short-tail kulcsszó
A short-tail kulcsszó definíciója
A short-tail (rövid farok) kulcsszók olyan keresőkifejezések, amelyek nagyon általános témákra utalnak és emiatt heves verseny jellemző rájuk. A short-tail kulcsszók általában 1-2 szóból állnak és sokan használják őket online kereséseikben.
Miért éppen short-tail?
Habár a short-tail kulcsszók általában rövidebbek (kevesebb, mint 3 szóból állnak), elnevezésük valójában a keresettségi görbén való elhelyezkedésükre utal:
Mint látható, a short-tail kulcsszók egy jóval rövidebb szakaszt fednek le a görbén, mint a long-tail kifejezések.
A görbe bal szélén helyezkednek el az egyszavas, néha külön „head” kategóriaként emlegetett kulcsszók. Ezekből nagyon kevés van, amit a szűk sáv is mutat. Mivel azonban nagyon általános szavak, jóval többen keresnek rájuk, mint a hosszabb kifejezésekre – ezért nyúlnak magasabbra.
Egyre jobbra haladva láthatjuk, hogy ahogyan a kulcsszók száma nő, úgy egyre csökken a keresési arányuk. Így lesz egyre hosszabb a görbe „farka”, és lépünk át a short-tail szakaszból a long-tailbe. Míg head kulcsszókból csupán néhány tízezer létezik, addig a long-tail kulcsszóknak több millió kombinációja is lehet.
Először valójában a long-tail kulcsszók kapták a nevüket erről a jelenségről. Később aztán az emberek a short-tail és head kifejezéseket is ez alapján kezdték el emlegetni.
Tehát habár a short-tail kulcsszók általában kevesebb, a long-tail kulcsszók pedig több szóból állnak össze, ez a megnevezés nem a kifejezések hosszára utal, hanem a keresettségükre.
Miért fontosak a short-tail kulcsszók?
A short-tail kulcsszók a kulcsszókutatás nélkülözhetetlen részei, mert „alap” kulcsszókként szokás használni őket. A kulcsszókutató eszközök ilyen short tail kulcsszók alapján keresnek több kulcsszóötletet a keresőoptimalizáláshoz, illetve a hirdetések célzásához.
Ha sikerül jól rangsorolnod néhány short-tail kulcsszóra, akkor jelentős forgalom érkezhet webhelyedre. Ez azonban általában egy nagyon nehéz feladat, hiszen az ilyen népszerű kifejezésekre rengeteg domain pályázik. Az „autó” szóra például komoly kihívás lenne leelőzni a használtautó.hu-t, hiszen egy régi, elismert, komoly tekintélynek örvendő webhely, rengeteg visszahivatkozással.
A short-tail kulcsszók megcélzása továbbá meglehetősen drága lehet, ha PPC hirdetésekről van szó.
Érdemes azonban észben tartani, hogy csak azért, mert magasan rangsorolsz egy ilyen kulcsszóra még nem biztos, hogy jól is jársz vele. Ha például a „számológép” szóra optimalizálsz, ami egy meglehetősen általános kulcsszó (több, mint 3,2 millió találattal), akkor sem biztos, hogy sok kattintást látsz majd, mert a Google rögtön a találati oldalon megjelenít egy számológépet a kereső felhasználók számára.
A Google egyre több ilyen SERP elemet kínál a felhasználóknak, akiknek egyre ritkábban kell rákattintaniuk a többi találatra.
Hogyan keress short-tail kulcsszókat
Még ha long-tail kulcsszókat is szeretnél találni, először short-tail kifejezéseket kell szerezned. Nézzük meg, hogy hogyan.
1. Ellenőrizd short-tail kulcsszóidat a Google Search Console felületén
Ha webhelyed már kap némi forgalmat a Google-ról, akkor a Search Console-al érdemes kezdeni:
- Jelentkezz be a Google Search Console-ba
- Kattints a Teljesítmény opcióra az oldalsávban
- Kattints a Lekérdezések fülre a grafikon alatt
Itt jelennek majd meg azok a kifejezések, amelyekre webhelyed rangsorol (de nem feltétlenül ezek vonzzanak rá forgalmat).
Ez tehát egy jó kiindulási pont, még ha nem is tökéletes. Akkor érdemes ezt a módszert alkalmazni, ha nem használsz semmilyen fizetős kulcsszókutató eszközt.
Egy másik ingyenes opció a Google Ads Kulcsszótervezőjét haználni.
2. Nézd meg, hogy milyen kulcsszókra rangsorolnak versenytársaid
Egyes fizetős kulcsszókutató eszközök segítségével azt is ellenőrizheted, hogy milyen kulcsszókra, hogy rangsorol egy adott webhely – például egy versenytársad.
Ez természetesen nagyon értékes információ lehet, hiszen olyan értékes short-tail és long-tail kulcsszókra lelhetsz, amelyekre megérné optimalizálnod bizonyos tartalmaidat.
Short-tail vagy long-tail – Melyik a jobb?
A short-tail kulcsszókra általában heves verseny jellemző, és sokan is célozzák meg őket, ezért nagyon nehéz jól rangsorolni rájuk. Az általános kifejezésekre többnyire olyan webhelyek rangsorolnak, amik évek óta gyűjtik tekintélyüket, és megbízható, hiteles forrásnak számítanak az adott területen.
A short-tail kulcsszókra első sorban a kulcsszókutatáshoz lesz szükség, hogy ezek alapján kereshess magadnak konkrétabb long-tail kifejezéseket. A long-tail kulcsszókra kevesebb felhasználó keres ugyan rá, de határozottabb szándékkal használják őket.
Gyakori kérdések
Mi az a short-tail kulcsszó?
A short-tail kulcsszók olyan általános kifejezések, amelyekre magas keresési arány és heves verseny jellemző. Ezek a kulcsszók általában 1-2 szóból állnak, és nagyon nehéz jól rangsorolni rájuk. A short-tail kulcsszók megcélzása továbbá egy költséges PPC stratégia lehet.
Mi az a long-tail kulcsszó?
A long-tail kulcsszók a short-tail kifejezésekkel ellentétben ritkábban keresettek, de sokkal konkrétabb keresési szándék áll mögöttük. A long-tail kulcsszókkal könnyebb előkelő rangsorolási pozíciókat szerezni.