A landing oldalak szerepe egy webhelyen

Landing oldal

A landing oldal definíciója

A landing oldal (vagy céloldal) egy webhely azon oldala, amire egy felhasználó megérkezik („landol”), miután egy emailben, hirdetésben vagy máshol elhelyezett hivatkozásra kattint. Ez persze egy webhely valamennyi oldaláról elmondható, a landing oldalak sajátossága azonban az, hogy céljuk a felhasználó konvertálása.

Miután egy felhasználó megérkezik egy landing oldaladra, az oldal arra ösztönzi, hogy hajtson végre egy konverziós lépést. Ez lehet egy regisztráció, egy űrlap kitöltése, egy dokumentum letöltése vagy akár egy termék megrendelése is. Ha a felhasználó konvertál, akkor a landing oldal sikeresen elérte a célját.

A landing oldalak általában egyetlen egy konkrét műveletre ösztönzik a felhasználókat. Hogy miért? Mert ezzel kiküszöbölik a bőség zavarát. Minél több választási lehetősége van egy felhasználónak, annál nehezebben dönti el, hogy mit szeretne, és ez súrlódást okoz a konverziós folyamatban.

Tegyük fel, hogy landing oldalad elsődleges célja, hogy felhasználóid megadják email címüket egy e-könyvért cserébe. Ha azonban ugyan ezen az oldalon arra is ösztönzöd őket, hogy látogassanak el blogodra és kövessenek a Facebookon, akkor minden egyes kéréssel távolabb tereled őket az e-könyv letöltésétől.

Bizonyos esetekben még az is előfordulhat, hogy az illető semmit nem csinál majd, mert annyira összezavarják a lehetőségek. Éppen ezért egy landing oldalnak mindig egyetlen felhívása (CTA) kell legyen, sosem több.

A landing oldalak általában úgy épülnek fel, hogy vizuálisan is a felhívásra tereljék a felhasználó figyelmét. Ezeket az oldalakat alaposan kell tesztelni a legjobb konverziós arány elérése érdekében.

 

Mi a különbség a landing oldal és a főoldal között?

A landing oldalakat és a főoldalakat néha összetévesztik egymással. A különbségek értelmezéséhez először is nézzük meg, hogy mi jellemző a legtöbb webhely főoldalát:

 

Több hivatkozás

Egy webhely főoldalán általában számos (akár több tucat) más oldalra mutató link is megtalálható. Ezek lehetnek a navigációs menüben szereplő linkek az oldal tetején, a lábrészben, illetve persze az oldal fő tartalmában is.

Egy jól optimalizált landing oldalon általában jóval kevesebb, sőt, gyakran csak egyetlen egy link szerepel, amin keresztül a felhasználó elvégezheti a konverziót.

 

Általánosabb felhívások

A főoldal bemutatja a mögötte álló céget vagy szervezetet, és afféle navigációs csomópontként szolgál a látogatók számára, ahonnan elérhetik a webhely többi tartalmát.

Mivel a főoldalnak egyszerre több feladata van, nem lehet csupán egyetlen felhívásra kiélezni, így több általános CTA szerepel rajta (pl. „tudjon meg többet”). Ezzel szemben egy landing oldal csak egyetlen dologra hívja fel a látogatók figyelmét.

 

Más közönség és cél

A webhelyed főoldalára érkező látogatók valószínűleg még nem döntötték el, hogy szeretnének-e valamit márkádtól. Ha azonban valaki egy landing oldalra érkezik, akkor jó eséllyel már konkrétan érdeklődik valami iránt, amit kínálsz. Sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy egy landing oldalon járó látogató készen áll a konverzióra.

 

A landing oldalak típusai

A landing oldalaknak kétféle típusát különböztetjük meg az alapján, hogy hogyan épülnek fel:

 

Leadgeneráló landing oldalak

Ezek a „leadfogó” oldalakként is emlegetett landing oldalak az érdeklődők („leadek”) adatait hivatottak összegyűjteni.

A leadgeneráló landing oldalak legfőbb ismertetőjele egy űrlap, ami a felhívás (CTA) célpontja is egyben. Az oldal arra kéri a látogatót, hogy adja meg az űrlapban a nevét és/vagy elérhetőségeit (email, telefonszám), cserébe pedig valamilyen terméket, szolgáltatást vagy kedvezményt kínál neki.

Még az illető beosztására, korára, nemére és egyéb adataira is rákérdezhetsz az űrlappal, ha fontosak számodra ezek az információk, és fel szeretnéd használni őket a leadgondozási kampányodban.

Ezeket az adatokat továbbá marketingedben is felhasználhatod. Megfigyelheted, hogy milyen emberek érdeklődnek leginkább kínálatod iránt, hogy ezen jellemzők szerint célozhass meg új közönségeket kampányaidban. Jó eséllyel olyan felhasználókat érnek majd el üzeneteid, akik könnyebben konvertálnának érdeklődőkből ügyfelekké.

Az összegyűjtött adatok tehát marketingstratégiád tökéletesítésére is felhasználhatók, hiszen úgy alakíthatod kampányaidat, hogy ideális ügyfeleidet szólítsák meg.

A leadgeneráló landing oldalak tehát marketing-eszköztárad értékes részei, mert rálátást nyújtanak lehetséges ügyfeleidre és megmutatják, hogy hogyan érheted el őket. Ha több érdeklődőre van szükséged – vagy szeretnél többet megtudni közönségedről – akkor ilyen oldalakra lesz szükséged webhelyeden.

 

Átkattintó landing oldalak

A leadgeneráló landing oldalakkal szemben az átkattintó landing oldalak arra próbálják ösztönözni a felhasználót, hogy rákattintson egy CTA gombra. Ezt követően a felhasználó általában egy másik oldalra kerül át, ahol befejezheti a konverziós folyamatot.

Erre persze a gomb felirata is egyértelműen utalhat, például „Rendelje meg ma” vagy „Kérjen árajánlatot tanácsadóinktól”, esetleg „Kérjen időpontot bemutatóra” és így tovább.

Számos e-kereskedelmi webhelyen ilyen átkattintó landing oldalak szerepelnek, amelyek nem próbálják megszerezni a látogatók adatait, hanem rögtön a rendelésre igyekeznek ösztönözni őket.

A CTA gomb mellett ezeken az oldalakon gyakran szerepelnek olyan meggyőző információk, mint a márka által elnyert díjak, elismerések és a korábbi, elégedett ügyfelek visszajelzései.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések