Mik azok az YMYL tartalmak?

YMYL

Az YMYL definíciója

Az YMYL az angol „Your Money or Your Life” („pénzt vagy életet”) kifejezés rövidítése. A Google azokat a tartalmakat sorolja az YMYL kategóriába, amelyek jelentős hatással lehetnek a felhasználók pénzügyi helyzetére, egészségére vagy általános jólétére.

Ide tartoznak többek között az anyagi, egészségügyi, biztonsági, jogi témakörök – tehát amelyekben fontos, hogy a közönség szakmailag pontos információk alapján hozhasson döntéseket.

A Google és más keresőmotorok sokkal szigorúbban értékelik az YMYL tartalmakat, mint más oldalakat

 

Mi számít YMYL témának?

YMYL témák például:

  • Pénzügyi tanácsadás: Olyan webhelyek, amelyek befektetéssel, adózással, nyugdíjjal, hiteltörlesztéssel, biztosítással és egyéb anyagi témákkal foglalkoznak.
  • Egészségügyi információk: Betegségekkel, kezelésekkel, gyógyszerekkel, táplálkozással, mentális egészséggel és egyéb egészségügyi témákkal foglalkozó webhelyek.
  • Biztonsági és vészhelyzeti információk: Katasztrófakezeléssel és egyéb krízishelyzetek elhárításával foglalkozó és egyéb tartalmak, amelyek fontos szerepet játszanak a közbiztonság megőrzésében.
  • Jogi tanácsadás: Jogi információkat, törvénymagyarázatokat és jogi útmutatást kínáló webhelyek.
  • Hírek és aktualitások: Aktuális eseményekről, politikáról, üzleti és tudományos területekről beszámoló hírwebhelyek és más online publikációk.

Amennyiben ilyen vagy ezekhez kapcsolódó területekkel foglalkozol, biztosítanod kell, hogy megbízható, hiteles és pontos információkat kínálj olvasóid számára, amikor a legnagyobb szükségük van rá.

 

Miért fontos az YMYL?

Az YMYL tartalmak mind a keresőmotorok, mind a felhasználók szemében fontosak. Mivel ezek a tartalmak jelentős hatással lehetnek a felhasználók életére, a keresőmotorok minőségük és hitelességük megállapítását is szigorúbban veszik.

A SEO sikerek érdekében tisztában kell lenned az YMYL tartalmak jelentőségével, ha ilyen területekkel foglalkozol.

 

Miért figyelnek oda fokozottan a keresőmotorok az YMYL tartalmakra?

A Google és más keresőmotorok főleg a felhasználók védelme érdekében kezelik szigorúbban az YMYL tartalmakat. A keresőmotorok mindig a legmegbízhatóbb információkat igyekeznek felsorolni a felhasználók számára, az YMYL tartalmak esetében azonban sokkal nagyobb lehet a tét. A Google és más motorok olyan információkkal szeretnék ellátni a felhasználókat, amelyek alapján jól tájékozott döntéseket hozhatnak egészségükkel, pénzügyeikkel stb. kapcsolatban.

A keresőmotorok tehát meg kell különböztessék egymástól a jó és kevésbé megbízható forrásokat. Ezzel biztosíthatják, hogy pontos, szakmai tapasztalatokra alapozott tanácsadást kínálhassanak felhasználóik számára.

Az YMYL tartalmak szigorúbb szűrésével általánosságban javul a keresőtalálatok minősége, ami magukat a keresőmotorokat is megbízhatóbbá teszi a felhasználók szemében.

 

YMYL és a Google minőségellenőröknek készült kézikönyve

A Google minőségellenőröknek készült kézikönyve rendkívül fontos szerepet játszik a weboldalak minőségének és relevanciájának megítélésében, különösen az YMYL tartalmak esetében.

A nyilvánosan is elérhető kézikönyvben összefoglalt irányelvek tanulmányozásából kiderül, hogy miként értékeli a Google a webhelyeket és a szerzőket az E-E-A-T szempontok alapján, ami különösen az YMYL tartalmak minősítésekor lényeges.

A kézikönyvben konkrét kritériumok szerepelnek az YMYL tartalmak minősítéséhez. Az irányelvek alapján dolgozó minőségellenőrök munkája lehetővé teszi a Google algoritmusa számára, hogy pontosabban értékelhesse és rangsorolhassa a weboldalakat.

Fontos szempontok például:

  • Tapasztalat: Az egészségügyi, pénzügyi és más YMYL témák esetében a tapasztalat például azt jelenti, hogy a tartalom szerzője korábban dolgozott pénzügyi tanácsadóként, egészségügyi területen, vagy van valamilyen releváns tapasztalata egy konkrét szakterületen. Ez a személyes tapasztalat hitelesebbé teszi a szerző által írt tartalmakat.
  • Szakértelem: A Google szerint az YMYL tartalmakat olyan személyek vagy szervezetek kell készítsék, akik/amik bizonyítható szaktudással rendelkeznek az adott területen. Ez a tudás bizonyítható képesítést igazoló dokumentumokkal, az iparágban szerzett pozitív hírnévvel, elismert lapokban megjelent hozzájárulásokkal stb.
  • Tekintély: A Google magasabbra értékeli a tekintélyes forrásokból származó YMYL tartalmakat. Ide tartoznak azok a webhelyek, amelyek bizonyították hitelességüket egy adott iparágon belül, más szakértők és tekintélyes szervezetek is elismerik őket, vagy rendszeresen publikálnak pontos, megbízható információkat.
  • Megbízhatóság: A megbízhatóság rendkívül fontos az YMYL tartalmak számára. A Google figyelembe veszi az átlátszóságot, a tartalom pontosságát, illetve az esetleges elfogultságok egyértelmű felvállalását is. Ha egy webhely ellen sok panasz érkezett, többször publikált téves információkat vagy káros tartalmakat, akkor kevésbé tekinthető megbízhatónak.

A tartalom minősége: A Google persze mindig a jó minőségű tartalmakat részesíti előnyben, és ez fokozottan igaz az YMYL tartalmak esetében. Ezeknek az anyagoknak alaposaknak kell lenniük, és a fő téma mellett a kapcsolódó kérdésekre is válaszokat kell adniuk.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések