Így ellenőrizd SEO stratégiádat 2024 elején

Így ellenőrizd SEO stratégiádat 2024 elején

Az év elején mindig jó ötlet alaposabban is ellenőrizned SEO stratégiádat. Ilyenkor nem feltétlenül kell teljes átalakításban gondolkodnod, viszont mindenképpen tudnod kell, hogy mi működik jól, és mire kell több figyelmet fordítanod.

Az alábbiakban ehhez olvashatsz némi útmutatást. Akár tökéletesíteni szeretnéd SEO stratégiád részleteit, akár nagyobb újításokat tervezel, az alábbi lista segítségével minden erőfeszítésed sikeresebb lehet!

sakkjátszma

Tudod, hogy milyen üzleti célokat szeretnél elérni 2024-ben?

Mielőtt még elkezdenéd felmérni aktuális seo stratégiád hatékonyságát, tudnod kell, hogy milyen üzleti célokat próbálsz majd elérni az év során (és a későbbiekben). Ismerkedj meg a lehetséges stratégiái lépésekkel, az új terméklehetőségekkel, piacokkal és egyéb változtatásokkal.

seo terveid alapjait üzleti stratégiád kell képezze – minél tisztábban látod ezt az összefüggést és minél egyenesebb párhuzamban állnak SEO céljaid átfogó üzleti céljaiddal, annál jobb.

 

Naprakész vagy az üzleti és ipari trendek terén?

A nagyobb trendekről talán már szó esett az átfogó üzleti stratégia tárgyalásakor, de mindig hasznos lehet személyesen is utánanézni ezeknek a dolgoknak. Ehhez olyan kérdéseket kell megválaszolj, mint például:

  • Mi zajlik épp az iparágban (ami túlmutat a SEO-n)?
  • Milyen nagy húzásaik voltak versenytársaidnak 2023-ban?
  • Vannak olyan éves jelentések, amelyeket letölthetnél és áttanulmányozhatnál?
  • Miről beszél az ipari sajtó?

 

Az év eleje mindig az ipari jóslások időszaka, szóval tartsd nyitva a szemeid az ilyen tartalmakra is.

 

Közönségadatok – Hogyan változtak ügyfeleid keresési szokásai?

Mennyire közelről ismered közönségedet és milyen mértékben használod fel ezt a tudást SEO stratégiádban?

Célközönséged ismerete elengedhetetlen a keresőoptimalizálási sikerekhez. Mikor tanulmányoztad és ábrázoltad utoljára vásárlóid utazását a konverziós tölcsérben?

Érdemes például megfigyelni, hogy közönséged mely kapcsolatteremtési pontokon fordul a keresőmotorokhoz, és melyeken preferálja inkább a közösségi médiát. Továbbá, inkább a szöveges vagy a videós tartalmak érdeklik őket?

Egyáltalán a megfelelő közönséget célzod még meg? Vagy van egy olyan csoport, ami 2024-ben jobban érdeklődne kínálatod iránt? Kiknek készülnek majd a cég 2024-re tervezett új termékei és szolgáltatásai?

 

Még mindig a megfelelő versenytársakat tartod számon?

Mérd fel konkurenciádat és győződj meg róla, hogy nem jelentek-e meg új versenytársak a piacon az utóbbi időben. Ennek a mezőnynek olyan tagjai is lehetnek, akik nem közvetlen vetélytársaid a keresőmotorokon.

Mikor tanulmányoztad legutóbb közvetlen keresési versenytársaid stratégiáját? Sajátod felmérése mindig jó alkalom erre. Nézd meg, hogy mire összpontosítanak és hogy mit csinálnak ők, amiket te még nem próbáltál ki.

 

Tisztában vagy erősségeiddel, gyengepontjaiddal, lehetőségeiddel és a kockázatokkal?

Az eddig végzett kutatások alapján végezz SWOT-elemzést, amelyben feljegyzed márkád erősségeit, gyengepontjait, lehetőségeit és azokat a kockázatokat is, amelyekkel szembe kell nézz. Mindezt persze a SEO szemszögéből.

Ez meglehet, hogy csak számodra lesz hasznos, de sosem baj, ha stratégiád dokumentációjában is feltünteted, hiszen meglehet, hogy másokkal is meg akarod majd osztani. Egy SWOT-elemzés segít megérteni, hogy hol állsz jelenleg és hogy milyen dolgokra számíthatsz az elkövetkezendő év (vagy akár egy rövidebb időszak) során.

 

Milyen eszközöket használsz?

Nagyon fontos, hogy számontartsd a rendelkezésedre álló eszközöket, hiszen ha nem használod ki őket megfelelően, akkor hátrányba kerülhetsz versenytársaiddal szemben.

Mindenkinek vannak szokásai, és ezek az eszközökre is gyakran kiterjednek. Az ember mindig ugyan azokat a jelentéseket állítja össze, hiszen azt használja, amit ismer. De vajon vannak olyan funkciói ezeknek az eszközöknek, amiket nem használsz ki kellően? Esetleg érdemes lenne utánanézni néhány oktatóanyagnak?

Vannak esetleg olyan eszközök, amikért fizetsz, de nincs már szükséged rájuk? Vagy olyanok, amikkel megérné kibővíteni a felszereltségedet?

 

Arról szólnak a jelentéseid, amikről kell?

A SEO jelentéseknek két fő célja van:

  • Részletes betekintést nyújtani a hétköznapi döntéshozatalhoz a kollégák számára
  • A jelentési igények kielégítése a vezetőség és ügyfelek irányába

Az év kezdetén érdemes kikérni az érintettek visszajelzéseit jelentéseid hatékonyságát, tartalmát és átláthatóságát illetően.

 

Megfelelő kulcsszókat használsz?

A SEO sikerekhez elengedhetetlen, hogy közelebbről is megismerd közönséged keresési szokásait. Nem csak arra kell optimalizálnod, amire szerinted érdemes – meg kell győződnöd róla, hogy kulcsszóid passzoljanak a felhasználók keresési szándékához.

E nélkül fennáll a veszélye, hogy nem a megfelelő tartalmakat kínálod majd a felhasználóknak, vagy nem leszel képes konverzióra ösztönözni az érdeklődőket.

Kulcsszókutatásod során tudnod kell, hogy mire keres rá közönséged, mit szeretne találni és milyen célokat próbál elérni ezekkel a keresésekkel.

 

Mi a helyzet a tartalmakkal?

A SEO sikerek érdekében igyekezz az alapján felállítani elkészítendő tartalmaid prioritási sorrendjét, hogy mekkora hatással lehetnek a célközönségedre. Kérj segítséget az ügyfélélménnyel és adatokkal foglalkozó munkatársaidtól, hogy kiderítsd, hogyan konvertálhatnál több érdeklődőt tartalmaiddal.

Mindemellett gondolkodj el a következőkön:

  • Megfelelő a tartalmaim formátuma?
  • Hogyan szeretné feldolgozni a közönség ezeket a tartalmakat?
  • Megfelelő tartalmakat kínálok nekik egy beszélgetés kezdeményezéséhez?

Gyakori kérdések

SEO hírek, újdonságok

Keresőoptimalizálás cikkek SEO szakembereinktől, saját kutatásunk, gyakorlati tapasztalataink és külföldi irodalom alapján. 

További bejegyzések