Minden, amit egy SEO szakembernek tudni illik a tartalomstratégiáról

A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re

Akár egy teljesen új tartalomstratégiára van szükséged új céged vagy ügyfeled marketingjének fellendítésére, akár meglévő stratégiádat szeretnéd naprakésszé tenni, egy átfogó stratégiai útmutató rengeteget segíthet marketingcéljaid kitűzésében és elérésben. A következő cikkünk célja, hogy egy ilyen útmutatást nyújtson számodra.

Minden, amit egy SEO szakembernek tudni illik a tartalomstratégiáról

Mi az a tartalomstratégia?

A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális, letölthető, vagy bármilyen egyéb, létező tartalomról. A tartalomstratégia marketinged egy olyan része, amely folyamatosan szemlélteti, hogy ki is vagy te (vagy véged), és milyen szaktudással gazdagítod szakterületedet.

 

Fontos megjegyezni, hogy a tartalommarketing kéz a kézben jár a keresőoptimalizálással is – jó tartalom nélkül nincs mit optimalizálni, így nagyon fontos, hogy legyen egy stabil alapod, amire építhetsz.

 

A tartalomstratégiáról gyakran hallhatod, hogy elengedhetetlen egy cég egészséges, stabil növekedéséhez, azonban mint azt az alábbiakban olvashatod majd, ennél egy sokkal konkrétabb célt kell, hogy szolgáljon. Egy tartalomstratégia elkészítésekor többek között a következőket kell figyelembe venned:

 

Hogy kiknek készülnek a tartalmaid

Tudnod kell, hogy kiket definiálsz célközönségedként, és azt, hogy hány különálló célközönséget különböztetsz meg, akiknek tartalmat szeretnél készíteni. Fontos, hogy két célközönség között éles eltérések lehetnek, ahogy két ügyfél igényei sem mindig passzolnak egymáshoz.

 

Egy-egy célközönség az írott, míg más közönségek a videós tartalmakat preferálják; vannak, akik 5 percet szánnának a tartalom fogyasztására, míg mások csak egy percet, és így tovább. Azzal, hogy többféle csatornát és tartalomtípust is alkalmazol stratégiádban, tartalmaidat minél szélesebb körökben terjesztheted majd, és többekkel kerülhetsz kapcsolatba.

 

Hogy célközönségeid milyen problémáját oldanád meg tartalmaiddal

Termékeid és/vagy szolgáltatásaid célja minden bizonnyal az, hogy ideális ügyfeleid problémáit megoldják. Hasonló elv alapján tartalmaidnak is ezt a célt kell szolgálniuk – végig kell vezetniük célközönségedet problémájuk felismerésének és megoldásának folyamatán.

Egy jó tartalomstratégia ügyfeleid mindkét táborára odafigyel: azokra, akik még csak most ismerik fel problémáikat, és azokra is, akik már használják termékeidet vagy szolgáltatásaidat ezen problémák megoldására. Tartalmaidnak segíteniük kell a vásárlók döntését, és termékeid, szolgáltatásaid hatékonyabb felhasználóivá kell tenniük meglévő ügyfeleidet.

 

Hogy mit kínálsz, amit mások nem

Minden bizonnyal vannak versenytársaid is, akik ugyan azokért az ügyfelekért küzdenek, mint akikért a te céged is. Ahhoz, hogy választásuk rád essen, meg kell mutatnod nekik, hogy mi teszi a te cégedet, a te kínálatodat egyedivé, jobbá, vagy legalább mássá, mint amit a konkurencia kínál. A tartalomkészítés lehetőséget kínál arra, hogy demonstráld, miért éri meg a te cégeddel üzletelniük lehetséges ügyfeleidnek.

 

Hogy milyen típusú tartalmakat szeretnél gyártani

A lehetséges digitális tartalomtípusok listája nagyon hosszú, és de céged jellegén, a tartalmak célján, és persze a célközönségen is múlik majd, hogy ezek közül melyikeket érdemes használnod, a költségvetésedről nem is beszélve.

 

Hogy milyen csatornákon szeretnéd terjeszteni tartalmaidat

Ha a tartalomtípusok terén kínált bőség zavara nem lenne elég fejtörő, megannyi lehetséges csatorna közül válogathatsz tartalmaid terjesztésére – ilyen például webhelyed, blogod, a YouTube, a Facebook, és még sok más is.

 

Hogy hogyan zajlik majd a tartalmak elkészítése és publikálása

Ez talán az egyik legnagyobb kihívás a tartalomstratégia megtervezése és bevezetése során. Fontos, hogy a projekt résztvevői mind tudják, hogy ki miért felelős, kinek mit kell csinálnia, milyen mennyiségben, milyen határidőkkel és így tovább.

 

Hogyan tervezd meg tartalomstratégiádat?

A következőkben egy tartalomstratégia elkészítésének főbb lépéseit soroljuk fel, és részletezzük, ahol ez indokolt. Ne feledd, hogy habár egy általános útmutató sokat segíthet egy stratégia szerkezetének felállításában, minden esetben saját céged céljai, célközönsége, és adottságai (emberi erőforrások, költségvetés, stb.) határozzák majd meg a stratégia velejét.

 

1. Tűzz ki egy célt

A marketing nem olyan terület, amin jó ötlet céltalanul bolyongani, ezért minden előtt el kell döntened, hogy mit is szeretnél elérni tartalomstratégiáddal. Mi az, ami miatt szeretnél tartalomstratégiát létrehozni? Válaszold meg ezt a kérdést, mielőtt tovább mennél, mert az összes következő pontot befolyásolja majd, hogy milyen célokat tűzöl ki magad elé.

 

2. Tervezz meg néhány ügyfélperszónát

Egy jó marketingtervhez tudnod kell, hogy kiknek kell elkészítened tartalmaidat, tehát pontosan definiált ügyfélperszónákra lesz szükséged. Ez különösen akkor fontos, ha egy új cég marketingjéért felelsz, legyen az akár sajátod, akár egy ügyfélé. Ha ismered a célközönségedet, akkor releváns, és értékes tartalmakat készíthetsz nekik, amik bevonzzák és konverzióra ösztönzik majd őket.

 

A tapasztalt marketingeseknek is érdemes odafigyelniük erre – meglehet, hogy a célközönségük megváltozott, vagy éppen szeretnék kibővíteni a piaclefedettségüket.

 

3. Tartsd tartalomauditot

Sokan blogbejegyzésekkel kezdik a tartalommarketinget, de ha szeretnél szélesebb közönséget megcélozni, akkor más tartalomtípusokra is szükséged lesz – gondolkodj el rajta, hogy melyekkel lenne érdemes foglalkoznod.

 

Például ha korábban hetente két blogbejegyzést írtál, akkor készíthetnél egy összefoglalót az összes olyan bejegyzésből, amik egy adott témát dolgoznak fel egyetlen meghatározó útmutató (például egy e-könyv) formájában.

 

Ha éppen egy év, vagy negyedév végén jársz, akkor vess egy pillantást az elmúlt időszak tartalomeredményeire, és próbáld kideríteni, hogy miket csinálhatnál másként, illetve tűzz ki új célokat.

 

4. Válassz tartalomkezelő rendszert magadnak

Fontos, hogy tartalmaid kezelésére legyen egy külön tartalomkezelő rendszered (röviden CMS). A tartalomkezeléshez hozzátartozik a tartalmak elkészítése, publikálása, és a tartalmak teljesítményének nyomon követése egy statisztikai felületen.

 

Ez a témakör túl nagy ahhoz, hogy itt részletesebben is beszámoljunk róluk, de itt sokkal többet megtudhatsz arról, hogy hogyan érdemes tartalomkezelő rendszert választani tartalomstratégiádhoz.

 

5. Állj elő tartalomötletekkel

Ez a legegyszerűbb és egyben legkevésbé tartalmas tippünk. Tanulmányozd ügyfélperszónáidat, és tarts brainstorming üléseket, hogy minél több tartalomötletet tudj felsorolni tartalomkészítőidnek.

 

6. Találd ki, hogy milyen tartalomtípusokat szeretnél használni

Mint említettük, rengeteg tartalomtípus közül választhatsz stratégiádhoz, és lényegében csak a költségvetés és az emberi erőforrások szabhatnak határt annak, hogy mennyit használsz ezek közül. Minél több tartalomtípust vetsz be, annál nagyobb közönséget érhetsz el, de egyáltalán nem muszáj mindet alkalmaznod a sikerek érdekében (különösen ha közönséged egyáltalán nem érdeklődne bizonyos tartalomtípusok iránt).

 

Íme egy rövid ismertető a legnépszerűbb tartalomtípusokról.

 

Blogbejegyzések

A blogbejegyzések egy webhelyen vagy különálló blogon kerülnek publikálásra, ideális esetben fix rendszerességgel. A bejegyzések valamilyen nemű értéket kell, hogy kínáljanak a célközönségednek, ami arra ösztönzi őket, hogy megosszák ezeket, vagy hogy elvégezzenek valamilyen más műveletet (lehetőleg valamilyen konverziót).

 

A bejegyzések terjedelme változó lehet, és érdemes saját magadnak kitapasztalni, hogy milyen hosszú cikkekre reagál pozitívabban a közönséged – hajlandóak elolvasni egy 2000 szavas írást, vagy nem terjed odáig a figyelmük?

 

E-könyvek

Ez e-könyven olyan leadgeneráló eszközök, amelyeket az érdeklődő felhasználók az után tölthetnek le, hogy megadták elérhetőségeiket (általában nevüket és/vagy email címüket). Ezek általában hosszú, részletes leírásai egy témának, és egy vagy több útmutatót is tartalmazhatnak, amelyek segítenek választ adni gyakran ismételt kérdésekre, vagy megoldást kínálnak néhány, az adott szakterülettel kapcsolatos problémára.

 

Habár ez lista, amit épp olvasol nem követ semmilyen sorrendet, az e-könyvek letöltése gyakran a következő lépés, miután a felhasználó elolvasott egy blogbejegyzést, ami pontosan erre próbálja ösztönözni őt. A felhívások (CTA-k) nagyon fontos részei a tartalommarketingnek, ugyanis ezek adnak utasítást a tartalom fogyasztóinak, hogy mi legyen a következő lépés, amit megtegyenek (valaminek a letöltése, regisztráció, asztalfoglalás, árajánlatkérés, stb.)

 

Esettanulmányok

Az esettanulmányok lehetőséget kínálnak arra, hogy elmeséld egy olyan ügyfeled történetét, aki/ami a te márkád segítségével ért el látványos sikereket. Az esettanulmányok gyakran konkrét statisztikákat is felmutatnak az eredményekről, így hiteles bizonyítékul szolgálnak márkád képességeinek demonstrálására. Egy esettanulmányt többféleképpen is elkészíthetsz és publikálhatsz – blogbejegyzésként, podcast formájában (erre mindjárt rátérünk), videóban elkészítve, infografikaként és így tovább.

 

Sablonok

A sablonok remek részeit képezhetik tartalomstratégiádnak, mert nagyon sok értéket, hasznot kínálhatsz velük célközönségednek. A különféle sablonok, vagy éppen ellenőrzőlisták segítenek rendszerezettebbé tenni leendő ügyfeleid munkáját, és sok időt spórolhatnak meg velük, ami manapság különösen nagy érték. Minél több hasznos tartalmat kínálsz közönségednek (bármilyen formában is teszed azt), annál valószínűbb, hogy a jövőben többször is visszatérnek majd hozzád hasznos tartalmakért.

 

Videók

A videó egy nagyon népszerű és sikeres tartalomtípus, amit a felhasználók előszeretettel osztanak meg közösségi hálózatokon és saját blogjaikon is. A videókhoz több időt és gyakran nagyobb költségvetést kell feláldozni, mint e lista többi tagjához, de sokkal komolyabb sikereket is el lehet érni vele. Egy tartalom akkor mondható sikeresnek, ha aktivizálja a közönségedet, és ráveszi őket arra a műveletre, amire ösztönözni szeretnéd őket.

 

Infografikák

Az infografikák lehetővé teszik, hogy a száraz, unalmas statisztikai számadatokat egy sokkal megnyerőbb, emészthetőbb, érdekesebb formátumban vizualizáld és kommunikáld célközönséged irányába. Ez egy nagyon hasznos tartalomformátum, különösen ha sok adatot szeretnél közölni egy kevésbé jártas, de mindenképpen érdeklődő közönséggel.

 

Podcastek

A podcastek előre rögzített hanganyagok – gyakran beszélgetések, interjúk – amelyek különösen az olyan közönségek számára hasznosak, akiknek nincs idejük sokat olvasni nap közben. A podcastek meghallgathatók online, és jobb esetben le is lehet tölteni őket offline hallgatásra is, például amikor az ember utazik, vagy éppen a ház körül tevékenykedik.

 

Közösségi média

Ha egy ideje már publikáltál tartalmakat webhelyedre vagy blogodra, akkor lassan eljön az ideje, hogy ezeket a tartalmakat más csatornákon is elkezd terjeszteni. A közösségi hálózatok tökéletesek erre a célra, de persze mindegyiknek megvannak a saját jellegzetességei, és a különböző tartalmak nem feltétlenül teljesítenek olyan jól az egyiken, mint a másikon, ráadásul bizonyos platformok speciális célokra lettek kifejlesztve. Az Instagram például rendkívül népszerű, de nem ideális hosszú szöveges bejegyzések publikálására, és hivatkozásokat is csak nagyon kényelmetlenül lehet elhelyezni rajta.

 

Ahhoz, hogy eldöntsd, melyeket érdemes alkalmaznod tartalomstratégiádban, érdemes megismerkedni napjaink legnépszerűbb közösségi platformjaival.

 

A közösségi média 2019-ben nem maradhat ki egyetlen cég vagy vállalkozó tartalomstratégiájából sem, ugyanis a különböző platformok páratlan elérési és terjeszkedési lehetőségeket kínálnak a márkák számára.

 

7. Publikáld és kezeld tartalmaidat

Marketingterved nem csak arra kell kiterjedjen, hogy milyen tartalmakat készíts, és hol publikáld őket, hanem arra is, hogy hogyan rendszerezed majd ezeket. Ehhez egy szerkesztői naptárat érdemes használni, ami egy előnézetet kínál arról, hogy mikor és milyen tartalmakat tervezel majd publikálni. Ez segít elkerülni, hogy két tartalomkészítő tartalmai akár témában, akár időpontban üssék egymást.

 

Remélhetőleg minél több felmerülő tartalomötlet örökzöld jellegű lesz, tehát hónapokkal, vagy akár évekkel később is olyan (vagy majdnem olyan) értéket kínál majd az olvasók számára, mint a publikáció napján. Természetesen nem csak ilyen tartalmakra kell koncentrálnod – ha csak teheted, dolgozz fel néhány aktualitást is, mert ezek a tartalmak gyors sikereket hozhatnak márkádnak megosztások és visszahivatkozások formájában.

 

Sokan a szezonalitást is kihasználják tartalommarketingjükben, és a különféle ünnepnapokat is felhasználják arra, hogy aktuális érdekes tartalmakat készítsenek. Ez mindenképpen jó ötlet, de más eseményeket, ünnepeket, évfordulókat is megcélozhatsz, ha azok relevánsak lehetnek célközönséged számára.

 

Összegzés

Egy tartalomstratégia megtervezése és implementálása nem kis feladat, ráadásul attól, hogy elkészítettél egy tervezetet még nem garantált a siker. Fel kell készülnöd az esetleges hibákra, hogy orvosolhasd, vagy elkerülhesd őket, és a váratlan eseményekre is, hogy minél hamarabb reagálni tudj rájuk, és kihasználhasd őket a gyors sikerek érdekében. Egy jó tartalommarketing stratégia az igények szerint változik – ami az év elején még jó ötletnek tűnt, az az év felére már teljesen másként nézhet ki.





Ingyenes SEO ellenőrző eszköz

Találd meg az okát, hogy miért nincs sokkal több látogatód!

Top 10 Weboldal

Az általunk tesztelt legjobb weboldalak toplistája.

2.
88%
4.
87%
6.
87%
7.
79%
8.
79%
9.
79%
10.
79%

Kapcsolódó cikkek:

#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
Az interneten megannyi információ terjeng különböző témákkal kapcsolatban – nincs ez másképpen a keresőoptimalizálással sem. Habár számos blog foglalkozik a SEO-val, néha nehéz...
2019-09-02
Így optimalizáld YouTube videóidat
A videómarketing az évtized egyik legfelkapottabb trendjének bizonyult, amit többek között az okostelefonok elterjedése és a különböző platformok videófunkcióinak bővülése tett...
2019-08-30
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
Fizetni a tartalomért sokak számára egy elképzelhetetlen gondolat lehet, pedig egyáltalán nem új stratégiáról van szó. A nyomtatott média korában számos újság alkalmazott előfizetési...
2019-08-28
#AskGoogleWebmasters – 2019 augusztusi összefoglaló
SEOINFO
2019-09-02
Az #AskGoogleWebmasters műsorvezetője nem más, mint a Google egyik munkatársa, John Mueller, aki gyakran hallatja hangját a keresőóriás szócsőjeként, hiszen rendszeresen megjelenik a...
Így optimalizáld YouTube videóidat
SEOINFO
2019-08-30
Természetesen a megannyi feltöltött videó közül minőségi produkciókkal kell kiemelkedni, azonban önmagában ez még mindig nem elég ahhoz, hogy videómarketinged sikeres is legyen. Egy...
A fizetőfalak és a SEO kapcsolata: Működhetnek a marketingben is?
SEOINFO
2019-08-28
A dolgok azonban változóban vannak. Egyre több kiadó veszi át a fizetőfalakat (vagy „fizetési falak”), hogy pénzt csinálhassanak tartalmaikból. Sokaknak bevált már a módszer...
Így segíthetnek a PPC adatok a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-08-26
Egy igazán jó SEO stratégia kellően rugalmas, hogy alkalmazkodni tudjon a legfrissebb trendekhez, algoritmusfrissítésekhez, és felhasználói szokásokhoz. Azonban a látható SEO eredményekre...
Helyi SEO a Bingen – 8 tipp a látványos sikerekhez
SEOINFO
2019-08-16
Amennyiben nemzetközi ügyfélkört igyekszel megcélozni, fontos, hogy minden „népszerűbb” keresőfelületre odafigyelj, amikor optimalizálásra kerül a sor. Lássuk, hogy mit...
SEO dilemma: Azonos kell legyen a tartalom webhely mobilos és asztali verzióján?
SEOINFO
2019-08-14
Habár a válasz meglehetősen egyszerű és egyértelmű, némi magyarázatot igényelhet, már csak azért is, hogy képben légy a dolgok miértjével. Lássuk tehát a mobil-első indexelés és a...
6 tipp, amivel biztosíthatod webhelyed technikai SEO hátterét
SEOINFO
2019-08-12
A technikai SEO megszelídítéséhez némi tudásra, elszántságra, és kitartásra van szükség – no meg egy ilyen útmutatóra, amit mi is összeírtunk most neked!   1....
Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?
SEOINFO
2019-08-07
Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi...
Akár egy hónapba is telhet, mire a keresősávod megjelenik a Google találatok között
SEOINFO
2019-08-06
Habár ilyen keresősávot mindenki megjelölhet webhelyén, hogy az aztán ilyen formában megjelenhessen a találatban is, akár egy hónapjába is telhet a Google-nak, hogy ezt érvényesítse. Ez...
5 gyakori tévhit a Google PageRankről, amiket egy csettintésre megcáfolunk
SEOINFO
2019-08-05
A PageRank volt az a mutató, amellyel a Google-nak sikerült kiemelkednie a többi kezdetleges keresőmotor közül. Sikerét annak köszönhette, hogy a PageRank az alapján értékelte az...
Mit csinál egy core frissítés, és mit tehetnek a webmesterek? A Google válaszol
SEOINFO
2019-08-02
A keresőóriás mondanivalójának lényege továbbra is az, hogy az ilyen core frissítések után nincs mit javítgatni a webhelyeken: „Tudjuk, hogy azok, akik visszaesést tapasztalnak...
Így szerezhetsz szerkesztői jogot saját Tudáspaneledhez
SEOINFO
2019-07-31
Mivel a Tudáspanel egy meglehetősen feltűnő, kiemelt pozíciót képvisel a találati oldalakon, a SEO szakemberek már rég óta igyekeznek „bejutni” ide, és sokan mindent megtesznek...
Mit szól a Google az átirányított partnerhivatkozásokhoz?
SEOINFO
2019-07-29
Mik azok a partnerhivatkozások? Ezek a hivatkozások általában egy márka webáruházára mutatnak, és olyan speciális paramétereket tartalmaznak, amelyekből a webáruház üzemeltetői meg...
4 tipp, amivel felfrissítheted blogstratégiádat
SEOINFO
2019-07-26
Sok marketinges napi szinten készít új tartalmakat, ami már önmagában kimerítő, de sokaknak külön kihívást okoz az is, hogy mindig valami újjal álljanak elő, és ne ismételjék...
Így meríthetsz tartalomötleteket a Google Analytics jelentésekből
SEOINFO
2019-07-24
A legtöbben a SEO, a PPC és közösségi stratégiáik fellendítésére alkalmaznak ilyen begyűjtött adatokat, és habár ez minden esetben jó taktika, az adatok más területeken is hasznosak...
6 árulkodó jel, hogy egy SEO szélhámossal van dolgod
SEOINFO
2019-07-22
Azonban ahogy az utóbbi időben a cégek, úgy sajnos a magukat SEO profinak tituláló szélhámosok is drasztikusan elterjedtek, akik kifejezetten az ilyen friss vállalatokra (vagy néha nagyobb...
Miért és hogyan segíthetnek a keresőoptimalizálásban a felhasználói vélemények
SEOINFO
2019-07-19
Az online vélemények és más felhasználói tartalmak (képek, videók, stb.) az úgynevezett társadalmi bizonyíték miatt lehetnek rendkívül hasznosak egy cég számára. A társadalmi...
7 dolog, ami alááshatja linképítési stratégiádat
SEOINFO
2019-07-17
A keresőmotorok (különösen a Google) azonban igencsak megnehezítették ezt a folyamatot az elmúlt évtizedek során, és ennek köszönhetően sokkal több buktató is leselkedik a gyanútlan...
Tippek és trükkök a hatékony tartalommarketingért
SEOINFO
2019-07-15
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás szoros kapcsolatban állnak egymással, tartalom nélkül ugyanis nincs mit keresőoptimalizálni, az optimalizálatlan tartalom pedig olyan, mintha...
Így mérheted SEO teljesítményedet a Google Analytics segítségével
SEOINFO
2019-07-12
Ha sikerül túltekintened ezen a fontos, ámde nem mindenható mutatón, akkor megmutathatod azt, ami igazán számít: hogy az organikus keresés mekkora hasznot is jelent céged...
7 vizuális tartalomtípus, amik kiegészíthetik SEO stratégiádat
SEOINFO
2019-07-10
Az igazán tartalmak afféle lavinaként kezdenek el működni, és saját sikerükre építenek – a jobb rangsorolás több látogatót jelent, ami még jobb rangsorolást, és így...
Miért és hogyan tedd felhasználó-központúvá SEO tevékenységeidet
SEOINFO
2019-07-08
Tény, hogy a Google korábban azt állította, hogy a felhasználói adatok közvetlenül nem hatnak ki a rangsorolásra, a keresőóriás garantáltan szívesebben emeli ki tartalmaidat a többi...
Ezért nélkülözhetetlen a tartalommarketing rendezvényhelyszínek számára
SEOINFO
2019-07-05
Azonban míg ezek a tartalmak valóban segíthetnek aktivitásra ösztönözni közösségi fiókjaid meglévő követőit, az új ügyfelek bevonzásához valamivel többre lesz...
Nem támogatja szeptembertől a Google a noindex utasítást a robots.txt fájlban
2019-07-03
Mi az a robots.txt? A robots.txt lényegében egy sima, mezei szövegfájl, ami különféle parancsokat, utasításokat, szabályokat tartalmaz a különféle internetes robotok számára. A...
Hogyan segíthet a storytelling a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-07-01
A következőkben arról lesz szó, hogy mik azok SEO szempontok, amiket a storytelling fellendíthet. Mielőtt azonban belevágnánk a dolgokba, váltsunk pár szót arról, hogy mi is az a...
5 stabil tartalommarketing tipp webáruházaknak
SEOINFO
2019-06-28
A tartalommarketing segíthet mindkét fronton: egyrészt optimalizálható tartalmakat kínál, amelyek fellelhetőbbé teszik a webhelyet a felhasználók számára, másrészt pedig értékes...
7 tipp az igényes SEO szövegírásért
SEOINFO
2019-06-19
Ahol ez a két koncepció szervesen összefonódik egymással az a szövegírás. A szöveg mindig is a legjobban „SEOzható” tartalomtípus volt, elvégre természetesen helyezhetsz el...
Így erősítheti márkatudatosságodat a tartalommarketing
SEOINFO
2019-06-17
Miért fontos a márkatudatosság? A márkatudatosság azt jelenti, hogy az emberek mennyire ismerik a márkádat, cégedet, illetve annak marketingüzeneteit. Messze nem csak arról van szó, hogy...
Így egészíti ki egymást a keresőoptimalizálás és a branding
SEOINFO
2019-06-14
Természetesen nincs két egyforma cég, így nem létezik olyan marketingmix sem, amely minden ügyfeled számára tökéletes lesz. Azonban van egy olyan páros, aminek minden...
Nagy cégek SEO bukásai, amikből sokat tanulhatunk
SEOINFO
2019-06-12
Előfordulhat, hogy te is verejtékezve tapasztaltad egy szép, közönségesnek tűnő reggelen, hogy rangsorolásaid egy éjszaka alatt több pozíciót is csúsztak. Habár ennek számos teljesen...
Miért lesz valaki SEO szakember?
SEOINFO
2019-06-07
Habár kívülről egy unalmas, száraz, izgalmaktól és örömöktől mentes karriernek tűnhet, ennek a szakmának számos előnye és szépsége van, csak éppen a megfelelő érdeklődés és...
Mik befolyásolják Google személyre szabott találatait?
SEOINFO
2019-06-05
Ha valaki használt már különféle rangsorkövető eszközt, akkor az biztosan tapasztalta, hogy a saját keresése eredményei eltértek az eszköz adataitól. Nos, ennek első sorban ez a...
Duplikáltnak számítanak-e a fordított tartalmak a Google részéről?
SEOINFO
2019-05-31
Mi az a duplikált tartalom? A Google a következőképpen definiálja az ismétlődő (duplikált) tartalmakat: „Ismétlődő tartalmon általánosságban olyan tartalmi blokkot...
Így szabadulj meg a rossz visszahivatkozásoktól
SEOINFO
2019-05-29
Ezeket a hivatkozásokat be lehet szerezni szándékosan és nem szándékosan is. Ha például az ember egy csapnivaló SEO ügynökséget bérel fel, az – normális munkavégzés helyett...
Mi az a SEO túloptimalizálás, és hogyan kerüld el webhelyeden?
2019-05-27
A túloptimalizálás akkor alakul ki, amikor valaki túl sok SEO javítást, módosítást végez egy webhelyen, és átlépi azt a határt, amikortól ezek a módosítások, habár jó...
Mi az a tartalomnaptár, és hogyan állíts össze egyet cégednek?
SEOINFO
2019-05-24
Nem egy online marketingről szóló cikkben vagy útmutatóban találkozhatsz az úgynevezett tartalomnaptárral, és hogy milyen fontos is összeállítani egy ilyet a hatékony tartalommarketing...
5 SEO szokás, ami messze nem olyan fontos, mint hiszed
SEOINFO
2019-05-24
Az elmúlt évek során rengetegszer hallhattunk a következő trendekről, de sok közülük tényleg csupán említést érdemel egy SEO útmutatóban, és nem többet. Minden további nélkül,...
A 6 legsúlyosabb tartalommarketing-hiba (és elkerülésük)
SEOINFO
2019-05-22
Azonban sok kisebb (és nagyobb) cég gyakorta vét olyan hibákat a tartalommarketingben, amiket egy kis előzetes tudással bőven el lehetne kerülni. A következőkben ezeket a hibákat...
8 sziklaszilárd tipp a profi SEO szövegíráshoz
SEOINFO
2019-05-20
Persze a szövegírás nem csupán bármilyen szöveg megírását jelenti – a betűket és a szavakat megfelelő sorrendbe kell helyezni, hogy valami értelmes, sőt, értékes eredményt kapj....
Miért és hogyan használd a belső linkeket a keresőoptimalizáláshoz
SEOINFO
2019-05-17
Íme minden, amit a belső hivatkozások és a keresőoptimalizálás kapcsolatáról tudnod kell!   Miért olyan fontosak a hivatkozások? A Google hivatkozásokon keresztül talál rá...
Mi az a szezonális SEO, és hogyan segíthetsz vele márkádon?
SEOINFO
2019-05-15
Meglepő módon igen kevés online kereskedő és marketinges fordítja hasznára az évszakok, az időjárás, és a közelgő ünnepek által kiváltott viselkedési változásokat, pedig ezek mind...
A komplett tartalomstratégiai útmutató 2019-re
SEOINFO
2019-05-13
Mi az a tartalomstratégia? A tartalomstratégia minden olyan médiaelem kezelését magába foglalja, amelyet te magad (vagy céged) készít és birtokol, legyen szó írott, vizuális,...
Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-05-10
Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly...
A keresőoptimalizálás (íratlan) etikai szabályai
2019-05-08
A black hat SEO-ról általánosságban tudjuk, hogy etikátlan keresőoptimalizálási módszereket, taktikákat ölel fel. Amikor azonban az ember kissé mélyebben is utánajár a SEO-nak, és az...
10 elgondolkodtató idézet a keresőoptimalizálásról
SEOINFO
2019-05-06
Jill Whalen „A jó SEO munka idővel csak egyre jobb lesz. Csak a keresőmotor trükköknek kell változniuk, amikor a rangsoroló algoritmusok is megváltoznak.”   A...
Hogyan segíthetik a negatív értékelések a keresőoptimalizálást?
SEOINFO
2019-05-03
A negatív vélemények növelik a vélemények számát Amikor valaki rákeres egy helyi cégre, akkor a Google számos olyan eredményt is felsorol, amelyek mellett csillagos értékelés is...
Megéri-e keresőoptimalizálással foglalkozni 2019-ben? Íme a válasz…
SEOINFO
2019-04-29
Mit tehet a keresőoptimalizálás a cégedért? Habár a SEO-ról sokan állítják, hogy képes gyarapítani a bevételt, ez csak részben igaz. A keresőoptimalizálás ugyanis nem befolyásolja...
Mik azok a strukturált adatok, és mi közük van a SEO-hoz?
SEOINFO
2019-04-26
Mik azok a strukturált adatok? A strukturált adatok olyan adatok, amelyek egy speciális formátumban vannak megadva egy weboldalon – ez a speciális formátum lehetővé teszi a...
5 kérdés és 5 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról
SEOINFO
2019-04-24
1. Miért kell átirányításokat használni? Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha...
Mik azok a közösségi jelek és mi közük van a keresőoptimalizáláshoz?
SEOINFO
2019-04-17
Mik azok a közösségi jelek? A közösségi jelek azt az aktivitást (reakciók, hozzászólások, megosztások) jelentik, amelyet tartalmaid kapnak a közösségi platformokon, például a...
Milyen egy jó linkprofil, és hogyan szerezhetsz ilyet webhelyednek?
SEOINFO
2019-04-15
Milyen egy jó linkprofil? Mielőtt megválaszolnánk ezt a kérdést, segíthet, ha definiáljuk, hogy mi nem számít jó linkprofilnak: egy jó linkprofil nem csak visszahivatkozásokból...
Új Search Console jelentés: nézd meg, hogyan teljesít webhelyed a Google Felfedezésben!
SEOINFO
2019-04-12
A Google a következőt írta a frissítésről: A népszerű Felfedezés funkció lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy naprakészek maradjanak kedvenc témáikkal kapcsolatban...
Így keresőoptimalizáld LinkedIn profilodat
SEOINFO
2019-04-10
Ügyelj a részletekre Először is alaposan ki kell töltened profilodat. Erre ne sajnáld az időt – minden releváns mezőt tölts ki rendesen, és szolgáltass minél több információt...
A legfontosabb fő teljesítménymutatók (KPI-k), amiket minden SEO szakembernek követnie kell
SEOINFO
2019-04-05
1. Organikus munkamenetek száma A munkamenetek lényegében a webhelyen tett látogatásokat jelentik. Egy munkamenet akkor kezdődik, amikor egy felhasználó a webhelyre érkezik, és akkor ér...
Mit tehet a Facebook céged keresőoptimalizálásáért?
SEOINFO
2019-04-03
1. Válaszd ki a lehető legjobb nevet céged Facebook profiljának Habár egyértelműen hangzik, de Facebook oldalad neve az első lépés a hatékony Facebook SEO irányába. A névválasztást...
Mik azok a kiemelt részletek, és hogyan jelenhetsz meg közöttük?
SEOINFO
2019-04-01
Mik azok a kiemelt részletek? A kiemelt részletek rövid információrészletek egy webhelyről, amelyek a legmagasabb keresőpozícióban, az összes organikus találat felett jelenhetnek meg...
10 funkció, amit minden webmesternek ismernie kell a Google Analytics adminisztrációs felületén
SEOINFO
2019-03-27
A Google Analytics adminisztrációs felülete Először is vessünk egy pillantást a felület felépítésére. Az Adminisztrálás felületet az Analytics bal alsó sarkában találod –...
Megérkeztek a tevékenységkártyák a Google-ra, de mit jelent ez SEO szempontjából?
SEOINFO
2019-03-25
Mik azok a tevékenységkártyák? Ugyan még csak bizonyos keresésekre jelennek meg, a tevékenységkártyák az aktuális kereséshez kapcsolódó korábbi tevékenységeidet mutatják meg a...
Mik azok legjobb konverziós útvonalak a Google Analyticsben?
SEOINFO
2019-03-22
A legjobb konverziós útvonalak Hol: Konverziók > Többcsatornás útvonalak > A legjobb konverziós útvonalak A legjobb konverziós útvonalak segítenek megmutatni, hogy az ügyfelek...
Így hozhatod ki a legtöbbet a Google Analyticsből
SEOINFO
2019-03-20
Élettartamra vetített érték Hol: Közönség Habár ez a jelentés még csak béta verzióként működik, már így is segíthet megállapítani webhelyed felhasználónak értékét. Adj...
Google Analytics – Az első lépések és alapvető tudnivalók kezdőknek
SEOINFO
2019-03-18
1. Az első lépések   A legelső lépés regisztrálni egy ingyenes Google Analytics fiókot. Csak akkor menj tovább, ha ez kész!   A Google Analytics követőkód...
Mi az a tartalommarketing, és miért hasznos gyakorlatilag minden cégnek?
SEOINFO
2019-03-13
Mi az a tartalommarketing? A tartalommarketing igazából kevésbé egy marketingstratégia, vagy marketingtaktika – sokkal inkább egyfajta filozófiaként tekinthetünk rá. A...
Mi az a keresőszándék (és hogyan optimalizálhatsz rá?)
SEOINFO
2019-03-11
Mi az a keresőszándék? A keresőszándék lényegében azt takarja, amit egy kereső felhasználó szeretne elérni a keresésével. Néhány felhasználó szeretne választ kapni egy...
19 SEO mítosz, amiknek 2019-ben senkinek nem szabadna bedőlnie
SEOINFO
2019-03-08
On-page SEO mítoszok A meta címkék fontosak: Habár a meta címkék szinte az óta részei a SEO-nak, hogy a terület létrejött, manapság már messze nem fektetnek rájuk akkora hangsúlyt a...
Mire kell odafigyelni egy rendezvénygyűjtő webhely keresőoptimalizálásakor?
SEOINFO
2019-03-06
A rendezvénygyűjtő webhelyek típusai A rendezvénygyűjtő webhelyeknek két fő típusa van: azok, amelyek rendezik ezeket az eseményeket, és azok, amelyek népszerűsítik...
3 ok, amiért az influencerek nélkülözhetetlenek a keresőoptimalizálásban
SEOINFO
2019-03-04
1. Az influencerek segítenek értékesebbé, hitelesebbé tenni linkprofilodat A linkprofil egy nagyon fontos szempont a keresőmotorok szemében egy webhely rangsorolásakor. A linkprofil...
Hogyan teheti tönkre SEO-dat a kulcsszó kannibalizáció (és mit tehetsz ellene)?
SEOINFO
2019-02-28
Mi az a kulcsszó kannibalizáció? Akkor beszélünk kulcsszó kannibalizációról, amikor egy webhelyen kettő, vagy annál több oldal (tartalom) is megcélozza ugyan azt a kulcsszót. Ilyenkor...
A tartalommarketing rövid története
SEOINFO
2019-02-27
1732: Megjelenik a Poor Richard’s Almanack első kötete, ami Benjamin Franklin éves előrejelzéseit tartalmazza, népszerűsítve ezzel Franklin nyomdáját.   1801: A párizsi...
Miért van szüksége egy modern cégnek a SEO-ra?
SEOINFO
2019-02-26
Láthatóbbá teszi a webhelyet A SEO elsődleges célja és haszna, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tegye webhelyedet az interneten keresgélő felhasználók számára. A láthatóság...
Mi az a keresőoptimalizálás (SEO), és miről is szól valójában?
SEOINFO
2019-02-25
Mi az a keresőoptimalizálás? A SEO („search engine optimization”, vagyis keresőoptimalizálás) valójában nem egy módszer, hanem számos módszer összessége – egy...
Értékes SEO statisztikák, amiket érdemes lesz figyelembe venni 2019-ben
SEOINFO
2019-02-22
Általános SEO statisztikák Az online élmények 93%-a egy keresőmotorral kezdődik. A Google jelenleg az online keresések 76%-át szolgálja ki, míg a Baidu, a Bing, és a Yahoo!...
9 alapvető SEO kifejezés, amiket ismerned kell
SEOINFO
2019-02-20
Horgonyszöveg A horgonyszöveg (angolul „anchor text”) a szövegben elhelyezett hivatkozások kattintható része. A horgonyszöveg azért fontos, mert pozitívan, vagy akár...
Így segítheti egymást a SEO és az email marketing
SEOINFO
2019-02-18
Néhány szó a SEO és az email kapcsolatáról Mind a keresőoptimalizálásnak, mind az email marketingnek egy végső célja van – hogy minősített érdeklődőket vonzanak webhelyedre,...
Mi az a helyi SEO (és hogyan csináld hatékonyan)?
SEOINFO
2019-02-15
Regisztráld cégedet a Google Cégem szolgáltatásra Ha csak egyetlen tippet fogadsz meg erről a listáról, akkor ez legyen az. A Google Cégem a helyi SEO alapja a Google platformján. Az...
5 SEO stratégia, amit minden kisvállalkozónak ismernie kell
SEOINFO
2019-02-13
1. Készítsd minőségi tartalmakat Publikált tartalmaid minősége egyenesen arányos az általuk bevonzott (vagy bevonzható) forgalom mennyiségével – minél jobbak a tartalmaid, annál...
Negyed évszázadnyi SEO – A keresőoptimalizálás első 25 éve
SEOINFO
2019-02-11
A kezdetek: 1991-2002 1991 augusztus 6-án Tim Berners-Lee létrehozta a világ első webhelyét, ami egy végeláthatatlan folyamat kezdetét jelentette. Idővel aztán a webes tartalmak...
10 gyakori SEO hiba, ami tönkreteheti webhelyedet
SEOINFO
2019-02-08
1. Nem reszponzív a webhelyed A mobilról böngészők száma már évek óta meghaladja az asztali számítógépekről internetezőként, így nem csoda, hogy a reszponzív design az egyik...
Milyen változásokat hoz a gépi tanulás a keresőoptimalizálásban?
SEOINFO
2019-02-07
Mi az a gépi tanulás? Leegyszerűsítve, a gépi tanulás (machine learning) az informatika egy olyan ágazata, ami a számítógépes rendszerek „tanításával” foglalkozik. A gépi...
Milyen SEO-gyilkos hibákat követhetsz el webhelyed átalakítása során (és hogyan előzheted meg őket)
SEOINFO
2019-01-07
Indexelhetővé tetted a fejlesztői környezetet a keresőmotorok számára A fejlesztési fázist mindenki sajátosan kezeli, ahogyan neki kényelmes. Vannak, akik létrehoznak egy alkönyvtárat...
Negatív SEO: Hogy működik, és hogyan védekezz ellene
SEOINFO
2019-01-03
1. Spam jellegű hivatkozások elhelyezése vagy jó minőségű linkek eltávolítása Ez talán a leggyakoribb negatív SEO taktika, de szerencsére egyre kevésbé hatékonyabb, ugyanis a rossz...