Minden, amit a szezonális keresőoptimalizálásról tudni érdemes

Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size:11.0pt"><span style="line-height:107%"><span calibri="" style="font-family:">A szezonalitás az emberek életének fontos befolyásoló tényezője. Kihat arra, hogy hogyan gondolkodunk, hogyan ítélünk meg dolgokat, és persze hogy mit és hogyan vásárolunk. Ezt figyelembe véve nem kétség, hogy a szezonalitásnak a te keresőoptimalizálási stratégiádban is fontos szerepe kell, hogy legyen.</span></span></span></p>

Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind új célzási és kommunikációs lehetőségeket biztosítanak célközönségeik irányába. Ha tehát szeretnéd fellendíteni értékesítéseidet, hatékonyabbá tenni tartalmaidat, és általánosságban gyarapítani cégedet, akkor itt az ideje, hogy megismerkedj a szezonális keresőoptimalizálás fogalmával.

 

Ha először azt szeretnéd tudni, hogy egyáltalán mit jelent az, hogy keresőoptimalizálás, akkor olvasd el bevezető útmutatónkat itt!

 

Mi az a szezonális keresőoptimalizálás?

A szezonalitás minden cég forgalmát befolyásolja, függetlenül attól, hogy milyen szektorban működik, milyen kínálattal rendelkezik, vagy helyileg hol helyezkedik el. A szezonalitásra felfigyelhetsz az ügyfelek viselkedésében is, amit általában az adott évszak, vagy időszak befolyásolhat.

 

Egy szezonális keresőoptimalizálási stratégia figyelembe veszi, hogy egy évszak vagy időszak hogyan befolyásolja az ügyfelek viselkedését, és ez alapján igyekszik megszólítani őket.

 

A szezonális SEO stratégiákat két csoportra oszthatjuk:

- Időszakalapú: Egy bizonyos időszakot, vagy évszakot vesznek figyelembe (például nyár vagy szeptember)
- Eseményalapú: Egy bizonyos eseményt vesznek figyelembe (például karácsony, nemzeti ünnepek, stb.)

 

Azzal, hogy tartalmaidat egy adott évszak időjárására, vagy közelgő ünnepnapokra optimalizálod rengeteget lendíthetsz konverzióid számán, és új jövedelemforrásokra lelhetsz.

 

Ahhoz, hogy tudd, mely időszakokat/eseményeket érdemes megcélozni, időszakos adatokra lesz szükséged, amelyek alapján trendeket fedezhetsz fel. Ezt persze elvégezheted magadtól, de az igazán látványos és jövedelmező sikerek érdekében mindenképpen ajánlott egy profi online marketing tanácsadó segítségét kérni.

 

A szezonális SEO különösen olyan cégek számára rendkívül fontos és hasznos, amelyek évszakokhoz kötött termékekkel foglalkoznak, például téli ruhákkal, vagy éppen légkondicionáló berendezésekkel.

 

Hogyan ismerd fel, hogy miként hat a szezonalitás cégedre?

Ahhoz, hogy sikeres szezonális SEO stratégiát készíthess és vethess be, mindenekelőtt tudnod kell, hogy milyen szezonális hatások befolyásolják céged forgalmát. Ehhez különböző mintákat, trendeket kell felismerned az év során, amelyek kihatnak ügyfeleid viselkedésére és vásárlói döntéseire.

 

Ebben számos különféle eszköz lehet segítségedre, köztük ingyenesek és fizetősek is. Az egyik legegyszerűbb megoldás a Google Trendset használni, amivel ellenőrizheted, hogy egy-egy keresőkifejezés mennyire volt népszerű egy adott időszakban a Google különböző keresőcsatornáin (például a Google Keresőben, vagy csak a YouTube-on).

 

Ha beírjuk, hogy „hólapát”, akkor mindjárt láthatóvá válik, hogy egy olyan termékről van szó, amit az emberek többnyire a tél beállta előtt keresnek rá.

 

Az ilyen eszközök segítenek rávilágítani, hogy mikor milyen trendekre érdemes optimalizálnod tartalmaidat, hogy fellendíthesd értékesítéseidet. Ami azonban ezeknél is pontosabb képet festhet a kiaknázatlan lehetőségekről, az saját céged szezonális adatgyűjteménye. Ezeket az adatokat felhasználhatod többek között arra is, hogy időben elvégezd a szükséges változtatásokat webhelyed designjában, és/vagy landing oldalaidon.

 

Ha szeretnél hozzájutni ezekhez az adatokhoz, akkor Google Analytics statisztikáidat kell megvizsgálnod, és persze értékesítési előzményeidre is érdemes egy pillantást vetned, hiszen már ezekből is sokat kideríthetsz arról, hogy a szezonalitás miként befolyásolja céged jövedelmét az év során.

 

Auditod során figyelj oda több mutatóra is, úgymint a webhelylátogatások számára, a látogatók korára, az értékesítések számára, és hogy mikor milyen kategóriájú termékek a felkapottabbak, vagy is melyekre keresnek rá, és melyekből vásárolnak a legtöbben egy-egy időszakban.

 

Hogyan készítsd elő tartalmaidat szezonális keresőoptimalizálási stratégiádhoz?

Mivel a minőségi tartalmak megtervezése, elkészítése, publikálása, és terjesztése komoly időráfordítással és erőfeszítéssel jár, fontos, hogy az egész marketingcsapat kivegye a részét a teljes folyamatból – kezdésképpen tárgyaljátok meg a következő negyedév szezonális jellegzetességeit.

 

Ha PPC hirdetéseket is futtatsz, akkor ezek adatait is kombinálhatod SEO adataiddal, hogy egy átfogó szezonális marketingstratégiát állíthass össze céged számára.

 

Ezek egy szezonális SEO stratégia elkészítésének legfontosabb lépései:

1. Gondolkodj el rajta, hogy milyen dátumok, események, és ünnepek köré szeretnéd felépíteni kampányodat.

2. Milyen promóciókat kínálsz majd?

3. Hogyan fogalmazod majd meg marketingüzenetedet, hogy kapcsolódjon az adott szezonhoz?

4. Végezd el a szükséges kulcsszókutatást.

5. Tervezd meg, készítsd el, optimalizáld, és publikáld tartalmaidat a kiválasztott marketingcsatornákon.

6. Készíts kiegészítő tartalmakat landing oldalaid köré, amelyek szezonális kulcsszavaidra lettek felépítve.

 

Érdemes legalább három hónapot biztosítani a csapat számára, hogy megtervezzék, legyártsák, és optimalizálják a következő időszak szezonális tartalmait. Persze ezek a tartalmak sosem lesznek tökéletesen optimalizálva, ahogy nyilvánosságra kerülnek, és ahogy idővel egyre több tartalmat készítesz, amelyekkel ügyfeleid szezonális szükségleteit célzod meg, menet közben tovább optimalizálhatod majd ezeket.

 

Hogyan gyárts tartalmakat szezonális SEO stratégiádhoz?

A szezonális igényekre célzott tartalmak elkészítése az általános tartalmaknál is nagyobb kihívás lehet. Tartalomstratégiádat specifikus landing oldalak köré kell felépítened, amikre PPC hirdetéseiddel és más marketingcsatornáiddal is hivatkozhatsz. Tartalomkészítésed során kifejezetten szezonális kérdéseket is megcélozhatsz szövegeidben, amiket ügyfeleid gyakran feltehetnek a keresőmotoroknak.

 

Mindez azt jelenti, hogy tartalomstratégiádat és tartalomnaptárodat az iparágadra jellemző szezonális változásokhoz kell igazítanod. Tartalmaid kiegészítésére szezonális közösségi bejegyzéseket is kell készítened, hogy minél több releváns érdeklődőt vonzhass be velük.

 

Érdemes webhelyedet is optimalizálnod szezonális termékeidre és/vagy szolgáltatásaidra. Webhelyed kezdőlapját és navigációját mindenképpen ügyfeleid igényeihez kell, hogy igazítsd, persze ezzel nem feláldozva a használhatóságot és a felhasználói élményt.