A kulcsszókutatás definíciója

kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás definíciója

A kulcsszókutatás a felhasználók által keresett kifejezések (kulcsszók) összegyűjtésének és elemzésének folyamata. Ezeket a kulcsszókutatás során fellelt kifejezéseket aztán a keresőoptimalizáláshoz (SEO), a hirdetésekhez és más online marketinges feladatokhoz lehet felhasználni.

A kulcsszókutatás segít azonosítani a megcélzandó kereséseket, ezek népszerűségét, rangsorolási nehézségüket és egyéb jellemzőiket is.

 

Miért olyan fontos a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás segít megtalálni a legjobb megcélzandó kulcsszókat és megismerni azokat a lekérdezéseket, amelyeket ideális ügyfeleid rendszeresen használnak a Google-on.

Az így szerzett információkat aztán tartalomstratégiád és marketinged egyéb területein is hasznosíthatod.

Az emberek ahhoz használják a kulcsszóikat, hogy megoldásokat találjanak problémáikra az interneten, vagy választ kapjanak a kérdéseikre. Ha tehát tartalmaid megjelennek az ilyen felhasználók előtt, amikor keresnek valamit, akkor több forgalmat szerezhetsz. Ezért érdemes megválogatni, hogy milyen kulcsszókat célozz meg.

Az inbound marketingstratégiák lényege továbbá, hogy nem arról készítesz tartalmakat, amiket szeretnél közölni az emberekkel, hanem arról, amiről ők szeretnének hallani. A cél tehát a közönség bevonzása.

Ennek az alapja pedig a kulcsszókutatás.

A kulcsszókutatásnak számos előnye van – íme a legfontosabbak ezek közül:

 

Rálátás a marketingtrendekre

Megfelelő kulcsszókutatással betekintést nyerhetsz az aktuális marketingtrendekbe, hogy aztán ezekhez az épp felkapott témákhoz igazíthasd tartalmaidat és kulcsszóidat.

 

Fokozott forgalom

Ha sikerül azonosítanod a legjobb kulcsszókat tartalmaidhoz, akkor magasabb rangsorolásokat érhetsz majd el velük, és több forgalmat vonzhatsz webhelyedre.

 

Ügyfélszerzés

Ha cégednek olyan tartalmai vannak, amelyekre az emberek kíváncsiak, akkor egyrészt megadhatod nekik, amire szükségük van, másrészt egy felhívást is elhelyezhetsz előttük, ami az vásárlói utazás következő lépésre ösztönzi őket.

A kulcsszók népszerűségének, keresési arányának és szándékának megismerésével pontosan azokra a kérdésekre kínálhatsz válaszokat ügyfeleidnek, amik fontosak számukra.

 

Kulcsszók és témák

Az utóbbi évtized során rengeteget változott a SEO világa, és egyesek szerint a kulcsszók már korántsem olyan fontosak a rangsoroláshoz, mint régebben.

Ez bizonyos értelemben igaz is, egy SEO szakember számára azonban csupán a módszerek alakultak át. A kulcsszók nagyon is jelen vannak a hétköznapi SEO munkában, azonban ma már sokkal inkább a keresésekhez használt kifejezések mögötti szándék az, amire figyelned kell.

A kulcsszó szándék az, amit a kereső felhasználó megpróbál elérni a keresésével – ezért keresési szándékként vagy keresősszándékként is szokás emlegetni.

Tehát szó sincs róla, hogy a kulcsszókutatás egy elavult feladat lenne.

A kulcsszókutatás segít kideríteni, hogy az emberek milyen témák iránt érdeklődnek, és bizonyos kulcsszókutató eszközök még azt is elárulják, hogy mennyire népszerűek ezek a témák a felhasználók köreiben. Fontos kiemelni, hogy a „téma” szót használjuk ebben a magyarázatban – ha kutatásoddal azonosítod azokat a kulcsszókat, amelyek egy adott hónapban népszerűek, akkor konkrét témákat fedezhetsz fel, amelyekhez érdemes lesz majd tartalmakat készítened. Ez után pedig ezen témák alapján választhatod majd ki további kulcsszóidat.

 

A kulcsszókutatás elemei

A kulcsszókutatás során három fő tényezőre kell odafigyelned.

 

1. Relevancia

A Google részben a relevanciájuk alapján rangsorolja a tartalmakat. Itt lép érvénybe a keresési szándék koncepciója. Egy tartalmad csak akkor rangsorolhat (jól) egy keresésre, ha a Google szerint megfelel a felhasználó igényeinek.

E mellett sokat segít, ha a te tartalmad biztosítja a legjobb minőségű forrást az adott kereséshez. Elvégre miért rangsorolná magasra a Google egy tartalmadat, ha kevesebb értéket kínál az olvasók számára, mint az alternatívák?

 

2. Tekintély

A Google magasabb pozíciókba emeli azokat a forrásokat, amelyeket tekintélyesnek tart. Minden tőled telhetőt meg kell tenned tehát annak érdekében, hogy hiteles forrássá válj – ehhez pedig hasznos, értékes, informatív tartalmakkal kell feltöltened webhelyedet, és el kell érned, hogy mások is hivatkozzanak rád.

Ha nem sikerül elegendő tekintélyt kiérdemelned az adott területen, vagy ha egy kulcsszóra számos elismert webhely jelenik meg, akkor nehéz lesz jól rangsorolnod, hacsak nem kínálsz rendkívül jó minőségű tartalmakat.

 

3. Keresési arány

Meglehet, hogy első pozícióban jelensz meg egy kulcsszóra, de ha senki sem keres rá erre a kifejezésre, akkor nem számíthatsz tőle sok webhelyforgalomra. Olyan ez, mint egy eldugott sikátorban boltot nyitni.

Egy kulcsszó keresési aránya azt mutatja meg, hogy hányszor keresnek rá egy adott időszak (általában egy hónap) során.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések