A holisztikus SEO definíciója és szerepe az online marketingben

holisztikus SEO

A holisztikus SEO definíciója

A holisztikus SEO azt jelenti, hogy egy webhely összes fontos jellemzőjét úgy optimalizálod, hogy jobban rangsorolhasson a keresőmotorok találati oldalain.

Persze, a SEO-nak első sorban mindig a felhasználók igényeit kell szem előtt tartania. Ehhez nem elég csak a megfelelő információkat kínálnia a látogatók számára, hanem biztonságos, gyors, intuitív böngészési élményt is kell biztosítania nekik. A holisztikus SEO minden olyan szempontot figyelembe vesz, amelyek hozzájárulhatnak ehhez.

 

Miért van szükség holisztikus SEO-ra?

A Google célja az, hogy a lehető legjobb találatokat sorolhassa fel az emberek számára, függetlenül attól, hogy egy jó receptre, egy történelmi esemény részleteire vagy a legközelebbi fogorvos telefonszámára kíváncsiak. Webhelyed marketingstratégiáját is ehhez a célhoz kell igazítanod, ha sikereket szeretnél elérni a világ legnagyobb keresőmotorján.

A holisztikus SEO megértéséhez tegyük fel, hogy a keresőoptimalizálás olyan, mintha egy hajóépítő versenyre készülnél. Webhelyed lesz a hajó, amin dolgozol, a bírók pedig a Google és más keresőmotorok.

Akárcsak egy hajónak, egy webhelynek is számos kisebb-nagyobb része van, amelyeknek tökéletesen kell működniük a gondtalan vitorlázás, azaz böngészési élmény érdekében.

A webhely designja a hajó külső része, míg a tartalom a belső felszereltségét és szolgáltatásait jelképezi. A hajó motorja természetesen nem más, mint a technikai SEO.

A verseny célja az, hogy megfelelj a bírók kritériumainak, hogy szívesen ajánlják márkádat az embereknek – azaz, hogy a keresőmotorok magas pozíciókban jelenítsék meg webhelyed oldalait a találatok között.

Rengetegen építenek rajtad kívül, ezért, ha a dobogóra szeretnél kerülni, akkor hajódnak nem csak kívül-belül kell jól kinéznie, hanem gyors és biztonságos tengeri utazást is kell biztosítania az utasok számára.

Ha a hajó jól néz ki kívülről (design), de hiányzik a bárpult a fedélzetről (tartalom), vagy erős a motorja, de oldalt beszivárog a víz (technikai SEO), akkor az emberek nem szívesen utaznak majd vele.

A bírók (keresőmotorok) nagyon szigorúak, és csak olyan hajókat (webhelyeket) javasolnak az embereknek (magas keresőrangsorolás), amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, és kiváló hajózási (böngészési) élményt kínálnak az utasoknak (felhasználóknak). Az emberek megbíznak a bírók döntéseiben, akiknek a szavahihetősége és karrierje múlik azon, hogy a legjobb hajókat helyezzék a dobogóra. Ezért, ha valaki trükkökkel próbál előrébb jutni, az büntetőpontokat kaphat (alacsonyabb rangsorolás), vagy ki is zárhatják a versenyről (elrejtés a találatok közül).

Ha hajód minden kisebb-nagyobb részletére kellő figyelmet és időt fordítasz, akkor előbb-utóbb egyre több bíró figyel majd fel rá. De ne feledd, hogy mások is ezt teszik, ezért hajódat folyamatosan tökéletesítened kell, hogy lépést tarthass a mezőnnyel. Mi több, a bírók rendszeresen változtatják a szabályokat és elvárásokat. Ez egy olyan verseny, aminek soha nincs vége.

 

Nincs értelme csalni – A holisztikus SEO az egyetlen járható út

A SEO hajnalán az emberek mindenféle trükkel előálltak, hogy magasabb rangsorolást szerezhessenek saját vagy ügyfeleik webhelyei számára. Ilyen volt a kulcsszóhalmozás, a linkvásárlás, a sekély irreleváns tartalmak feltöltése, a tartalomlopás és még sorolhatnánk.

Mindez azonban már a múlté.

Az elmúlt évtizedek során a Google és más keresőmotorok rengeteget fejlődtek, és még mindig megállás nélkül tökéletesítik algoritmusaikat, így ezek a technikák ma már teljesen haszontalanok.

Manapság csak olyan holisztikus SEO stratégiákkal lehet előrébb jutni, amelyek a felhasználók igényeit helyezik előtérbe. Ehhez egy olyan webhelyre lesz szükséged, ami gyors, biztonságos és rendszeresen frissül hasznos, releváns tartalmakkal.

Mindemellett sokat segít, ha webhelyed más elismert domainektől is képes visszahivatkozásokat szerezni, és az sem árt, ha gyakran osztogatják meg tartalmaidat a különböző közösségi platformokon.

Ez persze nem csak a rangsorolásban segít majd. Az emberek szívesebben töltik az idejüket olyan webhelyeken, amelyek kiváló felhasználói élményt nyújtanak számukra. Ezzel szemben egy lassú, vagy bonyolult navigációval felszerelt webhelynek is lehet forgalma, de nem sok új ügyfelet konvertál majd a látogatók közül.

A Google pedig azt is figyeli, hogy az emberek hogyan viselkednek a különböző webhelyek böngészése során. Ha úgy véli, hogy a látogatóknak nem tetszik, amit kínálsz nekik, akkor egyre ritkábban jelenhetnek majd meg tartalmaid a keresőmotorok legelőkelőbb találatai között.

 

A holisztikus SEO időigényes feladat

A holisztikus SEO sikereihez el kell fogadnod, hogy nem lehet egy nap alatt hajót építeni. Sőt, még egy hét vagy akár több hónap is kevés lehet hozzá. Az ember ideje és erőforrásai végesek, ezért fontos, hogy legyen egy jó terved hozzá. Vázold fel magadnak, hogy mit és hogyan szeretnél javítani, majd jöhet a kivitelezés és a tesztelés.

Néha nagyobb változtatásokat végzel majd hajódon, máskor pedig olyanokat, amik önmagukban jelentéktelennek tűnnek. De idővel ezek a javítások összességében látványos eredményeket hoznak majd. Persze a Google-nak is szüksége lesz némi időre, hogy értesüljön ezekről és elbírálja, hogy magasabb pozíciót érdemelsz-e vagy sem.

Nem szabad tehát megijedni, ha nem észlelhető rögtön a változás. A holisztikus SEO egy hosszútávú stratégia, ami cserébe hosszútávú eredményeket is kínál.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések