Optimalizálás A B2B ügyfelek sajátos vásárlói utazására

Így optimalizálj a B2B ügyfelek vásárlói utazására

Egy B2B ügyfél vásárlói utazása jelentősen eltér a B2C ügyfelekétől, így a látványos eredmények érdekében a B2B SEO-t is egy másik irányból kell megközelítened. Vizsgáljuk tehát meg, hogy hogyan is néz ki egy ilyen utazás, és miként optimalizálhatsz rá!

tollal aláírás papíron

A B2B ügyfelek vásárlói utazása

A B2B ügyfelek vásárlói utazása ugyan arra a három fő szakaszra osztható, mint a fogyasztóké: tudatosságra, megfontolásra és döntésre. A B2B ügyfelek többsége azonban az utóbbi évek során még a későbbi szakaszokban is folytatta alapos kutatását.

 

Tudatossági szakasz

Ez a vásárlói (B2B és B2C) utazás első szakasza.

A lehetséges ügyfél itt jön rá, hogy problémája van vagy szüksége van valamire, ezért elkezd tájékoztató jellegű tartalmakat keresni az interneten, hogy válaszokat találjon kérdéseire.

Ezen a ponton általános, széles célzású kulcsszókat kell megcélozni a seo-ban.

 

Megfontolási szakasz

A lehetséges vásárló azonosította problémáját vagy szükségletét és termékeket, illetve szolgáltatásokat keres, hogy megoldja ezeket.

Ebben a fókuszáltabb szakaszban az illető elkezdi összehasonlítgatni az opcióit, elolvassa mások véleményeit és közelebbről is igyekszik megismerkedni a megoldásokkal.

A seo tartalmaknak ilyenkor kínálatod egyedi értékére kell koncentrálniuk, és hogy miben nyújtanak többet, mint a versenytársak termékei vagy szolgáltatásai. Ehhez esettanulmányokat, véleményeket és egyéb visszajelzéseket is használhatsz.

 

Döntési szakasz

A vásárló minden szükséges információval rendelkezik a döntéshez és készen áll a vásárlásra.

Erre a szakaszra specifikus, konkrét szándékú keresések jellemzők, amelyek konkrét termékek nevét, árazási információkat és egyéb részleteket tartalmazhatnak.

A SEO feladata ilyenkor megragadni a kereső felhasználók figyelmét és egy konverziós landing oldalra terelni a forgalmat.

 

B2B SEO tippek a tudatossági szakaszra

Kezdd kulcsszókutatásodat a tölcsér tetején

Egy hatékony B2B stratégia kialakításhoz először is szegmentálnod kell közönségedet, és meg kell ismerned igényeiket, keresési szokásaikat és peronáikat. Tudnod kell, hogy milyen információkra keresnek rá, mielőtt egyáltalán elkezdenének márkádon vagy kínálatodon gondolkodni.

Ha mindez megvan, akkor derítsd ki, hogy hogyan végzi online kereséseit ideális ügyfeled, és fedezd fel, hogy milyen kulcsszókat használ ehhez.

Azonosítsd a márkáddal kapcsolatos általános, információkereső kulcsszókat és alakítsd ki tartalmaidat (pl. árinformációk, termékbemutatók, kategóriamagyarázók stb.) a legnépszerűbb lekérdezések alapján.

Amennyiben egy ügynökség tagjaként dolgozol SEO szakemberként, akkor itt az ideje megismerkedned az ügyfél termékeivel és ipari kifejezéseivel.

Értened kell a vásárló keresései mögött álló szándékot – derítsd ki, hogy tudni, tenni, vagy valahova eljutni szeretnének, és alakítsd ehhez tartalamidat.

 

Légy tisztában a B2B sajátosságaival

A B2B vásárlók utazásai általában hosszabbak és összetettebbek, mint a B2C világában. A keresőnek több vezetőségi tag véleményét és persze a befektetés megtérülését is figyelembe kell vennie.

A kulcsszók keresettsége és a minősített leadek száma továbbá általában alacsonyabb a B2B-ben. Ez is az bizonyítja, hogy ebben a korai szakaszban sokkal inkább a minőségre kell koncentrálni a mennyiséggel szemben.

Készíts tehát tartalmakat, amelyek:

  • Kiemelik termékeid és szolgáltatásaid hatékonyságát és hatásosságát
  • Könnyedén lefordíthatók a döntéshozók nyelvére, akik nem vesznek részt közvetlenül a kutatásban

Ebben a szakaszban arra kell törekedned, hogy tartalmaid láthatóbbá tegyék márkádat, és elnyerjék az érdeklődők bizalmát. Ehhez például blogbejegyzéseket, útmutatókat és bemutatóvideókat érdemes készíteni, de az e-könyvek és tanulmányok publikációja is hasznos lehet.

 

B2B SEO tippek a megfontolási szakaszra

Célozz meg összehasonlító és kiértékelő kulcsszókat

Ebben a szakaszban alkalmazz olyan kulcsszókat, amelyeket lehetséges ügyfeleid is használhatnak a lehetőségek összehasonlításához. Ilyenek például:

  • „összehasonlítás”
  • „… vagy …”
  • „funkciók”
  • „előnyök”
  • „vélemények”

 

Használj kulcsszókutató eszközöket és találj rá azokra a kifejezésekre, amelyekre célközönséged rákeres a megfontolási szakaszban. Ez után készíts tartalmakat, amelyek kifejezetten ezekkel a kérdésekkel foglalkoznak.

Az alapos összehasonlító útmutatók, különböző termékek vagy szolgáltatások sajátosságait összevető blogbejegyzések, illetve a részletes költséghatékonysági elemzések mind segíthetnek a döntés irányába tessékelni az érdeklődőket.

 

Hasznosítsd esettanulmányaidat és a visszajelzéseket

Ezek a tartalomtípusok segítenek bebizonyítani kínálatod hatékonyságát. Optimalizáld esettanulmányaidat releváns kulcsszókkal, különösen azokkal, amelyeket ideális ügyfeleid is használnának, amikor a termékeidről írt vélemények után kutatnak.

A B2B ügyfeleket az interaktív és termékspecifikus funkciók is érdekelhetik, úgymint a megtérülés-kalkulátorok, amelyek segíthetnek eladni az ötletet a vezetőség tagjainak. Itt már érdemes lesz elkezdeni Long-tail kulcsszókat is használni.

 

B2B SEO tippek a döntési szakaszra

Célozz határozott kulcsszókat

Ebben a szakaszban azokra a kulcsszókra kell koncentrálnod, amelyek határozott vásárlási szándékról árulkodnak. Ilyenek a márkás kifejezések, a terméknevek vagy a sajátos funkciók.

 

Egyszerűsítsd a konverzió folyamatát

Landing oldalaidat minden tekintetben a konverzióra kell, hogy kiélezd:

  • Töltsenek be gyorsan
  • Működjenek tökéletesen mobileszközökön
  • Tartalmazzanak minden fontosabb információt

 

Az A/B tesztelés sokat segíthet ebben a szakaszban. Ügyelj továbbá arra, hogy felhívásaid könnyedén fellelhetők és érhetők legyenek.

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések