Az organikus forgalom definíciója

organikus forgalom

Az organikus forgalom definíciója

Az organikus forgalom a webhelyeden történő nem fizetett munkamenetek összessége. Amikor organikus forgalomról van szó, akkor általában vagy organikus keresőforgalomról, vagy organikus közösségi forgalomról beszélünk.

Az organikus keresőforgalom a Google és más keresőmotorok nem fizetett találatain keresztül érkezik a webhelyedre. Az organikus közösségi forgalom a közösségi platformokon (pl. Facebook, Instagram, Twitter stb.) elhelyezett linkeken keresztül érkező látogatókra utal.

Az online marketing tárgyalásakor általában az organikus keresőforgalom kapja a legtöbb figyelmet, így az alábbiakban is erre fókuszálunk majd.

Amikor egy cégnek sikerül magas organikus pozíciókat elérnie egy keresőmotor találatai között, akkor jóval több organikus forgalomra számíthat, ezért kevesebbet kell költenie fizetett keresőhirdetésekre.

 

Az organikus forgalom előnyei

Nézzük meg, hogy miért érdemes arra törekedni, hogy minél több organikus forgalmat szerezhess webhelyedre.

 

Ingyenes, örökzöld kattintások

Hogy mitől lesz „ingyenes” az organikus forgalom? Tegyük fel, hogy céged digitális fényképezők értékesítésével foglalkozik. Szeretnél ugyan minél több forgalmat terelni jól konvertáló termékoldalaidra, azonban nem fordíthatsz nagyobb összegeket a fizetett hirdetésekre, hogy megelőzhesd versenytársaidat a legjobb kulcsszókra.

Kulcsszókutatásod során rátalálsz a „legjobb digitális fényképezők kezdőknek” kifejezésre, ami inkább információs szándékú, mint kereskedelmi, és látszólag sokan is keresnek rá havi szinten.

Úgy véled, hogy ez egy jó téma lehetne egy blogbejegyzéshez, ezért a SEO elvek alkalmazásával készítesz egy cikket, amiben főképp ezt a kulcsszót célzod meg.

Később aztán más blogszerzők, akik rátalálnak erre a cikkre remélhetőleg hasznosnak vélik majd, ezért forrásként jelölik meg és hivatkoznak is rá saját tartalmaikban. Ennek köszönhetően a cikked egyre magasabbra jut majd a keresőtalálatok között.

Ez a SEO ereje. Azzal, hogy minőségi, ténylegesen hasznos tartalmakat töltesz fel a látogatók számára, egyre magasabb, fellelhetőbb pozíciókat szerezhetsz meg márkádnak a világ legnagyobb keresőmotorján.

Ez az előkelő rangsorolás egyre több kattintást eredményez majd, azonban egyikért sem kell fizetned.

 

Bizalom és tekintély

Keresése jellegétől függően egy felhasználó fizetett és organikus találatokat is lát majd maga előtt. Szóval miért kattintana bárki is az alacsonyabban megjelenő, organikus találatokra a kiemelt, fizetett hirdetések helyett?

A válasz a bizalom és a tekintély. Azok, akik tudják a különbséget a szponzorált és az organikus találatok között tudják, hogy bárki fizethet azért, hogy az első legyen egy találati oldalon. Azonban, ha valaki az organikus találati lista élén jelenik meg, az kizárólag annak köszönhető, hogy megbízható, minőségi tartalmat kínál az adott keresésre, és a Google is úgy gondolta, hogy megérdemli az első helyet.

Mindemellett sokan használnak hirdetésblokkolókat az ilyen fizetett anyagok elrejtésére, az organikus találatok azonban hitelességükkel érdemlik ki az emberek figyelmét.

Ha tehát minél gyakrabban jelensz meg a legelső organikus találatok között, annál inkább rögzül majd az emberekben, hogy márkád megbízható.

 

A forgalom minősége

Amikor egy felhasználó rátalál webhelyedre egy keresőmotor segítségével, akkor éppen aktívan érdeklődik egy, a kínálatoddal kapcsolatos kulcsszó iránt. Legyen szó információs vagy kereskedelmi szándékú keresésről, ha sikerül megjelenned az organikus találatok között ezekre a lekérdezésekre, akkor pontosan abban a pillanatban találkozhat veled egy lehetséges ügyfél, amikor szüksége van márkádra.

Ezzel szemben a fizetett hirdetések gyakran csak megzavarják a böngészési élményt, hiszen általában nem kapcsolódnak közvetlenül a felhasználók aktuális érdeklődéséhez.

Ha valaki az organikus találatokat böngészi, akkor jó eséllyel konkrétabb szándékkal teszi ezt, és valószínűleg konvertálni is több hajlandósága van, mintha megjelenne előtte egy véletlenszerű hirdetés.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések