A blogok szerepe az online marketingben

blog

A blog definíciója

A blogok lehetnek különálló, rendszeresen fissülő webhelyek, vagy nagyobb webhelyek rendszeresen frissített részei. Léteznek személyes és üzleti céllal működtetett blogok is.

A személyes blogok célja gyakran a személyes tapasztalatok és alkotások megosztása, de használhatók akár egy nyilvános online naplóként is. Az üzleti blogok ezzel szemben segíthetnek új ügyfeleket szerezni céged számára.

A személyes és üzleti blogok egyik fő jellemzője, hogy a szerző vagy szerzők rendszeresen publikálnak rajtuk úgynevezett blogbejegyzéseket.

 

Mik azok a blogbejegyzések?

A blogbejegyzés egy olyan weboldal a blogon, ami a blog egyik témájával vagy altémájával foglalkozik.

Ha például webhelyeden ruhákat árulsz, akkor írhatsz egy blogbejegyzést „2024 legdivatosabb tavaszi cipői” címmel. Ez a tartalom természetesen szorosan kapcsolódik blogod általános témájához (a divathoz), miközben részletesebben bemutatja annak egyik altémáját (a tavaszi cipőket).

A blogbejegyzések segítségével temérdek releváns tartalmat tölthetsz fel webhelyedre. Ezek lehetővé teszik, hogy számodra fontos kulcsszókra (pl. „2024 tavaszi cipők”) jelenj meg a keresőmotorok találatai között. Amikor valaki a következő szezon divatos cipőire keres rá a Google-on, a te blogbejegyzésed is feltűnhet a keresőtalálati listán, amelyen keresztül az emberek eljuthatnak blogodra és megismerkedhetnek márkáddal.

Egy blogbejegyzés nem csak szövegből állhat – szerepelhetnek benne képek, beágyazott videók, űrlapok és egyéb interaktív médiaelemek is, amelyek segíthetnek a tartalom szemléltetésében.

Számos cég előszeretettel használja ezt a technikát – az úgynevezett tartalommarketinget – az új ügyfelek bevonzására.

 

Mi a különbség a blogok és a webhelyek között?

A blogok gyakran egy nagyobb webhely részei, de létezhetnek önálló webhelyekként is, amelyeken az elsődleges tartalmak a blog bejegyzései.

A blogokat legfőképp az különbözteti meg a webhely többi részétől (vagy más webhelyektől), hogy rendszeresen frissülnek új blogbejegyzésekkel.

A blogok továbbá segíthetnek többet megtudni olvasóidról. Például megfigyelheted, hogy mely bejegyzések a legolvasottabbak és legtöbbet megosztottak, vagy lehetőséget adhatsz a látogatóknak, hogy hozzászólásokat írjanak tartalmaidhoz, amelyekkel visszajelezhetnek neked.

A „blogolásnak” (egy blog vezetésének) számos előnye van:

  • Segít forgalmat vonzani webhelyedre
  • Segít felkelteni a látogatók érdeklődését, majd idővel ügyfelekké konvertálni őket
  • Lehetővé teszi, hogy szakértőként tüntesd fel magadat az adott területen, amivel elnyerheted a látogatók bizalmát. Ez a bizalom később kulcsfontosságú lesz, ha a látogatóknak segítségre van szükségük, hiszen tudják majd, hogy bátran fordulhatnak hozzád.

 

Miért hasznos egy blog egy cég számára?

1. Segít, hogy céged megjelenhessen a Google találatai között

A legtöbb cég azért indít és vezet blogot, hogy minél több kulcsszóra rangsorolhasson a Google és más keresőmotorok találatai között. Persze más SEO taktikákat is érdemes alkalmazni, és a blogbejegyzések is népszerűsíthetők fizetett hirdetéseken keresztül – ha azonban egy stabil, hosszútávú stratégiára vágysz, akkor a blogolás verhetetlen ilyen téren.

Nézzünk meg egy példát. Tegyük fel, hogy céged okostelefon-kiegészítők eladásával foglalkozik, de mivel csak most alapult, nem igazán rendelkezik online jelenléttel.

Az első év során általános rendszeresen blogbejegyzéseket írsz majd, amelyek kifejezetten az okostelefonokkal és azok kiegészítőivel foglalkoznak. Idővel egyre több forgalom érkezik blogodra, és más cégek is hivatkoznak majd tartalmaidra, amikor telefonokkal vagy kiegészítőikkel kapcsolatban szeretnék tájékoztatni saját olvasóikat.

A Google előbb-utóbb felfigyel rá, hogy többen is érdeklődnek blogod iránt, és ebből arra következtet majd, hogy blogod/webhelyed egy megbízható információforrás ezekben a témákban. Ennek köszönhetően egyre több bejegyzésed kezd majd egyre magasabb pozíciókban megjelenni a Google keresőtalálatai között, így még többen találnak majd rá, amikor telefonkiegészítők után kutatnak az interneten.

Ez persze nem egyik napról a másikra történik. Ráadásul minél népszerűbb témákkal foglalkozik blogod, annál nehezebb lesz jobb pozíciókat elérni a találati oldalakon, hiszen hevesebb versennyel is kell számolnod.

Azonban kétségtelen, hogy egy jó blogra minden valamirevaló cégnek szüksége van manapság.

 

2. Szakértőként pozícionálhatod magadat célközönséged szemében

Egy vállalkozás vagy cég tulajdonosaként (remélhetőleg) szakértő vagy egy bizonyos területen – legyen az a divat, az informatika, az üzlet, a kertészkedés, az építészet vagy bármi más, amiből meg szeretnél élni.

Ha azt szeretnéd, hogy az emberek bizalommal forduljanak hozzád problémáikkal, akkor meg kell mutatnod nekik, hogy értesz is ahhoz, amit kínálsz nekik.

Egy blog tökéletesen alkalmas erre, hiszen hasznos tippeket, tudnivalókat, útmutatókat oszthatsz meg rajta célközönségeddel. Blogod látogatói ezekből látni fogják, hogy egy igazi szakértővel van dolguk, és sokkal szívesebben keresik majd a te szolgáltatásaidat vagy termékeidet, amikor szükségük lesz ezekre.

 

3. Látogatókat vonzhatsz webhelyedre, akiket aztán ügyfelekké konvertálhatsz

Webhelyed főoldala nem képes akkora forgalmat termelni, mint egy rendszeresen vezetett blog. Persze nagyon fontos, hogy egy jól kialakított, hasznos főoldallal fogadd azokat a látogatókat, akik erre az URL-re érkeznek meg webhelyeden, de ők általában olyan emberek lesznek, akik már hallottak márkádról.

Egy blog bejegyzéseivel azonban olyan látogatókra is szert tehetsz, akik azt sem tudják, hogy céged létezik. Ők azok a lehetséges ügyfelek, akik a konverziós tölcsér felsőbb szakaszaiban járnak, és megoldásokat keresnek a problémáikra. Blogod bejegyzésein keresztül rátalálhatnak ezekre a megoldásokra webhelyeden.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések