A sebesség és a keresőoptimalizálás kapcsolata

Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span calibri="" style="font-family:">A keresőmotorok számtalan szempont alapján rangsorolják az internetes tartalmakat, amelyek közül az egyik legfontosabb az e tartalmakat szolgáltató webhelyek sebessége. Ha az elmúlt 1-2 évben követted a keresőoptimalizálással kapcsolatos híreket, akkor sokszor hallhattál róla, hogy a webhelysebesség fontosabb, mint valaha. A mai cikkben részletesen is kifejtjük, hogy mi ennek az oka, és hogy miért kell SEO szakemberként fokozott figyelmet fordítanod erre a szempontra!</span></span></span></p>

Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly pénzeket/időt költöttél arra, hogy legyen egy fantasztikusan jó webhelyed, nagyszerű tartalmakkal, pazar keresőoptimalizálással, és logikus felépítéssel… de nem ez lesz a legelső dolog, amit lehetséges ügyfeleid megtapasztalnak majd.

 

Mindenek előtt be kell tölteniük a webhelyet számítógépükön, vagy okoskészülékükön, hogy láthassák, mi is kínálsz rajta. Ha ez túl sok időt vesz igénybe, akkor sokan már ezen a ponton lemorzsolódnak, elvégre nagyon valószínű, hogy egy sokkal gyorsabb versenytárs csupán egyetlen visszalépésnyire és kattintásnyira van.

 

Ha nem foglalkozol webhelyed sebességével, akkor azzal azt üzened ügyfeleidnek, hogy nem tartod tiszteletben drága idejüket – ki szeretne egy ilyen céggel üzletelni?

 

A webhely sebessége mobileszközökön

Mobilon csak tovább fokozódik a helyzet. A Google szerint ha egy oldalra 3 másodpercnél tovább kell várniuk, az emberek nagy része szemrebbenés nélkül visszalép, és nem foglalkozik többet az adott webhellyel. Szó szerint minden másodperc számít – minden egyes extra betöltési másodperccel egyre több lehetséges konverziótól esik el céged.

 

A webhelysebesség hivatalosan is rangsorolási szempont

Ez sok SEO szakember szerint talán a legfontosabb dolog a SEO és a webhelysebesség kapcsolatában. A Google 2018 óta hivatalosan is rangsorolási szempontként kezeli a mobiloldalak sebességét, és habár a bejelentésükben azt állították, hogy a frissítés következményeit csak a lassabb oldalak veszik majd észre, biztos lehetsz benne, hogy az összes oldalt figyelik, és a jövőben még szigorúbbá válhat az elbírálás.

 

Röviden tehát: gyorsabb webhely = jobb rangsorolás!

 

Az oldalbetöltési idők befolyásolják a feltérképezés folyamatát

Sok modern webhely alapjáraton nagyon összetett, és a keresőmotorok feltérképező robotjai számára ez már éppen elég nagy kihívást okoz. Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy rendbe rakod webhelyed szerkezetét, friss webhelytérképet biztosítasz, törlöd az elavult/felesleges tartalmakat, és rendbe teszed átirányításaidat. Nem árt az sem, ha egy jobb webtárhely-szolgáltatóra váltasz, ami gyorsabb tartalomkiszolgálást kínál.

 

Ezek a változtatások javítani fogják a robotok úgynevezett feltérképezési keretét, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy webhelyed minden fontosabb oldala bekerüljön a motorok indexébe. Minél gyorsabb a webhely, annál többet tevékenykedhetnek a robotok rajta.

 

A gyorsabb webhelyek jobban konvertálnak és kevesebb róluk a visszafordulás

Tűzd ki magad elé célnak, hogy a te webhelyed legyen a leggyorsabb az adott résen belül. A lassú webhelyeket, webáruházakat senki nem használja szívesen: amikor a felhasználóknak túl sokat kell várniuk arra, hogy egy webhely betöltődjön nekik, akkor jó eséllyel azonnal visszalépnek majd róla, mert nincs kedvük várni. Ez nem tesz jót a visszafordulási aránynak!

 

Azzal, hogy villámgyors webhelyet biztosítasz látogatóidnak, nem csak visszafordulási (és konverziós) arányodat javítod, hanem hitelesebbé, bizalomgerjesztőbbé teheted webhelyedet (és persze márkádat is) leendő ügyfeleid szemében.

 

Egy gyors webhely jobb felhasználói élményt kínál

Bizonyára te is éreztél már feszültséget, valahányszor a mobilodon nem töltődött be elég gyorsan egy webhely. A statisztikák szerint ez a stressz éppen olyan, mintha egy horrorfilmet néznél, csak éppen nem élvezed. Minél jobb sebességet biztosítasz tehát a felhasználóknak, annál jobban élvezik majd webhelyed használatát, böngészgetését.

 

Az optimalizálás több, mint statisztikák nézegetése

Habár a különböző webhelysebesség-mérő eszközök (ilyen például a Google PageSpeed Insights vagy a mobilsebesség eszköz) irányt mutathatnak azt illetően, hogy webhelyed éppen hogyan teljesít a mérésekben, a valós körülmények között végzett tesztek sokkal pontosabb képet adhatnak a teljesítményről. Szerencsére a PageSpeed Insights 2018-ban frissült valódi felhasználók statisztikáival is, de ott van még a WebPageTest is, amit szintén érdemes kipróbálni.

 

Az ilyen eszközök legnagyobb előnye, hogy hasznos tippeket sorolnak fel arra, hogy hogyan javíthatnád webhelyed sebességét, (amiről egyébként itt még többet olvashatsz).