A black hat SEO definíciója

black hat

A black hat SEO definíciója

A black hat SEO („feketekalapos SEO”) azokra a keresőoptimalizálási technikákra utal, amelyek megszegik a keresőmotorok irányelveit. A black hat SEO technikák megpróbálják manipulálni a keresőmotorok algoritmusait, hogy egy webhely magasabb rangsorolást érhessen el a keresőtalálatok között.

A Google és más keresőmotorok egyértelműen azt kommunikálják a SEO közösségnek, hogy az ilyen taktikák sértik az irányelveiket. Szintén egyértelművé teszik azt is, hogy milyen következményekkel jár, ha valaki black hat SEO technikákat alkalmaz. A büntetés lehet algoritmusalapú vagy kézi művelet is, amelyek alacsonyabb rangsoroláshoz vagy akár az indexből való kitiltáshoz is vezethetnek.

 

A black hat SEO kockázata

A black hat SEO technikák használata jelentős kockázattal jár, ezért sok SEO szakember nagyívben kerüli őket. Nem csak büntetés jár értük a keresőmotoroktól, hanem általánosságban etikátlanok is, és rossz fényt vetnek a webhelyekre, illetve a mögöttük álló márkára.

Persze mindig is voltak és lesznek is olyan online marketingesek, akik megpróbálják kijátszani a rendszert, hogy gyorsabban érhessenek el SEO sikereket, mint tisztességes versenytársaik. Fontos azonban észben tartani, hogy a black hat SEO technikák legfeljebb rövidtávú eredményeket hozhatnak.

A Google hivatalos dokumentációjában valaha az alábbit olvashattad:

„Kerüld a keresőmotor-rangsorolás javítására szánt trükköket. Egy jó ökölszabály elgondolkodni rajta, hogy el mernéd-e magyarázni a Google egyik alkalmazottjának azt, amit csinálsz. Szintén hasznos, ha megkérdezed magadtól, hogy „Segít ez a felhasználóimnak? Akkor is ezt csinálnám, ha nem léteznének keresőmotorok?”

 

A black hat SEO taktikák egyáltalán nem a felhasználók érdekeit szolgálják, és nem lenne semmi értelmük, ha nem léteznének keresőmotorok.

 

Miért kell elkerülni a black hat SEO-t?

Szóval mi történhet abban az esetben, ha valaki black hat SEO-t alkalmaz, és lebukik a Google előtt?

A keresőmotor irányelveiben az áll, hogy az ilyen szabálysértések algoritmusalapú büntetéshez vagy kézi művelethez vezethetnek, illetve akár a webhely indexből való eltávolítását is maguk után vonhatják.

Tehát míg a keresőoptimalizálás célja alapjában véve a magasabb rangsorolás és fokozott organikus webhelyforgalom, addig a black hat SEO taktikák épp, hogy ennek az ellenkezőjéhez vezethetnek. A szabályos, Google által és engedélyezett/támogatott SEO technikákat egyébként white hat („fehérkalapos”) SEO-nak is nevezik.

Lássuk tehát a black hat SEO lehetséges következményeit bővebben:

 

Rossz hatással lehet rangsorolásodra és láthatóságodra

Első sorban azért kell kerülni a black hat SEO-t, mert előbb-utóbb alacsonyabb rangsoroláshoz, korlátozott láthatósághoz és kevesebb forgalomhoz vezet majd.

Ha egy webhely (bármilyen okból) visszaesik a rangsorolásban, akkor logikus, hogy kevesebb organikus látogatóra és lehetséges konverzióra számíthat. Ilyenkor apadni kezd a bevétel, ami további problémákhoz vezet majd a cégnél. Csak evesen engedhetik meg maguknak, hogy ezt a kiesést PPC-vel kompenzálják.

Mind az algoritmusalapú büntetések, mind a kézi műveletek alacsonyabb rangsorolást okozhatnak – ez a black hat SEO-ért járó jutalom.

 

Nem kínál hosszútávú sikert

Még ha sikerül is magasabb rangsorolást elérni valamilyen black hat technikával, ezek a sikerek általában rövid életűek.

Meglehet, hogy nem derül ki azonnal a csalás, de amint a Google észreveszi a manipulációt, (és biztos lehetsz benne, hogy a világ legfejlettebb keresőmotorja észre fogja venni, ha megpróbálod átverni), akkor az újonnan szerzett rangsorolásod és forgalmad hamar eltűnik majd. Jó eséllyel még rosszabb pozíciókba csúszol majd vissza, mielőtt black hat technikákat kezdtél volna alkalmazni.

Az ilyen csalások nem kínálnak semmilyen garanciát a sikerre, főleg nem hosszútávon. A legtöbb cég az organikus keresésből szerzi forgalmának nagy részét, amit nem szabad kockára tenni.

 

Rossz felhasználói élményhez vezet

A Google egyre több figyelmet fordított a felhasználói élményre az elmúlt évek során, és ma már köztudott tény, hogy számos UX tényező rangsorolási szempontnak is számít az algoritmusában.

A SEO szakembereknek a felhasználók érdekeit kell szem előtt tartanuk és olyan webhelyeket kialakítani a látogatók számára, amelyek minden igényüknek megfelelnek. A black hat SEO technikák ezzel szemben kifejezetten a keresőmotoroknak próbálnak megfelelni, teljesen figyelmen kívül hagyva az emberek preferenciáit.

Tehát, még ha a felhasználói élmény nem is lenn rangsorolási szempont (márpedig az), a black hat SEO inkább eltántorítaná a megszerzett plusz látogatókat a webhelyről a helyett, hogy maradásra ösztönözné őket.

 

Gyakori black hat SEO technikák, amiket kerülni kell

Minden black hat SEO taktika kerülendő, de az alábbiakban megtalálod a leggyakoribbakat, amikre érdemes odafigyelni:

 

  • Kulcsszóhalmozás: Egy kulcsszó rendszeres, természetellenes, indokolatlan ismételgetése egy szövegben.
  • Automatikusan generált vagy duplikált tartalmak: A közelmúltban egyre népszerűbbé vált a különböző AI eszközök használata az online marketingben. Habár ezek valóban sokat segíthetnek bizonyos területeken (pl. adatelemzés), egyesek teljes tartalmak létrehozásához használják őket.
  • Rejtett szöveg: A szöveg háttérszínűre állítása, hogy csak a keresőmotorok lássák azt.
  • Kapuoldalak: Konkrét kifejezéseket megcélzó oldalak, amelyek más tartalomra irányítják át a felhasználókat.
  • Eltakarás: Amikor egy felhasználó más oldalt lát egy webhelyen, mint a keresőmotorok.
  • Vásárolt linkek: A linkek bizalmi szavazatok kellene legyenek, nem pedig olyasmi, amiket meg lehet vásárolni.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések