Az inbound marketing definíciója és szerepe a marketingben

inbound marketing

Az inbound marketing definíciója

Az inbound marketing az online marketing egyik formája, amely hasznos tartalmak és pozitív felhasználói élmények biztosításával igyekszik új ügyfeleket bevonzani. Az inbound marketing hirdetések helyett értékes információk megosztásával próbálja elérni a közönségeket.

Az inbound marketing oktatási eszközökkel, interaktív médiával vagy kommunikációs lehetőségekkel látja el az ügyfeleket, ezzel aktivitásra ösztönözve ezzel a márkád iránt érdeklődő közönségeket. Tehát messze túlmutat a cég kínálatának népszerűsítésén.

Egy inbound marketing kampány megtervezéséhez meg kell határoznod, hogy milyen tartalmakat tudnál biztosítani a felhasználói utazás különböző szakaszaiban. Egy ügyfélutazás-térkép hasznodra válhat itt, hiszen a tudatossági fázistól egészen a vásárlást követő márkaképviseletig segít ábrázolni az ügyfél utazásának legfontosabb kapcsolatteremtési pontjait.

Márkád tartalomnaptárának és promóciós terveinek felvázolásával egy rendezettebb inbound marketing stratégiát alakíthatsz ki. Ez nélkülözhetetlen lesz kampányod mutatóinak nyomon követéséhez. Mindemellett némi kreatív inspirációt is nyújthat tartalmaid elkészítéséhez és terjesztéséhez. Kísérletezz többféle formátummal és csatornával az ügyfelek eléréséhez.

Habár az inbound marketing nem mindig kapcsolódik közvetlenül a leadgeneráláshoz vagy a közvetlen értékesítéshez, valamennyi cég marketingstratégiájának létfontosságú részét képezi.

Az inbound marketing célja a márkaismertség fokozása, amit nehezebb ugyan mérni, de rendkívül fontos mutatónak számít.

 

Miért fontos az inbound marketing?

Az inbound marketing az ügyfelek szükségleteire összpontosít. Az inbound elvnek a marketing számos területén, úgymint az email marketingben, a tartalommarketingben és a közösségi média marketingben is hasznát veheted.

Az inbound marketing nem igazán az értékesítésről szól. Célja e helyett az, hogy hasznos, értékes tartalmakat kínáljon a felhasználóknak, és megválaszolja azok kérdéseit márkáddal, illetve problémáikkal kapcsolatban.

Mindez segít egy olyan entitásként feltüntetni márkádat, amelynek fő célja, hogy segítséget nyújtson ügyfelei számára. A szakmailag pontosan megírt hasznos tartalmakkal továbbá szakértőként pozícionálhatod márkádat a piacon, így az emberek sokkal erősebb bizalommal fordulnak majd hozzád segítésgért.

 

Inbound marketing és outbound marketing – Mi a különbség?

Az inbound marketing a marketing közvetettebb formája. A helyett, hogy reklámokkal próbálná meg felhívni a márkára a figyelmet, az inbound marketing hasznos tartalmakat kínál a célközönségnek. Ezzel azt mutatja meg, hogy a márka első sorban segíteni próbál mindazzal, amit csinál, és nem csak egy terméket vagy szolgáltatást próbál eladni.

Mindemellett az inbound marketing lehetővé teszi, hogy az emberek „organikus” módon találjanak rá tartalmaidra, és ezzel együtt márkádra is – például a Google nem fizetett találatai között.

Az outbound marketing ezzel szemben kifejezetten olyan módszerekre támaszkodik, amelyek sokkal közvetlenebbül próbálják elérni a közönséget – ilyenek például a célzott reklámok. Habár ezeknek kétségtelenül megvan a helyük a modern marketingben, egyre több felhasználó hagyja őket figyelmen kívül a bizalom hiánya miatt.

 

Az inbound marketing előnyei

Az inbound marketing előnyei attól függenek, hogy mekkora adag jó minőségű tartalmat vagy képes biztosítani ügyfeleid számára. Ezek lehetnek például hasznos, tájékoztató jellegű termékleírások, vagy részletes, releváns útmutatók egy folyamat lebonyolításához.

Inbound marketing stratégiádban tehát részt vehet bármilyen tartalom, amellyel tájékoztathatod olvasóidat márkádról, szakterületedről, problémáikról és egyéb őket érdeklő dolgokról.

 

Habár az inbound marketinghez nehéz mutatókat hozzárendelni, érdemes többek között figyelemmel követni a visszatérő és új ügyfelek számát. A visszatérő látogatók vagy ismétlődő vásárlások a sikeres inbound marketing árulkodó jelei.

Érdemes továbbá interjúkat és felmérésket végezni ügyfeleiddel, hogy kiderítsd, milyennek látják az emberek márkádat.

Az inbound marketing egyik legnagyobb előnye, hogy egy sajátos hangot adnak márkádnak, amellyel hitelesebb és megbízhatóbb képet festhetsz márkádról közönséged számára.

 

Az inbound marketinghez készített hasznos tartalmak továbbá webhelyed keresőoptimalizálásához is hozzájárulhatnak. Ha tartalmaid elkészítése során figyelembe veszed ideális ügyfeleid igényeit, akkor ezt a Google is értékelni fogja, és magasabb pozícióban jeleníti majd meg weboldalaidat a keresőtalálatok között.

 

Példák az inbound marketingre

Az inbound marketing a marketing számos formájában fellelhető. Magába foglalja azokat a márkás tartalmakat, mint a blogbejegyzések, webináriumok, infografikák vagy a hírlevelek. Ezek mellett a márkádról és kínálatodról készült, harmadik felektől származó tartalmak is lehetnek inbound jellegűek.

A közösségi média jó példa mindkettőre – azon kívül, hogy saját magad oszthatsz meg értékes tartalmakat követőiddel, a felhasználók is feltölthetnek tartalmakat személyes profiljukra márkáddal kapcsolatban, amelyekben megjelölhetik oldaladat vagy használhatják márkás hashtagjeidet.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések