Így segíthetik a vizuális tartalmak a keresőoptimalizálást

7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat

<p class="Alapszveg" style="margin:0cm 0cm 8pt; text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif">Volt idő, amikor a keresőoptimalizálás főleg arról szólt, hogy ki hányszor tudja belepasszírozni kiszemelt kulcsszavát egy-egy oldal tartalmába. Szerencsére ez az idő már a múlté, és manapság a Google és más keresőmotorok a minőséget díjazzák a mennyiség felett. Minél több minőségi tartalommal igyekszel elkápráztatni látogatóidat, annál jobban kedvelik majd webhelyedet az algoritmusok is.</span></span></span></p>

Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így tovább.

 

A vizuális tartalmak különösen sokat segíthetnek SEO teljesítményed fellendítésében, többek között azért is, mert meglehetősen sok tartalomtípus közül válogathatsz e kategórián belül. Mivel az emberek többsége vizuális úton tanul a legkönnyebben, és a vizuális információkat gyorsabban is értelmezzük, mint az írottakat (a mai rohanó világban ez fontos szempont), ezek jelenthetik a siker kulcsát blogod, vagy webhelyed számára – lássuk, hogy mik is ezek!

 

Infografikák

Az infografikák nem csupán több oldalon töltött időt biztosítanak, de nagy mennyiségű minőségi visszahivatkozást is szerezhetsz velük webhelyed vagy blogod számára.

 

Az infografikák koncepciójával bizonyára tisztában vagy: ezek a látványos vizualizációk segítenek emészthetőbbé tenni a száraz statisztikákat, illetve röviden összefoglalhatók velük hosszabb útmutatók, felsorolások is.

 

Az infografikákkal kétféleképpen szerezhetsz visszahivatkozásokat: az egyik lehetőség csak simán terjeszteni tartalmadat, ahogy bármilyen másik blogbejegyzéseddel is tennéd (emailek feliratkozóknak, közösségi megosztások, stb.). A másik lehetőség olyan blogokat keresni, amelyek hasonló témával foglalkoznak, mint márkád, és külön emaileket írni nekik, amikben felhívod a figyelmüket új, releváns inforgrafikádra.

 

Fényképek

A képek egy webhely vagy blog legalapvetőbb vizuális tartalmai, amiket érdemes bőkezűen használni fő tartalmaid kiegészítésére. Még ha a történet, amit szeretnél elmesélni blogformátumot is követel meg, akkor is érdemes szemléltető fényképekkel rásegíteni a vizuális storytellingre.

 

Egy tanulmány szerint az emberek nem csak szívesebben olvasnak végig egy képekkel teli blogbejegyzést, de a képekkel ellátott cikkek 94%-kal nagyobb nézettséget is kapnak, mint azok, amikben nincsenek ilyen vizuális elemek.

 

Fontos tudnivaló a képekkel (és minden más, képformátumban feltöltött tartalommal – tehát pl. infografikákkal) kapcsolatban, hogy a keresőmotorok képtelenek értelmezni ezek tartalmait. Ezért kell meggyőződnöd róla, hogy a feltöltött képek fájlneve és „alt=” címkéje minden fontos releváns kulcsszót tartalmaz, amik a kép tartalmát jellemzik. Így juthatsz be képeiddel a Google képkereső találatai közé is!

 

Videók

A videók népszerűsége többek között annak köszönhető, hogy az elmúlt évek során egyre több ember zsebébe került bele egy olyan okostelefon, ami azonnali videókészítést tesz lehetővé (illetve az sem utolsó tényező, hogy a közösségi platformok is sokat fektettek az utóbbi időben a videós funkciókra, pl. az élő közvetítésekre). CISCO kutatói szerint 2021-re az internet forgalmának 82%-át a videóforgalom teszi majd ki – meggyőző?

 

Habár a videós tartalmak közvetlenül nem befolyásolják a keresőoptimalizálást, vagy segítenek különféle kulcsszavakra rangsorolni, valójában nagyon hasznos SEO eszközök lehetnek.

 

Hogyan? Nos, a videók megkaparintják és megtartják a látogatók figyelmét, így azok több időt töltenek el az oldalon, és miután végignéznek egy rövid videót, talán nem is fordulnak vissza rögtön, hanem a webhely többi részét is felfedezik (a landing oldalakon például drasztikusan fellendíthetik a konverziók számát).

 

A videó egy nagyon sokoldalú formátum – lehet egy útmutató, egy termékismertető, megjelenhetnek benne elégedett ügyfelek vallomásai, és sok más is.

 

Amennyiben videóidat a YouTube-ra töltöd fel (ez az ajánlott megoldás, elvégre az is a Google platformja), akkor többféleképen is optimalizálhatod őket a platformon belül. Minél többen találnak rá ezekre a videókra a Google, vagy a YouTube segítségével, annál többen ismerkedhetnek meg márkáddal, és annál több forgalom irányul majd webhelyedre is.

 

A videókat természetesen beágyazhatod blogbejegyzéseidbe, de megoszthatod a közösségi médián és email feliratkozóidnak is.

 

Prezentációk

A prezentációkról sem szabad megfeledkezni. Ezek hosszabb tartalmakat is magukba foglalhatnak, például egy kutatás eredményeit, amiket oldalanként, látványos vizuális elemekkel kiegészítve adhatsz elő az érdeklődő közönségnek.

 

Képernyőmentések

A képernyőmentések, vagy „screenshotok” mindenképpen kiegészítő jellegű vizuális elemek, de sokkal gazdagabbá tehetnek egy-egy szöveges tartalmat.

 

Ha például egy blogbejegyzést írsz arról, hogy hogyan kell megfelelően beállítani a Google Analytics eszközt, akkor a releváns screenshotok rengeteget segíthetnek abban, hogy az olvasók értsék is, amit olvasnak.

 

Grafikonok

A grafikonok a vizuális kommunikáció legbeszédesebb elemei közé tartoznak, ráadásul javarészt szavak nélkül képesek rengeteget magyarázni. Mivel kiválóak statisztikák szemléltetésére, így gyakran részeik a különböző infografikáknak, de önálló vizuális elemekként is képesek helytállni.

 

A grafikonok szinte azonnal megszólítják az agy vizuális részeit, és még a legösszetettebb adatokat is érthető formában tudják kommunikálni.

 

Mémek és GIF képek

Ha szeretnéd feldobni SEO-dat, és márkádnak is szeretnél egyedi személyiséget alkotni, akkor a mémek tökéletes megoldást kínálnak erre. Ezekkel biztosan te is találkoztál már az interneten – valószínűleg személyes közösségi fiókod hírfolyamain. A mémek általában vicces képek, amelyeken valamilyen még viccesebb felirat áll, és vírus módjára képesek terjedni az interneten.

 

Természetesen ezeket csak akkor érdemes használni, ha márkád személyisége elég laza ahhoz, hogy ne legyenek idegenek az ügyfeleknek. Továbbá érdemes ismerni, hogy az adott mémnek mi a jelentése, és mit reprezentál, mert ha rosszul használsz egyet, azzal csak rontasz a helyzeteden.