontosan ezt a célt szolgálja!
Gondolkodj tartalmakban
Néha állítsd át az agyad tartalom-üzemmódra, amikor mindenből megpróbálsz kihozni egy tartalomötletet. Esetleg a tegnapi meeting témájából jó cikk készülhetne? Esetleg gyakran találkozol egy kérdéssel valamilyen fórumon, vagy az emailek, esetleg közösségi bejegyzések között? Mi a helyzet azzal az előadással, amit legutóbb tartottál azon a rendezvényen? A különböző tartalomtémák munkád során körülvesznek téged, csak nyitottnak kell lenned, és odafigyelni, hogy mik iránt érdeklődhetnek mások.
Állíts össze egy tweetelhető listát
Készíts egy listát néhány érdekes tényről vagy statisztikáról egy témán belül, és helyezz el minden pont mellett egy „Tweetelem” gombot, aminek segítségével az olvasók gyorsan megoszthatják az adott elemet a Twitteren. Ez a stratégia több „belépési pontot” is teremt cikked (és ezzel blogod) számára, persze csak ha a megosztott tweet a cikk rövidített URL-jét is tartalmazza. Ahogy aztán ezek a tweetek terjedni kezdenek, úgy tartalmad is egyre több emberhez jut majd el.
Nem kell Jókai Mór nyomdokaiba lépned, csak ossz meg valami hasznosat
Sok új tartalommarketinges túlzásba viszi a művészkedést, és megpróbál rögtön írói szinten alkotni, amivel persze csak felesleges nyomást helyeznek saját magukra. Ezek a friss tartalomkészítők megfeledkeznek róla, hogy a cél nem holmi irodalmi különdíj begyűjtése, hanem az, hogy tartalmaikkal segítsenek megoldani célközönségük problémáit, vagy információt szolgáltassanak nekik egy kérdéssel kapcsolatban. Persze, az igényes fogalmazás annyival értékesebbé is tehet egy cikket, de ha a célnak megfelel, és az olvasó könnyedén megtalálja benne, amit keres, akkor a többi ezen felül már csak kozmetika.
Indíts felmérést vagy szavazást
Írj egy blogbejegyzést, amiben felteszel néhány kérdést egy témával kapcsolatban olvasóidnak. Később aztán, ha elegendő válasz gyűlt össze, az eredményeket egy újabb bejegyzésben közölheted is olvasóiddal. Két légy egy csapásra! Az eredményekből egyébként te magad is többet tudhatsz meg arról, hogy milyen véleménnyel vannak olvasóid bizonyos témákról, és ezzel kikövetkeztetheted, hogy milyen tartalmakra lennének vevők.
Ne terheld egy főre az összes feladatot
Sok cégnél egyetlen egy emberre bízzák az egész blog vezetését, ami egy bizonyos pontig még vállalható is (feltéve persze, hogy az a személy semmi mással nem foglalkozik), de ahogy a cég növekszik, egy ember nem végezheti 3 másik munkáját. Főleg egy olyan cégnél, ahol a blog a tartalommarketing szerves részét képezi, megéri egy egész csapatot kijelölni arra, hogy folyamatos tartalom-utánpótlással lássák el azt.
Ennek több előnye is van: például így sokkal több igazán értékes tartalom születhet ahelyett, hogy heti egy jó cikk kerülne ki a blogra (vagy, ami még rosszabb: sok sekélyes). Egy másik előny, hogy mindez segít változatossá tenni a tartalmakat, és ha valaki esetleg lebetegszik, vagy szabadságra megy, akkor sem csendesedik el arra az időre a blog.
Készíts vendégblogokat
Hívj meg más, hasonló témakörökkel foglalkozó bloggereket, hogy írjanak cikkeket a te blogodra, és te magad is készíts tartalmakat mások blogjaira (persze csak előzetes megbeszélés alapján). Ha mások írnak néha blogodra, akkor azokra az időpontokra nem kell saját tartalmakkal készülnöd, ha pedig a te cikkeid jelennek meg mások blogjain, akkor neved és márkád egy teljesen új, kapcsolódó érdeklődésű közönség elé juthat el.
Használd fel újra legjobb régi tartalmaidat
Régi tartalmakat újra felhasználni sokkal egyszerűbb, mint újakat készíteni. Ha például van néhány blogbejegyzésed egy bizonyos témával kapcsolatban, akkor ezek tartalmát majdnem egy-az egyben átemelheted egy e-könyvbe, amit aztán felkínálhatsz a feliratkozóknak email címükért cserébe. Ugyan ez a módszer visszafelé is működik – ez nagyon e-könyv néhány fejezetét megírhatod blogbejegyzéseknek is.
Készíts interjút
Az interjúkban az a jó, hogy minimális időt és erőfeszítést követel meg tőled, a munka nagy részét ugyanis az interjúalany végzi, amikor válaszol a kérdéseidre. Ehhez találnod kell valakit, aki hasonló témákkal foglalkozik, mint márkád, és érdekes, értékes, informatív válaszokat tudna adni néhány kérdésedre egy email-üzenetváltás keretein belül.
A kapott válaszokat szerkesztőként persze át kell nézned, és úgy igazítanod, hogy azokból összejöhessen egy blogbejegyzés (a késznek szánt verziót küld vissza az alanynak, hogy ő is rábólintson a publikációra). Hasonlóképpen a vendégblogoláshoz, az interjúztatással is többen járnak jól: az interjúalany egy új közönséggel ismertetheti meg magát, ráadásul még hivatkozást is kaphat saját blogjára tőled. Eközben te új értékes, egyedi tartalmat kínálhatsz közönségednek, akik biztosan értékelni fogják a változatosságot.
Készíts infografikákat
Emészthetőségüknek és egyszerű beágyazhatóságuknak köszönhetően az infografikák képesek vírusként terjedni az interneten. Ne felejtsd el feltüntetni rajtuk márkád nevét (vagy sajátodat), illetve az összes fontos URL-t, amin keresztül az értékelők rád találhatnak az interneten.
Teszteld tartalmaid
Ne megérzés alapján próbáld eldönteni, hogy mely tartalmak működnek majd, és melyek nem. Tégy magadnak egy szívességet és teszteld tartalmaidat, nehogy olyan dolgokra pazarold az idődet, amik semmi hasznot nem jelentenek céged számára. Lehet, hogy úgy gondolod (mivel sok helyen olvastad), hogy a videók a legjobb tartalmak, de ezek előállítása időigényes és költséges lehet, és meglehet, hogy céged közönsége nem érdeklődik irántuk annyira. A Google Analytics rengeteget segíthet a tartalmak teljesítményének felmérésében!